Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 713997 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #195 Dátum: 2005.11.16 08:30:56 »
Hali, köszi a segítséget. Akkor majd keresek egy autóvillamossági szerelőt aztán kiderül, hogy mi a gond.

A fogyasztásról viszont rájöttem, hogy nincs vele gond. Találtam egy holland oldalt, ahol minden adat megvan a Starletekről.

Gyárilag az enyém 10,5-öt gyorsult:) valaha és 170 a vége (én 90 fölé nem merek menni vele, mert sétálgat keresztbe az úton), és városban 6,8-at fogyasztott. Gondolom a 332.000 km miatti motor és karbi kopottság rátesz +1 litert, a téligumi még 1-et, így egy nagyon jól beállított 19 éves Starlet is eszik 9 litert. Az enyém meg 10-11-et. Ez ehhez képest sajnos nem is annyira horror.


Kár, hogy ezt a kis kocsit nem árulják újonnan. 1 milliót adnék is érte:)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Starlet
« Válasz #196 Dátum: 2005.11.16 09:16:27 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, köszi a segítséget. Akkor majd keresek egy autóvillamossági szerelőt aztán kiderül, hogy mi a gond.

A fogyasztásról viszont rájöttem, hogy nincs vele gond. Találtam egy holland oldalt, ahol minden adat megvan a Starletekről.

Gyárilag az enyém 10,5-öt gyorsult:) valaha és 170 a vége (én 90 fölé nem merek menni vele, mert sétálgat keresztbe az úton), és városban 6,8-at fogyasztott. Gondolom a 332.000 km miatti motor és karbi kopottság rátesz +1 litert, a téligumi még 1-et, így egy nagyon jól beállított 19 éves Starlet is eszik 9 litert. Az enyém meg 10-11-et. Ez ehhez képest sajnos nem is annyira horror.
Kár, hogy ezt a kis kocsit nem árulják újonnan. 1 milliót adnék is érte:)

10-11et az enyém eszik pesten, egy 1,3-astól az azért soknak tűnik mindenképpen, szvsz 8at ki lehetne/kellene hozni belőle :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #197 Dátum: 2005.11.16 12:18:10 »
Idézetet írta: "schillerasz"
10-11et az enyém eszik pesten, egy 1,3-astól az azért soknak tűnik mindenképpen, szvsz 8at ki lehetne/kellene hozni belőle :roll:

Ne feledd, a tied injektoros, jó hosszú fokozatokkal, könnyen lehet alacsony fordulaton tartani.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #198 Dátum: 2005.11.16 16:52:30 »
Hali, ma szerencsésen áttoltam a kocsim a zöldkártyán, így legalább azon nem kell izgulnom. Ellenben ma csak 3 henger ment, így kellett lemennem Érdre-meg vissza, de a pályán a 90-et így is tartotta szegény. A szerelő srác szerint az elosztófedelet kéne megtisztogatnom, meg a gyertyakábeleket megnéznem. Kicsit bosszant a dolog,. a gyertyák tök újak, hétfőn még pöpecül ment a 4 henger, erre most bedobja az unalmast az egyik.:(

Szerinte amúgy az 1,3-ason nincs előgyújtás állítási lehetőség, mert ez már elektromos gyújtású, és a benzinszűrő léte miatt a karbit megtisztítani se sok értelme lehet.

Szerintetek igaza lehet, vagy csak nem értett hozzá? Viszont sokezreket nem szeretnék szerelőnél hagyni, hogy utána az konstatálja nekem, hogy ez a kocsi már csak ilyen.

Amúgy négy gyertyakábel és egy elosztófedél mibe kerülhet kb?

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #199 Dátum: 2005.11.16 21:55:48 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, ma szerencsésen áttoltam a kocsim a zöldkártyán, így legalább azon nem kell izgulnom. Ellenben ma csak 3 henger ment, így kellett lemennem Érdre-meg vissza, de a pályán a 90-et így is tartotta szegény. A szerelő srác szerint az elosztófedelet kéne megtisztogatnom, meg a gyertyakábeleket megnéznem. Kicsit bosszant a dolog,. a gyertyák tök újak, hétfőn még pöpecül ment a 4 henger, erre most bedobja az unalmast az egyik.:

Jah, a gyertyakábeleket Te magad is meg tudod nézni otthon. Egy multiméter kell hozzá csak. Lehúzod a kábel mindkét végét a helyéről és megméred az ellenállását. Ha 25 kOhm alatt van, akkor jónak mondható. Tizenakármennyi, vagy kicsivel tíz alatt normális az érték.

Idézetet írta: "Blasius78"
Szerinte amúgy az 1,3-ason nincs előgyújtás állítási lehetőség, mert ez már elektromos gyújtású, és a benzinszűrő léte miatt a karbit megtisztítani se sok értelme lehet.

