TT:
Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggeszt? bakok is. Az el?bb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.
Szia Trotter66!
Vajon a motorfelfüggesztö bakok elöregedése lehet az oka annak, hogy az én Carinámon a motor inditózás utáni beröffenésekor, a lámpák elötti felgyürödött aszfalton áthajtáskor, valamint menet közben a kuplung nem kellöen óvatos felengedésekor ugyanaz a tompa koppanás hallatszik?
FLInt
Bár Trotternek címezted , nyilván nem gond , ha én is reagálok
Szóval : éppen lehet motortartó bak is ez a dolog . Próbáld meg azt , hogy kinyitod a motorháztetőt , odaállsz a kocsi mellé , és megkérsz valakit (lehetőleg olyasvalakit , aki nem totál amatőr szinten vezet) , hogy viszonylag nagy gázzal , "ugorjon" egy pillanatra kicsit (nem teljesen!) le a kuplungról - de csak annyira , hogy épp csak megmozduljon előre az autó - utána kuplungolhat is ki újra . Te pedig figyeld , hogy mit csinál a motor az indulás pillanatában . Ha nagyot rándul , elmozdul , bólint , ugrik stb (akár az autó hossztengelyével párhuzamos irányban , akár függőlegesen) akkor alighanem csakugyan rosszak a tartóbakok . Ez alkalomból esetleg figyelheted azt is , hogy valahonnan a motortérből jön-e az említett koppanó hang .
Ugyanis azt okozhatja kismillió egyéb dolog is ! Lehet , hogy odaütődik valahova a váltórudazat ; lehet , hogy a kipufogó ütődik oda valahova ; lehet , hogy az első futóműben van "kiverődve" valami ; és még több egyéb ok is elképzelhető . Szóval , ha a fönt leírt "teszt" nem vezet eredményre , akkor először is azt kéne belőni , hogy honnan jön a hang !