Megrendeléskor egy Adás-Vételi szerzõdés készül, ebben pontosan rögzítve van, hogy mennyi az autó ára, ebbõl mennyi kerül befizetésre a szerzõdés aláírásakor. A pénztárban természetesen bizonylatot adnak a befizetésrõl.
A szállítási határidõ szinttén szerepel a szerzõdésben. A Toyota logisztikai rendszere elég fejlett, így nagyon ritka, hogy 1-2-nél nagyobb eltérés legyen. Ha mégis így lenne, akkor a csúszás idejére akér bérautó is igényelhetõ nagyon jutányos áron. A rétegvastagság mérése természetesen kérhetõ átvételkor, 300 mikronig új autónak minõsül a kocsi, így elvileg reklamálni nem lehet. Az már más kérdés, hogy ha ez az érték mondjuk csak 1 elemen mérhetõ, máshol jelentõsen kevesebb. A Toyoták egyébként jellemzõen 80-150 mikron között vannak, típustól, elemtõl függõen. A Toyotánál egyébként szállítási sérült autóra (pl. karcos volt, és újrafújták az ajtót részben, vagy egészben) külön kedvezmény van, melyet a márkaimportõr biztosít, de ezt csak akkor kapja meg a kereskedés és így az ügyfél is, ha ez utóbbi írásban nyilatkozik, hogy tudomásul veszi a sérülést, stb.
Hitelt akkor tudsz kötni, ha már alvázszáma is van a kocsinak, de mivel a szállítási határidõbõl kiindúlva a Te esetedben gyártásrendelés van, errõl nem lehet szó. Az árfolyam meg amúgy is szinte mellékes, mert CHF alapú hitelnél havonta kapsz csekket, az adott havi hivatlos árfolyam szerint. A forint meg nem ugrál mostanában 50 forintokat, így nagy különbség nem lesz a szerzõdéskötéskori átváltásnál.
Legalábbis nálunk így megy minden...
Remélem tudtam segíteni.