Sziasztok,
megint autóvásárlás előtt állok. Volt már néhány toyotám, de avensis még sosem, illetve dieselem se volt még.
Kérdéseim:
- D-CAT vagy D-4D legyen?
- 2005-2007 közöttiekkel szemezek. Mire kell különösen figyelni?
köszi
Babóca
Alap, amit a többiek írtak: Csak tényleg megbízható forrásból, megbízható kilométerrel, mert nagyot lehet fürödni velük.
A D-CAT is D4D, csak piezo befecskendezős, és kezdettől fogva csak "zöld" kivitelben van, vagyis DPNR katalizátor van rajta. A kérdés inkább talán az, hogy 2.2, vagy 2.0. Itt is sok fórumozó véleménye az, hogy a 2.0 a megbízhatóbb konstrukció (pedig a 2.2-ből van csinálva rövidebb lökettel).
A 2.2 kicsit többet fogyaszt, főleg a D-CAT a részecskeszűrő miatt, cserébe nagyon megy, és egy hangyányival kultúráltabban jár a motorja.
A részecskeszűrős modellek (vigyázat: a nyugatról jövőkön a 2.0 is részecskeszűrős) hajlamosak füstölni regeneráláskor, főleg hidegben. Nagyon gyakran ettől még működnek, csak nagyon kellemetlen a füstölés, és csúnya látvány egy Toyotától, valamint eléggé megdobja a fogyasztást. Az ilyen füst vagy a részecskeszűrő halálát jelentheti, vagy a gyakori városi használat miatti folyamatosan vezérelt regenerálás jele. A D-CAT nem javasolt sűrű városi használatra.
Előfordultak hengerfejes példányok mindkét verziónál, amelyekre a gyártó 7 évre és talán 170 ezer km-re kiterjesztette a garanciát (vagy 220 ezer?....) Ezeknél a tartály túlfolyó csövének a végén látható a piros folyadék nyoma, amit kinyom. (ha nem piros folyadék van benne, az gyanús, mert a gyári folyadék long life...indokolatlanul nem cserélik másra, hacsak el nem folyt, vagy meg nem ette a motor)
A D-CAT motorolaja még a csereperiódus vége felé sem lesz korom fekete, a 2 lietereseké inkább hajlamos erre. Érdemes ránézni.
Szervízkönyv nem árt, ha van, de a legjobb, ha szervizek mellé oda van tűzve a számlájuk is, és alvázszám alapján a márkaszervizek megmodnják a szerviztörténetét is az autónak...akkor is, ha külföldi.
Ezeknek a kuplungja, kettőstömegű lendkereke többnyire bírja a strapát, és a nyagynomású üzemanyagrendszer is tartósnak mondható, persze, csak akkor, ha megfelelő gázolajat tankoltak/nak bele. Ez többnyire a prémiumot jelenti, de részecskeszűrő nélkülieknél a megbízható normál go. is megteszi.