Vásárláskor két dolog érdekelne: szép belső (nehéz helyrehozni) és a jó motor (szeretném, ha gyári, bontatlan lenne akár sok százezer km-rel is). A rozsdásodás nem téma, mert ennyi idős kocsinál is meg kell csinálni és akkor már szinte mindegy, hogy csak a küszöb, vagy a sárvédőívek is mennek-e a levesbe. Persze az fontos, hogy a fő tartóelemek egyben legyenek.
Az, hogy miként állítsd fel a prioritási listádat, nagyon típusfüggő. Az stimmel minden esetben, hogy a szép utastér igen fontos szempont. De a többi... Most hogy az ép kasztnira, vagy az ép technikára kell-e inkább fektetni a hangsúlyt a keresésnél, az típusonként teljesen változó.
Annyi biztos, hogy minél olcsóbb az adott autó, annál fontosabb az ép kasztni, mert egy átfogó kasztni-restaurálás, fényezéssel, pikkpakk meghaladhatja a kocsi értékét, és onnantól maximum már a típus rajongóinak "éri meg", nekik is csak erkölcsileg. És bizony ha egy kocsinak lyukas a küszöbe, szét van rohadva a sárvédőíve, annak a kasztnija valszeg más, kevésbé látható (=nehezebben javítható!) részeken is beteg. Ha olyan típusról van szó, ami aránylag olcsó és választék is van még belőle (és a W124 pl. abszolút ilyen), akkor az ilyet ott kell hagyni.
Egy motorcsere ehhez képest sokkal kisebb probléma.