Szerző Téma: Mazda  (Megtekintve 611455 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Mazda
« Válasz #1170 Dátum: 2013.03.29 21:46:30 »
Értem, de én nem erre gondoltam: a diplomaták és talán EU alkalmazottak adómentessen (0%)vehetnek autót
Igen, így van.
music     

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Mazda
« Válasz #1171 Dátum: 2013.03.29 21:55:38 »
inkább magas  ;)

így hogy "miért is?"
ugyan már, ez alacsony, nincs ezen mit visszaütni, ha úriember vagy, nem mész bele vitába  :)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Mazda
« Válasz #1172 Dátum: 2013.03.29 22:00:13 »
így hogy "miért is?"
ugyan már, ez alacsony, nincs ezen mit visszaütni, ha úriember vagy, nem mész bele vitába  :)
Ha úriember vagy, nem teszel ilyen kijelentést. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1173 Dátum: 2013.03.29 23:22:16 »
Ez olyan alacsony labda, amit egész egyszerűen tisztességtelen lenne leütni.  :)
Alacsony labda? ... Na, akkor lássuk az objektív érveket, tényeket, amelyek alátámasztják, hogy a Mazdák jobb autók a Toyotáknál :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1174 Dátum: 2013.03.29 23:25:50 »
Nekem is nagyon tetszik, de asszem en maradok a kompakt kategorianal legkozelebb valami kombi karosszeriaval. Olcsobban lehet nem alulmotorizaltat venni (es fenntartani) es ha egy jo futomu van alatta sokkal elvezetesebb mint egy balna  :yes:
Varom milyne lesz az uj 3-as.
A 6-os/Avensis ugye csak pont eggyel "bálnább", mint a 3-as/Auris... És az új 6-os könnyű. Ez a lényeg - nem az, hogy a külső méretei mekkorák. Az agilitás (szinte) csak attól függ, hogy a tömeg mekkora.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1175 Dátum: 2013.03.29 23:49:31 »
Pont hogy nem. Az Accord (ami az otthon Accord-tol egy kategoriaval meg feljebb van) ebresztett ra, hogy nem valo nekem ilyen nagy utazo auto. Nekem egy nagy csomagtartoval ellatott, kelloen felextrazott es megfeleloen eros kompakt minden igenyemet kielegiti  :yes:
Na igen  :yes: ... Ha objektíven nézem, a Yarisba 3 dolog kellene, hogy azt mondjam, minden helyzetben elég nekem: egy erősebb motor (ez nem kasztni-függő), komfortosabb-stabilabb hátsó futómű (ez sem kasztni-függő), és nagyobb csomagtartó (ez sem feltétlenül kasztni-függő, lásd Audi A2 vagy Honda Jazz).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1176 Dátum: 2013.03.30 00:16:49 »
Az új Ave nekem egyszerűen feleslegesen nagy, bár tetszik, a mostani Avém kb az új Auris kombival azonos méretű, bőven elegendő a teljes családnak méretileg (mert egy mai alsó közepes autó kb akkora, mint 10 évvel ezelőtt az egyel nagyobb méretkategóriába tartozók).
Csak kívülről  :otlet: :excl: ... Erre azért ügyelj. Az új kocsik csak kifelé nőnek. Belül nincs bennük nagyobb hely. Pont ez a csapda. Egy mai (E15-ös) Corolla kívül nagyobb, mint a Camrym (holott ugye a Camry 2 kategóriával nagyobb autó, a státuszát tekintve) - de belül (legalábbis a lábteret, és a szélességet tekintve) nincs benne nagyobb hely - sőt. De említhetném a Carina E vs. Avensis III összevetést is. Utóbbi nagyobb kívül - előbbi nagyobb belül. Lehetne más márkákat is említeni (pl. VW).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1177 Dátum: 2013.03.30 00:47:56 »
azt azért ne felejtsd el, hogy a külső és belső méret nem ugyanaz. az új auris hiába akkora, mint a régi ave, belül valószínűleg szűkebb. apám mostani astrája pontosan akkora, mint a ford scorpioja volt anno. amiben hátul simán lehetett keresztbe tett lábbal utazni hátul. az astrában nem lehet és széltében is kisebb benne a hely. ez nem véletlen, az autók alapvetően a biztonsági előírások miatt híztam meg úgy az elmúlt húsz évben. pont most kezdődik a fogyókúrás időszak, aminek én lelkes támogatója vagyok.
Na igen  :yes:

De az Opel Astra J-féle "hízlalás" az olcsó, egyszerű megoldás. Amikor a biztonsági javulást úgy oldják meg, hogy egyszerűen több anyagot pakolnak bele. Jópár más márka példája mutatja, hogy a dolog kivitelezhető méret- és tömeg-növekedés nélkül is - csak ehhez persze új anyagok, új megoldások, új technológia kell. Dehát pont ezt hívják fejlesztésnek!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1178 Dátum: 2013.03.30 08:53:04 »
Igen, így van.
ennél bonyolultabb. alapvetően országfüggő a dolog. az eu-s alkalmazottak csak az alkalmazásuk első évében vásárolhatnak áfa-mentesen kocsit, utána nteljes árat fizetnek. viszont a helyi dílerek nekik is diplomata -kedvezményt szoktak adni, ami egyes márkák esetén elég nagy (20% körül van a volvonál, mercinél, alfánál). a diplomaták belgiumban kettő darab autót vehetnek a szolgálati idő alatt nettó áron, tehát adómentesen ÉS vámmentesen (ha japán, amerikai stb. az autó). németországban az EU-alkalmazottak semmilyen adókedvezményt nem élveznek, portugáliában állítólag teljes diplomata státuszuk van.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Mazda
« Válasz #1179 Dátum: 2013.03.30 17:58:54 »
A 6-os/Avensis ugye csak pont eggyel "bálnább", mint a 3-as/Auris... És az új 6-os könnyű. Ez a lényeg - nem az, hogy a külső méretei mekkorák. Az agilitás (szinte) csak attól függ, hogy a tömeg mekkora.
De a meret is lenyeg  [rohog] Van a kedve a francnak hosszabb, szelesebb autoval bohockodni a varosban, parkolohazban, tekergos szuk hegyi utakon, ha igazabol nem erdekel. 173 centi vagyok 68 kiloval. Az asszony 165 korul van 50 kiloval. A gyerek laba kvazi sose fog lelogni a gyerekules es magasito miatt. Mire mar zavarna hatul a labhely reg nem velem akar majd utazni nyaralni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1180 Dátum: 2013.03.30 20:11:27 »
De a meret is lenyeg  [rohog] Van a kedve a francnak hosszabb, szelesebb autoval bohockodni a varosban, parkolohazban, tekergos szuk hegyi utakon, ha igazabol nem erdekel. 173 centi vagyok 68 kiloval. Az asszony 165 korul van 50 kiloval. A gyerek laba kvazi sose fog lelogni a gyerekules es magasito miatt. Mire mar zavarna hatul a labhely reg nem velem akar majd utazni nyaralni.
tulképp igazad van. mi éltünk ugyanúgy a mindennapokban egy ötös mazdával és egy kettessel is. végül is a kettes is elég volt, és az ötösre is kellett a box  :devil: a gyerekeknek, amig nem lesznek 12-13 évesek, bármilyen méretű kocsi elegendő, amiben van hátul ülés...feltéve, hogy legfeljebb kettő van belőlük. meg van egy másik szempont is, amit egy kollegám állandóan hangsúlyoz: jobb, ha nagy kocsiban ülsz egy karambolnál, mint egy kisebben...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Mazda
« Válasz #1181 Dátum: 2013.03.30 23:38:36 »
meg van egy másik szempont is, amit egy kollegám állandóan hangsúlyoz: jobb, ha nagy kocsiban ülsz egy karambolnál, mint egy kisebben...
Ez csak akkor igaz, ha masik autoval utkozol. Amugy nem  :)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Mazda
« Válasz #1182 Dátum: 2013.03.30 23:42:52 »
meg van egy másik szempont is, amit egy kollegám állandóan hangsúlyoz: jobb, ha nagy kocsiban ülsz egy karambolnál, mint egy kisebben...
Ezt minden kamion sofőr és mozdonyvezető is így gondolja  :whistling:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Mazda
« Válasz #1183 Dátum: 2013.03.31 09:33:21 »
Ez csak akkor igaz, ha masik autoval utkozol. Amugy nem  :)
a balesetek legnagyobbrészt egy másik autóval ütközést jelentenek. ha az a szlovák pits@ nem egy x5össel tarolja le azt a puntot, hanem fordítva, akkor asszem nem bűncselekmény, hanem baleset lenne a besorolása most...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Mazda
« Válasz #1184 Dátum: 2013.03.31 11:45:28 »
De a meret is lenyeg  [rohog] Van a kedve a francnak hosszabb, szelesebb autoval bohockodni a varosban, parkolohazban, tekergos szuk hegyi utakon, ha igazabol nem erdekel. 173 centi vagyok 68 kiloval. Az asszony 165 korul van 50 kiloval. A gyerek laba kvazi sose fog lelogni a gyerekules es magasito miatt. Mire mar zavarna hatul a labhely reg nem velem akar majd utazni nyaralni.
Jogos  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )