Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6614701 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36135 Dátum: 2024.04.21 23:01:46 »
Szia Balázs!

Rákerestem a cikkszámra, kettőt hoz alvázszám alapján:
83420-05010   JAEGER
83420-20040   YAZAKI

Mindegyikre 1 pólusút mond a katalógus, de az általam sokat emlegetett fi.pdf-ben a rajz kétpólusút mutat. Gondolom ha mégis egypólusú a csatlakozó, akkor a ház a második pólus.
A vonatkozó részt mellékeltem (231. old.)

A pdf-ben van hibakeresés is, hogy milyen okok lehetnek a nehéz indulás mögött, érdemes átnézni (13. oldaltól).
A hibakódok mögött felsoroltak okokat is. Szerintem érdemes lenne a lambdaszonda meg a vízhőmérséklet jeladó csatlakozóit kontakttisztítózni.

Főtengely vagy vezérműtengely jeladó esetleg...? De nézd végig előbb a troubleshooting-ot.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36136 Dátum: 2024.04.22 08:05:32 »
Szia Balázs!

Nálunk három hőmérséklet-jeladó van: az egypólusú a ventilátor kapcsolója (ha lehúzod, azonnal el kell kezdenie forogni), a másik a motorvezérlőé (amit keresel, és mutatsz: kétpólusú, és van egy, ami a hőmérséklet-jelző műszer jeladója. Én is cseréltem már, amit keresel,(pl. Kovács alkatrésznél vízhőfok-jeladóknál ömlesztve van mindenféle, még olajhőmérséklet-jeladó is).

Ha hengefejes volt a kocsi, akkor még inkább ajánlott a jeladó cseréje:
"A tömítések például állandóan érintkeznek a hűtőfolyadékkal, ami fokozatosan gyengíti tömítési képességüket, megrepedeznek, elkopnak. Ám azzal, ha megszűnik a motor hűtőrendszerének zártsága, számos komolyabb probléma jelentkezhet, így mindig ügyeljen rá, hogy ne alakulhasson ki az alkatrész körül hűtfőfolyadék-szivárgás. Ha mégis beüt a krach, azonnal cseréltesse ki a szenzort!"
Azt azért érdemes lenne ellenőrizni, hogy mikor nem indít a kocsi, akkor megemelkedik-e a fordulatszámmérő olyan 100-200 körüli értékre. Ha nem, akkor a főtengelyjeladó a hibás. pár éve ugyanez történt velem: hidegen nehezen indult (a vízhőfok-érzékelő lehúzását nem próbáltam), és a főtengely-jeladó volt hibás, mindezt úgy, hogy nem volt hibakód. Anno elég sokat szívtam, mire meglett a hiba, és először rossz nyomon indultam el

Szurkolok, hogy meglegyen a hiba oka!  :sorcerer:

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36137 Dátum: 2024.04.23 09:17:05 »
Sziasztok!

Köszönöm a hasznos tanácsokat mindenkinek!
Az EFI diagnózis dokumentum nagyon érdekes!
Próbáltam még januárban kódot törölni, egy hétvégére lekötöttem az akkumulátort, de a kódok maradtak.

Zoli, a régi linkedet megtaláltam, mikor kerestem a megoldást. Neked főtengely jeladó, annak a Fiatos tulajdonosnak MAP szenzor csere volt a megoldás.
Itt van a saját felvétel. A lehúzós technika indításgátlónak is beválna, de macerás.
https://www.dropbox.com/scl/fi/wj37d3a325pqph19n5pnx/20240421_124105.mp4?rlkey=oqzkqyhnwibgf2u13um3hlp2h&e=1&st=dwl47zhs&dl=0

Bemelegedett állapotban indítás, mintha itt is egy kicsit többet fordulna, de itt megvan a fordulatszám emelkedés:
https://www.dropbox.com/scl/fi/a3hpn9xoavua1nz3oycse/20240416_225227.mp4?rlkey=spdexfj2a05xwo43xor0z1xow&st=tjuuplnm&dl=0

Ma reggel egyébként 8 fokban 5kOhm hűtővíz és 4.7kOhm levegő szenzor ellenállást mértem. Szerintem a csatlakozó széthúzással valami vészindítást csinál az ECU? Ugye így végtelen nagy az ellenállás, nem kap jelet a rendszer. Szerintem egyébként hiányzik a 100-200 indítási fordulatszám emelkedés...

Szívesen nekiállnék a főtengely jeladó cserének is, bár lehet inkább szakemberre kellene bíznom, nincs a közelben garázsom. Lehet addig is veszek még egy hőszenzort, amit Zoli linkelt.
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.23 09:43:15 írta kisbal »
Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36138 Dátum: 2024.04.23 10:21:10 »
Szia!

A jelleggörbék alapján a hőmérséklet érzékelők szerintem jók (mármint 8 fokon).
A lambdaszonda és a vízhőfok jeladó csatlakozóit próbáltad óvatosan kontaktspray-zni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36139 Dátum: 2024.04.26 07:31:01 »
Sziasztok!

Mindig kissé irigykedve néztem előttem haladó autóknál, amikor látszott , és katalizátorcserével most láttam először a Carinánál is azt, hogy normál üzemben a kipufogóból víz folyik ki az útra, hála Istennek tehát működik a rendszer! A fogyasztást nem tudom, de kevésbé kormos a kipufogóvég. Lehet, hogy a lyuk miatt oxigént mérhetett az égéstermékben a szonda, és emiatt rádúsított a vezérlő, amitől kormolt a motor, és akkor többet is kellett fogyasztania. Meglátjuk, de ilyen benzinárnál minden deci számít.
Pár hónap múlva műszaki, addig igyekszem megcsinálni mindent, de a környezetvedelmi mérésre vagyok a legkíváncsibb most. Karbantartás alatt tervezem a vízpumpát és a vezerlést cserélni, de addig várhatóan 80 ezer lesz benne a gyűrűzés óta, és a szelephézagok valószínűleg korrigálásra szorulnak. 37 ezer km-rel ezelőtt még jók voltak.

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36140 Dátum: 2024.04.26 11:15:32 »
Ah, szóval ha csöpög a víz a kipufogóból az a jól működő katalitikus folyamat jele? Gondolom forró állapotban láthatatlanul gőzölög.

Nem kontakt tisztítóztam még.
Alakul a dolog, újabb hiba, hiányzik egy henger, 3hengerezik, vibrál, csak 1km-et kellett így vezetnem.
Az egyes hengerben gondolom nincs szikra, letámasztottam a szerelőnél. Még indul, de nem jár szépen és nem száraz a gyertya.
Remélem egyszer majd jó hírrel szolgálhatok.
Lehet maradok a régi hobbiknál, ez így drága lesz  :)
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.26 11:39:38 írta kisbal »
Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36141 Dátum: 2024.04.26 14:58:10 »
Szia Balázs!

Én úgy tudom, hogy igen.

Ha nem megy egy henger, akkor (valószínűségi sorrendben):
1. Nincs szikra. Ez lehet gyertyahiba (ki kell cserélni), gyújtókábelhiba vagy elosztófedél hiba (szemrevételezés...).
2. Injektorhiba, kevés üzemanyagot kap, vagy túl sokat. Ha nincs égés, akkor a benzin rajta kell legyen a gyertyán. Ha injektor, akkor szerintem keveset kap, különben úszna.
3. Motorhiba, kevés a kompresszió (meg kellene mérni).