Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 276308 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
A lefogató alatt vastag 4 rétegre hajtogatott bőrdarab. :) Tszta gyárinak néz ki ezzel is. Akku nem mozog stabilan a helyén.
Vagy lehet a pálcán a menetet folytatni...
Lehet, de az már házilag nehezebben megoldható.

Viszont a bőrdarab is jó ötlet  :yes:

Yarissal meg jó ideje szimplán úgy járok, hogy nincs is rögzítve az akksi. Már vagy két éve. És nemhogy nem esik ki, hanem még csak nem is mozdul el a helyéről - olyan az elhelyezése, hogy a kábelek ott tartják.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Azért majd ne lepődj meg ha egy benézett fekvőrendőr, vagy komolyabb kátyú után letépi a saru végét.  :szemez:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Azért majd ne lepődj meg ha egy benézett fekvőrendőr, vagy komolyabb kátyú után letépi a saru végét.  :szemez:
Két év, 80 ezer km. Szerinted ezalatt hány benézett fekvőrendőr, komolyabb kátyú stb volt  :) ? Pláne tanulókkal. Néha majd' szétesik szerencsétlen kocsi, akkora ütéseket kap  :helpsmilie: ... minap is országúton: tanuló megijedt a szembejövőtől, és mire oda tudtam nyúlni, már lent is voltunk félig a padkán. 80-al elkaptunk ott egy akkora gödröt, hogy azt hittem, kifejelem a tetőt  :eek: :wacko:

Akksi, kábelek köszönik szépen, jól vannak.

Ettől függetlenül, persze tudom, hogy jobb lenne rögzíteni. Tehát nem tanácsolom senkinek, hogy ezt leutánozza.

A gond csak az, hogy el kéne mennem a bontóba szerezni egy tartót - a régit ugyanis elhagytam. Csak épp az van, hogy eddig 170 órát dolgoztam ebben a hónapban  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.13 11:53:35 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
4db hosszú gyorskötegelővel lehúzod ideiglenesen, és akkor nem a saruknak kell helyükön tartani az elszállni készülő aksit.  ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
4db hosszú gyorskötegelővel lehúzod ideiglenesen, és akkor nem a saruknak kell helyükön tartani az elszállni készülő aksit.  ;)

Sünöktől kell kérni a kötegelőt, mert ami nekik van ollan hosszú, hogy simán átéri az akksit. :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
4db hosszú gyorskötegelővel lehúzod ideiglenesen, és akkor nem a saruknak kell helyükön tartani az elszállni készülő aksit.  ;)
Ááá, ez jó ötlet, köszi szépen  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Lehet abból telefonnak, illetve az aksijának baja, hogy az autós szívargyújtós töltőre 1000mAh és 5,2V (output) van írva (tételezzük fel azt is, hogy ezek valós értékek), a telefon aksijára, pedig, 1430mAh és 3,7V?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Lehet abból telefonnak...
Nem, mert nem direktben kapja a töltést az akku, a "töltő" csak tápolja.
Az átlag fali táp is hasonló paraméterekkel rendelkezik (5,0-5,1V, 500-1800mAh).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Köszi! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Azért majd ne lepődj meg ha egy benézett fekvőrendőr, vagy komolyabb kátyú után letépi a saru végét.  :szemez:
Marutiban már így vettem, nálam 4 évig volt az akku csak a kábeleken, soha nem volt gondom, pedig van pár érdekes dolog errefelé  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Üdv!

A múltkor vettünk páran akku-aktivátort.

Mindenkinek rendesen működik?

Az enyém nem csinált semmit, ma vettem észre. A Maruti eladása után megmaradt a másik, azt beraktam helyette, működik is.

Egy 4047-es IC tölt egy 50V-os elkót, amit egy BT150 tirisztoron keresztül süt vissza az akkura.
Tehát úgy nézem, hogy ez max. 50V-ot küldhet vissza az akkura. Az elkó jónak tűnik.

Jó része SMD, a tranzisztorok feliratait el sem tudtam olvasni...kellene egy jóféle nagyító...de mindegy, most nem babrálok vele.

Sajnos nem bírta sokáig  :no:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
enyém villog azóta is. gondolom müködik is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
enyém villog azóta is. gondolom müködik is.
Ha villog, akkor elvileg igen, nekem kis kattanásszerű hangja is van olyankor.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
ja,nekem is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Itt is megy a szulfátlanítás.  :clap: