Üdv uraim, tisztelt cartársak! Örömmel tapogatom 2002es 'új' Avensisem kormányát, amit pár napja tulajdonlok. Japó autóról váltottam, Primeráról, és ennyi idősen is nagyon tetszik a gép. 260e km van benne, de az előző tulaj szerette és rendesen szervizelte Grácban. Most már magyar a kicsike, annak rendje-módja szerint átnézettem, rozsda nincs, szép általános állapot - fékből sok mindent cseréltünk, vezérlésben 50e van, meg persze folyadékok-szűrők. Na utóbbi miatt írok. Szerelő Eneos 10w-40 et tett bele, és fülre kezd hangosabb lenni. Ma találtam a motortérben egy elszabadult és elég koszos cetlit, 15e kilométerről ezelőttről, rajta leginkább Liqui Moly 5w-30 olvasható, bár a hőterheléstől nehezen... (Motor mögé esett be) Oooops? Csere óta 700 km van benne. Elolvastam a topik első 50 oldalát, aztán leesett hogy ma már köszönőviszonyban sincsenek a modern olajok a 15 évvel ezelőttiekkel. A segítségeteket kérem! Gondolom az nem kérdés, hogy csere. Konkrétan ezek után mit tegyek bele? Viszkozitásszint is... A moci D-4D 110 lovas, sok a 10 km-es út ingázásban, vannak azért hosszabb országutas etapok is, általános állapot ok. Már tudom, hogy az Eneos A3/B3 teljesítményosztálya sem passzol... Hirtelen találtam EzMeisterteile olajokat A5/B5-tel, itt nem sokat hallottam róluk, de minden más megfelelő is érdekel.Köszönöm a javaslatokat, üdv egy aggódó új toyci-gazditól.