Majd érdekelne a tolatóradar beszerelése, hogy ment. Mivel volt az előzőben, hozzászoktam, ezért én is be fogom építeni. Kényelmes dolog, tényleg segít a parkolásnál és ezek az univerzális cuccok nem is drágák már.
Mellékelt képen láthatod a radart beszerelve. Nem volt egy könnyű menet, már, ami a lökhárító leszedését illeti:
8 db csavar, 6db oldható patent, és megannyi sima bepattanós patent... Volt vagy 45 perc, mire a márkaszervizben le tudták szedni a lököst (ilyen Avét még nem szedtek szét).
A csavarok: 4db a csomagtartó fedél alatt a lökhárítón látható ez nem kérdés. Aztán van 1-1db a kerékív felől, ez is könnyű. Ami szívatott, az a belső, oldalsó szövetkárpit alatti kb 8-as átmérőjű csavar, amit kárpit bontás nélkül nem tudsz kioldani. A kárpitbontás sorrendje: 1. felszeded a rakodó perem műanyag burkolatát, ezt gyorspatentek fogják, szépen feljön. Ezután 2. az oldalsó szövetkárpitot kezded el leszedni a csomagtérben, de nem kell teljesen, csak a hátsó kerékjárati ívig. Így már az egyetlen (oldalanként 1-1db) csavarhoz is hozzáférhetsz.
Oldható patentok: Az autó hátulján, a lökhárító alján középen van 4db. És a kerékjárati ív felől is van még 1-1db. Úgy emlékszem, ennyi, de lehet, hogy további 1-1 db patent fogja a kerékjárati ívnél a lököst. Persze, ezután sem esik le magától a lökhárító, bizony, le kell húzni a helyéről. Ehhez nem árt 2 ember és az egyik az autó egyik oldalán tartja a lökit, a másik a másik oldalon. Vízszintes irányban kell lehúzni a helyéről, mert további rögzítő fülek is vannak belül (oldalanként 1-1db), amik egy műanyag sínben mozognak vízszintesen.
Megjegyzem, nekem 2db patentomat el kellett törni, hogy kijöjjön, ezt pótolták (ezért is jó a márkaszerviz: helyben vannak ilyen kis bizb*szok).
Ha van vonóhorgod, az bonyolítja a műveletet, mert nem kéne a fényezést a vonószemmel összekarcolni...
A radart úgy mérte ki a srác, hogy a 2db középső rögzítő csavart (a lökhárítójé), ami látszik is, amikor kinyitod a csomagtartóajtót, megközölte, majd a középpontot megjelölte filccel. Ezután rámért szimetrikusan a távolabbi csavaroktól is mindkét oldalon (ezek a csavarok az elméleti középponttól nagyjából szimetrikusan helyezkednek el). A szenzorok közötti távolság a radar leírása szerint általában 40cm (+-1cm lökhárítómérettől függően). Tehát, a középponttól 20-20cm-re szintén megjelöli a fúrandó lyuk közepét.
Ja, a szenzorok magassági elhelyezése: Érdemes, tanácsos minél feljebb elhelyezni a szenzorokat a lökhárítón, hogy a fűszálaknak, magas szegélynek feleslegesen nem jelezzen be. A mellékelt képemen láthatod az elhelyezést (kipróbálva is jól működik!).
Fúrás: Itt jött egy nem túl kellemes meglepetés, ugyanis, a mellékelt lyukfúró csak 18,5mm átmérőjű lyukat tudott fúrni, míg a szenzor átmérőjéhez 23mm-es lyuk kellett... Ez egy gyári hiba a szenzor gyártójától (Vertex). A Corollámon SPY radar van, annak megfelelő volt a mellékelt fúrófeje.
Ismét egy érv a márkaszerviz mellett, hogy természetesen kéznél volt egy profi lyukbővítő célszerszám, amivel olyan lyukat fúrt a szerelő, hogy sorjázni sem kellett utána...
Ezután csak be kellett fűzni a lyukakba mind a 4db szenzort, és összekötegelőzni a vezetékeket a lökhárító belsejében, hogy ne lógjon.
A karosszériába bevezetés a lehető legjobb helyen, oldalt az egyik gumidugón keresztül, azt középen kivágva történt, majd vissza lett helyezve a lyukba a vezetékekkel együtt. Ezen a helyen az előzőleg félig kiszedett belső szövetkárpittól is jól hozzá lehetett férni. Bent szépen összedugdosta az "aggyal" (a radar kp. egysége), valamint a kijelzőt is rádugta, végül kapta a tolatólámpától a sistiricset és máris jöhetett a teszt. Itt volt némi kis szenzorcsere a kp. egység egyes bemenetein, mire meglett a helyen kijelzés, de az egész beállítás 5 percnél több időt nem vett igénybe.
A kijelzőhöz 5 m kábelt adtak, ezt oldalt fölül vezette el.
Tipp, hogy ne kelljen az A oszlop és társait lebontani, egyszerűen le kell húzni az ajtókéder gumikat és a vezetéket tetőkárpithoz begyömöszölni (a kárpitnak van egy kis visszahajlítása, így nem csúszik-rázkódik ki alóla a vezeték). A kijelzőt a visszapillantó tükör tetejére helyeztem el a mellékelt 2 oldalú ragasztóval. Kicsit még át kell variáljam utóbbit, mert a tükör burkolatának teteje kissé domború, a kijelző alja pedig vízszintes, így eláll és nem fekszik fel teljesen. Két szélére vékonyan adok neki egy-egy darabka 2 oldalú ragasztót és fix lesz. Működése hibátlan, nem pittyeg össze vissza, csak rükvercbe kapcsoláskor pittyen egyet, ezután csak akkor, ha akadály észlel.
A lökhárító visszaszerelése már percek kérdése volt és 5000Ft-tal háláltam meg a segítséget.
Remélem, tudtam segíteni a szereléssel. Ha valami kérdés merülne fel, és tudok segíteni, kérdezz...
Radar beszerzési forrása