Én a feszítőre gondoltam csak. Legyen rugós ha gondolod. De egy sima fogazott csúszkára emlékszem amit egy kilincsmű szerű nyelv reteszel. Így a feszítő csak ráfeszíteni tud. Ok. Hagyjuk ki az olajat. A lánc pontos méréséhez viszont le kell venni a láncot Ezt remélem már jól látom.
Igen az a feszítő de nem emlékszem hogy ott bármi olajnyomásnak kellene lennie. Nem is nagyon emlékszem olajnyomással szabályozottra. Nem is tudom miért lenne az jó ötlet. Ha valami okból elmegy az olajnyomás, fellazulna a lánc és át tudna ugorni ami nagyobb galibát okozhat.
A láncot sem kell kiszedni. A két vezérműtengely meghajtó fogaskerék között megvan a 16 csapszeg amiből mérni lehet.
Ha érdekel, fel tudom tölteni a service manualt a szerverre. Mivel autószerelő az eredeti szakmám, ha veszek egy kocsit, az első dolog volt beszerezni a service manualt hozzá meglepetések elkerülése végett
Igaz priushoz csak amerikait találtam, de annyi a különbség hogy nekünk nincs hótároló a hűtőfolyadékhoz. Más különbséget a motorban nem nagyon találtam.