Ma ültem végre én is Ave III-ban. Vezetni nem vezettem, de vagy fél órán át ismerkedtem vele. Nyilván elsősorban az Ave II-höz képest igyekeztem értékelni a dolgokat.
Bár ez még csak felületes benyomás, de így, vezetés nélkül, arra jutottam, hogy ez az Ave III olyasféle váltás a II-höz képest, mint a Corolla/Auris E15 a Corolla E12-höz képest. Egy elsősorban designját tekintve modernebb autó, amely jobb és rosszabb rész-megoldásokat egyaránt tartalmaz az elődjéhez képest. Némely dolog határozottan fejlődött, ugyanakkor viszont itt is tapasztalható egyes részletek spórolósabb (ha úgy tetszik: gagyibb) kivitelezése, mint az említett páros esetében. Nem készítettem jegyzeteket, de leírom, ami eszembe jut.
+ A vezető üléspozíciója sokat javult. Itt már stimmel a kormány és az ülés egymáshoz viszonyított helyzete, és kellően alacsonyra állítható az ülés - a régiben túl magasan ülsz, ha akarod, ha nem. Az újban ez megszűnt, a kormány is jobban kihúzható, rendesen elférnek alatta a lábaid. A bal lábnak is több a hely.
- Alacsonyabban vannak a pedálok, bakancsban kvázi nem tudtam bedugni alájuk a lábamat. Így, tempomattal szerelt autóban, a jobb lábát kevésbé tudja majd kényelmesen elhelyezni az ember.
+ A hifi és a klimatizáció könnyebben kezelhető, a műszerfal designja modernebb, tetszetős.
- A fura bordázott felület az ajtókon és a műszerfalon számomra kevésbé kelt minőségi benyomást, mint a II-es bőrt utánzó anyaga.
+ Könnyebben elérhető a vezetőülésből a kesztyűtartó kilincse.
- Eltűnt a középkonzolról, a váltókar elől a tárolórekesz (pedig az pl. a mobiltelefon ideális helye volt menet közben).
+ Szebb a kormánykerék, könnyebben kezelhetők a rajta lévő gombok.
- Eltűntek a kormánykerékről a mélyedések és dudorok, így kevésbé jól fogható.
+ Logikusabb az utastérlámpák kezelése.
- A vezetőajtón a hátsó ablakemelők gombjait a behúzó fogantyú miatt nehéz elérni.
+ Előre javult a kilátás, kevesebbet takarnak ki az A-oszlopok, jó a kis háromszög-ablak is; meglepő módon hátrafelé is tűrhető a helyzet (kombi), nem romlott érdemben a II-höz képest.
- Az üléstámla állítása ismét a régi "hanyattesős"
! Na, itt kicsit gyomron vágva éreztem magam. Ezzel a módszerrel lehetetlen pontosan beállítani a támla szögét, ez komoly visszalépés a szememben!
+ Hátra kényelmesebb a beszállás, és a lábfejemet bakancsban is be tudtam dugni az első ülés alá.
- Az ülőlap hátul túl lapos és túl alacsony, emiatt az ember combjai nincsenek alátámasztva - ez hosszú távon tutira kényelmetlen. A hátsó hamutartó nehézkesen járó, filléres vacak.
+ Széltében, főleg váll- és fejmagasságban egyértelműen tágasabb az utastér; hosszirányban kb. ugyanakkora.
- Az oszlopok és a tető kárpitozása kevésbé finom anyagból készült, mint a II-esben, olcsóbb benyomást kelt; a szövet helyett műanyag borítású napellenzőkről nem is beszélve.
+ Szép és átgondolt a kombiban a raktér és az ötödik ajtó kialakítása.
- Az egyik csomag-rögzítő fül ferdén volt beépítve a helyére, alig lehetett felhajtani; a raktér peremét védő "fém" lap szélén körben ragasztó- vagy sorjamaradványok látszottak.
Hát így hirtelen ennyi... Mást nem próbáltam (utólag jöttem rá, hogy pl. a váltót is elfelejtettem végigkapcsolgatni). Összességében tetszik az autó, egyértelműen kéne. A kinézete is bejön, az orra élőben egyáltalán nem durva; egyedül pontosan szemből néz ki picit furán, az első sárvédők szélesítései adnak neki valami hörcsög-jelleget, mintha pofazacskói volnának. Egy ezüst és egy fekete állt egymás mellett; a feketén kevésbé volt feltűnő a dolog, de amúgy is, ahogy néztem, jobban áll ennek az autónak a sötét szín, kecsesebb benyomást kelt úgy.
Mindent egybevéve, tényleg megint az E12 - E15 párhuzammal tudnék jönni. Előbbi ugrás volt az elődjéhez (az E11-hez) képest, utóbbi semmiképpen; az Ave II is ugrás volt az I-hez képest, míg ez "csak" egy modellváltás, összességében fejlődéssel, de néhány következetlenséggel, és helyenként egyértelműen tetten érhető spórolással. Mindez persze csak arra vonatkozik, ami így, próbaút nélkül, álló helyzetben vizsgálható.