Már megint előhozta valami korlátolt képességű, hogy 50 helyett 30-ra kellene levinni Budapesten a sebességkorlátozást bizonyos helyeken.
Namost aki ezt kitalálta, az nem autókázik naphosszat, hanem sofőrös kocsiban ül, vagy bringán. Esetleg 1 modern automata váltós távolságtartós tempomat-tal vezet.
Normál kocsival a 30-at nem lehet tartani normálisan.
Mióta a Covid helyzet van, nagyon sokat kell kocsikáznom, főleg munkaügyben. (Villanyszerelőként elég nehéz lenne home office-ban
)
Az 1x1 sávos kül., belvárosi útvonalon az emberek többsége 47-el közlekedik. Most képzeljük el, ha 30-ra levinnék a korlátozást, akkor 25el mennénk, sose érnénk oda sehova. És az autó-autó balesetek száma nőne, mert mindig van, aki tolakszik és 50nél a 80is kevés neki.
A gyalogosok védelmére akarják a 30-at. De a gyalogosokat inkább szanaszét kellene büntetni fejenként 50ezerrel. Össze vissza mennek át az úton. 30méterre van a járda, nem mozgáskorlátozott, de neki a semmiben kell átmennie. Nyomogatja a telóját, telefonálgat. Hirtelen a semmiből lelép fekete kabátban. A gyalogátkelőnél lusta megnyomni a gombot, inkább átszalad pirosban...
2x2 sávos úton már nagyon változó a sebesség. 2 véglet figyelhető meg. Van, aki azt gondolja, hogy mivel 2 kilométer múlva balra kell mennie, ezért 45-el mehet a belsőben. A másik meg aki 70el cikázik a 45-el menők között akik v alakban helyezkednek el és 20 centi híján nem koccolja le őket.
3x3 sávon 50es táblánál 60-al mész, lenyomnak.
És persze mindenre a megoldás a bringa meg a tömegközlekedés.
Javaslom aki ezt kitalálta az költözzön ki a 17. kerület legvégére rákoskertre és onnan próbáljon Normafa környékére átjutni minden nap. A legszutykabb buszok járnak itt. Olyan 1994-es "alacsonypadlós" Ikarusok, amiket annak cserébe kaptunk, hogy a 90-es években nem vezették ide ki a 2-es metrót. Télen hideg, nyáron meleg. 2 ilyen ikarus közt betesznek 1 régi ikarust a 80-as évek végéről. Aztán ha már nincs több ilyen EURO 2-es, akkor előveszik a legősibb Volvo 9000-eseket amin az ablakok nem nyithatóak a klímában 10 éve nincs elég gáz, bömböl a klíma, keveri a 40 fokot, télen meg 0 fűtés. És most, hogy Ferihegy nem üzemel, napi 1-2 új Merci is jár erre.
Buszsáv kb 5km a 15ből, ergó csúcsidőben a papíron 33 perc az 1óra.
De semmi gond, mert ott a kötött pálya, a MÁV.
30 percenként járnak a vonatok, amik agyon vannak tömve. Van hozzájuk busz csatlakozás. A busz van amikor 10 perccel hamarabb letesz, van, mikor 1 perccel (rohanhatsz a vonathoz átverekedve magad a többieken, mert a vonat nem vár...). A vonat csúcsidőben, ha nem 15 fok szélmentes, felhős idő van, mindig késik. 5-10-30 percet.
Szóval nem csodálkozok, hogy a 17. kerületben, mióta Covid helyzet van üresek a buszok. Mindenhol autó hegyek. Mindenki vett 300ezerért kocsit. Leporolta a 10-20 éve polcon levő jogsit. 0 reflex, szemüveg is kéne. Össze-vissza fékeznek. Bringást 2 méterre kerülnek ki. Guruló akadályok. Na ezeket kellene kikapkodni és levizsgáztatni újra.
Ja meg a másik kedvencem a zöldnél elindulás, majd gyorsulás. 100-150 lóerős 5-6 éves kocsikkal, aminek a 0-100 10 másodperc, 0-50re 8 másodperc alatt gyorsulnak fel. Ez röhej. A régi rutinvizsgán amin 40 lóerős kocsikkal kellett 40km/h-ra felgyorsítani nemtom hány méteren, ezek hogy mentek át???