Nálunk a családban van egy 82-es Charade. Apám újonan vette, a mai napig azt használja. :!: Ritka megbízható autó. Igaz most is "csak" 200000 van benne, szal nem lett agyonhasználva. A mai napig csak a kötelező szervízalkatrészek ill. mechanikus (kopó) alkatrészek lettek cserélve (illetve volt 2 kocc, de ugye az nem az autó hibájából...), olajfogyasztás tulképpen elhanyagolható 1deci/1000 km (a Carinám 4szer többet eszik oljaból), még a lengéscsillapítók is gyáriak, bár azok már cserére szorulnának. A autóról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Egyetlen hibája a kora. A kasztnit elkezdte rendesen kikezdeni a rozsda.
Annak idején 3db 1500-ös Ladát lehetett venni az árán. 10 éves koráig fater mindig Pestre vitte fel szervizelni.
Legutóbb, amikor otthon voltam elkértem az öregtől a járgányt egy körre. Még mindig nagyon megy! Egyébként csak sima ezres 3 hengeres.
3 évig szinte csak én hajtottam, van tapasztalatom vele:
- rendkívül pörgős motor (óra szerinti 90-nél 5-ben 3000-3100 -at forog a motor)
- 2000-es fordulat alatt hallott (3henger+kisccm), pl 4ben 50-nél1900-2000-et pörög és hajlamos rángatni
- fogyasztás: vegyesben lazán megette a 7,5-8 litert, városban 8,5-9 -et
- lehetetlen vele "nyugdíjas" módon közlekedni
- a kmóra 150 km/h -ig van skálázva, ezt még 20 évésen is tudta!
- ezen az ótón tanultam meg vezetni - a mai napig meghatározza a vezetési stílusomat
- a rövid fokozatok miatt lámpánal nagyon lehet vele alázni....
Sajna most ért abba a korba, amikor rendesen lehetne rá költeni, csak a kasztni + l.csillapítók lennének legalább 150e-be.
Szerintem.