Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371688 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16980 Dátum: 2017.02.25 19:37:29 »
De nem az Általánosé, hanem a Priusé.  Vagyis ebben csak a Prius benapozottságáról eshetnék diskurzus, azonben sem micilának, sem pedig Agyarkának tudtommal nincsen P a tulajdonában,  viszont nekem meg igen,  sőt  ezt a példányt micila szaktárs látta is, nemes egyszerűséggel  "Batmobil"-nak jellemezve.   Fekete és IR fóliázott.
Igenis kapitány úr!
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16981 Dátum: 2017.02.26 07:12:36 »
A belső ellenállást már régen néztem, de az biztos, hogy a feszültségnél néhány tized V eltérés a megengedett. Az biztos, hogy a két legszélszőségesebben feltöltött cella között 0,3 V különbség még előfordulhat., és 0 km es autónál is van hogy 0,1 V.
Valóban csak néhány tizedet enged, pl. PI akkupakk esetén 7V volt a határ, 6,9V-os cellafeszültség esetén már hibakódot adott, míg pl. 7,1V-ra nem.
Jellemző a rendszer megbízhatóságára, hogy a nem éppen fiatal PI-nél is (ide nem értve a hibakódot generáló cellát) szinte tizedre azonos cellafeszültségek voltak mérhetőek.
Ami a felmelegedést illeti: sötétkék PI-nél (empirikus úton, kizárólag egyéni hőérzetre alapozva) vajmi keveset ért az IR fóliázás, ugyanúgy felmelegedett az utastere. Az ezüstnél ilyen probléma nem merült fel.
Today, tomorrow and after tomorrow!

Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16982 Dátum: 2017.02.26 10:00:44 »
Valaki meg tudja mondani hol találom a színkódot?

Kösz..

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16983 Dátum: 2017.02.26 10:07:19 »
Alvázszám alapján a toyodiy-en is kiadja, de alapból a valószínűleg a tűzfalon levő adattábláról is, amin az alvázszám van. Szerintem.

TtkRN2


Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16984 Dátum: 2017.02.26 10:10:18 »
A motortérben nincs adattábla. Az ajtó oszlopon van de szerintem azon nincs színkód.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16985 Dátum: 2017.02.26 10:13:30 »
Akkor toyodiy-en mikor beazonosítod az autódat az alvázszám beírásával, akkor az összefoglalóban kiírja a színkódot is. Carináét kiírja legalábbis.

TtkRN2


Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16986 Dátum: 2017.02.26 14:32:46 »
A motortérben nincs adattábla. Az ajtó oszlopon van de szerintem azon nincs színkód.
Azon is rajta van. Van rola fotod?
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16987 Dátum: 2017.02.28 17:23:51 »
A belső ellenállást már régen néztem, de az biztos, hogy a feszültségnél néhány tized V eltérés a megengedett. Az biztos, hogy a két legszélszőségesebben feltöltött cella között 0,3 V különbség még előfordulhat., és 0 km es autónál is van hogy 0,1 V.

Hát most már ránézek, mert ennél a kínai balanszerem is pontosabb....

...na igazából mindkettőnknek igaza van.
Terhelés alatt valóban ki tud alakulni 0,3V különbség. Ez logikus is, hiszen a nagy áramok hatására a legkisebb ellenálláson is tud ennyi feszültség különbség kialakulni.
Nyugalmi helyzetben viszont szépen beállt halálpontosan egyformára nekem. Legnagyobb különbség 0,03V, de többnyire azonosak voltak a feszültségek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16988 Dátum: 2017.03.02 18:54:09 »
Üdv!
Kíváncsi voltam, lesz-e a szokásos  háborgás, most éppen a feszültségkülönbség szófordulat miatt. A feszültség ugyanis potenciálkülönbség, így akkor már  különbségek különbségét jelölnénk meg...villamos szakmai körökben erre fel is hívják a figyelmet.
Félreértés ne essék, én nem háborgok ezért, és jelzem örülök, hogy más sem, hiszen mindenki érti, miről van szó, és ez a lényeg :yes:

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 18:57:34 írta vd1234 »

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16989 Dátum: 2017.03.03 08:44:17 »
3.Miből jöhetek rá ,hogy a nagy akksival probléma van?
Csak a saját tapasztalatomat tudom írni: feltűnően gyorsan feltölti menet közben a hibrid akksit és feltűnően gyorsan le is esik lilába. Nekem ezek voltak az első jelek. Amikor rátettem torque-ot csak simán, minden cellaérték közel egyforma volt, viszont terhelésnél szétszaladt 1-2 renitens cellapár - na azokból kellett cserélni.

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16990 Dátum: 2017.03.03 15:10:41 »
Üdv!
Kíváncsi voltam, lesz-e a szokásos  háborgás, most éppen a feszültségkülönbség szófordulat miatt. A feszültség ugyanis potenciálkülönbség, így akkor már  különbségek különbségét jelölnénk meg...villamos szakmai körökben erre fel is hívják a figyelmet.
Félreértés ne essék, én nem háborgok ezért, és jelzem örülök, hogy más sem, hiszen mindenki érti, miről van szó, és ez a lényeg :yes:

TtkRN2

őőő, tudod nekem ez a szakmám, és ez így szakszerű fogalmazás volt részemről  :winkiss:
De nyelvészkedjünk. A feszültség valóban két pont közötti elektromos potenciál különbséget jelent.
Viszont itt két darab akkun mért potenciál különbség közötti különbségről beszéltünk...szóval teljesen jogos a különbség különbsége halmozás, ráadásul piros pont, mert még szóismétlés bűnébe sem keveredtem  :clap:
Ha az akkumulátorok legalább egyik fele azonos potenciálon lenne, akkor lehetne csak beszélni (és mérni) a másik két pont közötti feszültségről...ami amúgy megegyezik az általunk okosan meghatározott feszültség különbséggel....
...de még tudom fokozni ha unatkoztok  :D


KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16991 Dátum: 2017.03.03 15:14:26 »
Inkább azt mondjátok meg a bolygóműnek jó lesz az ENEOS ECO ATF olaj?
Toyota olajat vagy azzal kompatibiliset senki sem árul, viszont rákerestem és azt írja hivatalosan az ENEOS hogy ez kompatibilis az előírt Toyota Genuine ATF WS olajjal.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16992 Dátum: 2017.03.03 16:15:35 »
KeriL:
Az egyik nekem is, tehát nem véletlen volt a hozzászólásom, és azt tartom most is.
De nem erről van szó: úgy látszik, nem ment át a mondandóm lényege, sajnálom.
Ha gondolod, pü-ben beszélhetünk a szakmai részletekről, mert feleslegesen mást nem kívánok fárasztani vele.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.03 16:26:55 írta vd1234 »

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16993 Dátum: 2017.03.03 21:15:30 »
Sziasztok,

kereskedésben voltam (Prius 2), ugyanazt néztem meg másodszor, de belül az első és hátsó szélvèdő, és az első ablakok belülről párásak voltak ( a többi aaztó a környéken nem (volt még egy Prius 2, az is párás volt belül). Ez Prius dolog, vagy vmi azigezelesi hiba? A kereskedő azerint nemrég volt kárpttiaztítás....

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16994 Dátum: 2017.03.04 20:03:17 »
Valószínűleg a kárpitok még nem száradtak meg teljesen. Ilyen időben nem csoda.