Július végén lejár a müszakim meg a zöldkártyám, meg hát megejteném a szokásos olajcsere-ékszíjcsere-szűrőcsere kombinációt. Elméletileg 160000 km van az ótóba, vezérműszíjra szerintem 200000ig ráérek... Ellenben nem tudom milyen olajat szeressek. Mit és milyet ajánlotok, ami ok is,de mégsincs az ára a csillagokban? Különböző motortisztító és restore adalékokról van kialakult véleményetek?
Olaj : először is legalább 10 W 40-es legyen . 15 W 40-est ne vegyél , mifelénk már lehet olyan hideg , amikor ez az olaj már nagyon ledermed . Tehát minimum 10 W 40 , vagy inkább - ha a motorod nem fogyaszt semmi olajat - 5 W 40 . 0 W 40-re átállást nem javaslom , tekintettel a motorod futásteljesítményére és a tényre , hogy nem ismert , hogy előzőleg milyen olaj volt benne - ugyanis ha egy ennyit futott , végig ásványi olajjal használt motorba bekerül a 0 W 40 , akkor előfordulhat , hogy a motor elkezdi enni az olajat .
Ami a márkát illeti : Castrol , Valvoline , LiquiMoly , Mobil stb ... Voltaképp mindegyik , márkás olaj elég jó színvonalat nyújt . Ha nekem kéne választanom , a Castrolra vagy a LiquiMolyra voksolnék
... De más is jó . Lényeg , hogy márkás legyen .
Tehát egy márkás 10 W 40-es rész-szintetikus olaj már teljesen megteszi , de ha akarod kicsit kényeztetni a kocsidat , akkor vegyél egy márkás 5 W 40-es rész-szintetikus , vagy teljesen szintetikus olajat . Főleg télen , városi üzemben tesz ez jót a motornak - jobb lesz a kenés a kritikus , hidegjárati fázisban :idea:
Adalékok : felejtsd el . Ennyit róluk :!:
Motortisztító olaj : ez jó is lehet , de galibát is okozhat , a Music által leírt okból . Én inkább nem próbálkoznék vele - egy ennyit futott Toyota motornak nem hiszem , hogy igazán szüksége lenne erre
...