Na, ma voltam autósboltban kérdezősködni, az ingyen van
Szóval japán gyártmányú gyűrűszett (alapméret) 28000 pénz. De a boltos szerint nem nagyon adnak el ilyet, és ha ennyire szétszednek egy ilyen motort, újragyűrűzik, akkor jó eséllyel utána még rosszabb lesz. Ezt el is tudom hinni. Szerintük elmennek ezek a motorok 7-800.000 km-t is simán. Mondjuk ezt is el tudom hinni.
Szimmering garnitúra, hengerfejtömítés náluk 8-10.000, valamilyen német gyártmány. Viszont szelepvezető nincsen hozzá, még a katalógusban sem! Carinához tényleg nincsen?
Most abban reménykedek, hogy tényleg csak a szelepszárszimmeringeket elég kicserélni (no meg a katalizátort azután persze). A hibajelenség engem meggyőzött erről - meg egyszerűbb is lenne a móka. Azért mérek egy kompressziót is. Jövő héten remélem már új olaj lesz benne, Q8 Formula Excel 5w40, annál is majd figyelem, mennyire kopik az olaj (hány deci 1000 km-en pl.) Azt nem tudom, ha mégis maradna az olajevés szimmeringcsere után, akkor ha csak megpucolom a dugót-gyűrűket, akkor is lehet utána rosszabb a motor (mondjuk ha ésszel csinálnám
) ?
Motorokat többet szereltem, a könyv azért kell, hogy a típust megnézzem, szerintem minden szerelő ezt teszi/kellene tegye. Nyomatékkulcs is lesz, nem érzésre húzom meg a csavarokat. Meg akarom tartani, de nem szívesen bízom másra, ha nem muszáj
Persze lehet, hogy majd a végén mégis betojok
De adott esetben a szerelő is szétteszi a kezét...