Hát nem tudom, elektromos gyújtású-e... Utána kéne nézni a neten, az a leggyorsabb. Az enyém biztosan nem az. Tény, sok különbség van a 2E és 1E motor között, de azért a gyújtást nem hiszem, hogy elektronizálták volna.
A 2E motorok karbija sajnos tényleg hajlamos "elromlani" és sokat fogyasztani. Ez így van minden öreg, 2E motoros gépnél :(

Idézetet írta: "Blasius78"
Szerintetek igaza lehet, vagy csak nem értett hozzá? Viszont sokezreket nem szeretnék szerelőnél hagyni, hogy utána az konstatálja nekem, hogy ez a kocsi már csak ilyen.

A magas fogyit okozhatja a karbi hibája önmagában is. A 3 henger, meg a benzinszagú kipufogógáz tuti nem normális és nem karbi hiba. Én megelégeltem az állandó gyújtás-elállítódásos gondokat, én szerintem venni fogok egy komplett új elosztót cakkumpakk. Ma reggel is el kezdett rángatni, és hiába állítgatjuk, nem tökéletes  :?  Nem tudom még, mennyibe fog kerülni, de ha ~15 körül vagy alatta, akkor mindenképp beruházok.

Idézetet írta: "Blasius78"
Amúgy négy gyertyakábel és egy elosztófedél mibe kerülhet kb?

Ha jövő hét végéig tudsz várni, akkor meg tudom mondani majd. Meg nézek komplett elosztót is, ha nem drága, megérné, mert utána évekig tuti nincs vele baj.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #200 Dátum: 2005.11.17 09:07:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, ma szerencsésen áttoltam a kocsim a zöldkártyán, így legalább azon nem kell izgulnom. Ellenben ma csak 3 henger ment, így kellett lemennem Érdre-meg vissza, de a pályán a 90-et így is tartotta szegény. A szerelő srác szerint az elosztófedelet kéne megtisztogatnom, meg a gyertyakábeleket megnéznem. Kicsit bosszant a dolog,. a gyertyák tök újak, hétfőn még pöpecül ment a 4 henger, erre most bedobja az unalmast az egyik.:

Jah, a gyertyakábeleket Te magad is meg tudod nézni otthon. Egy multiméter kell hozzá csak. Lehúzod a kábel mindkét végét a helyéről és megméred az ellenállását. Ha 25 kOhm alatt van, akkor jónak mondható. Tizenakármennyi, vagy kicsivel tíz alatt normális az érték.

Idézetet írta: "Blasius78"
Szerinte amúgy az 1,3-ason nincs előgyújtás állítási lehetőség, mert ez már elektromos gyújtású, és a benzinszűrő léte miatt a karbit megtisztítani se sok értelme lehet.

Hát nem tudom, elektromos gyújtású-e... Utána kéne nézni a neten, az a leggyorsabb. Az enyém biztosan nem az. Tény, sok különbség van a 2E és 1E motor között, de azért a gyújtást nem hiszem, hogy elektronizálták volna.
A 2E motorok karbija sajnos tényleg hajlamos "elromlani" és sokat fogyasztani. Ez így van minden öreg, 2E motoros gépnél :(

Idézetet írta: "Blasius78"
Szerintetek igaza lehet, vagy csak nem értett hozzá? Viszont sokezreket nem szeretnék szerelőnél hagyni, hogy utána az konstatálja nekem, hogy ez a kocsi már csak ilyen.

A magas fogyit okozhatja a karbi hibája önmagában is. A 3 henger, meg a benzinszagú kipufogógáz tuti nem normális és nem karbi hiba. Én megelégeltem az állandó gyújtás-elállítódásos gondokat, én szerintem venni fogok egy komplett új elosztót cakkumpakk. Ma reggel is el kezdett rángatni, és hiába állítgatjuk, nem tökéletes  :?  Nem tudom még, mennyibe fog kerülni, de ha ~15 körül vagy alatta, akkor mindenképp beruházok.

Idézetet írta: "Blasius78"
Amúgy négy gyertyakábel és egy elosztófedél mibe kerülhet kb?

Ha jövő hét végéig tudsz várni, akkor meg tudom mondani majd. Meg nézek komplett elosztót is, ha nem drága, megérné, mert utána évekig tuti nincs vele baj.


Hali, hát gondolom új karbit nemigen érdemes kifizetni:( A bontottak meg gondolom nem sokban különböznek az enyémtől:(  A karbit javítani lehet amúgy, vagy az olyan mint a termosztát, hogy irány a kuka, ha elkopik.

Ellenben megnéztem az Unix honlapján, egy elosztófedél 5000 Ft, a rotor 600, gyertyakábelkészlet pedig 13 ezer Ft.

Így elvileg egy 20-as lenne megcsináltatni a gyújtásrendszer e részét. Az elosztót lehet, hogy kicserélem rotorostól, aztán ha még úgy is szar lesz, beruházok gyertyakábelekre (amúgy nekem a gyertyakábeleim műanyag borítása 2 féle, így valszeg 1 pár már cserélve volt. Csak nem tudom, hogy a kék kábel-e az eredeti vagy a fekete.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #201 Dátum: 2005.11.17 13:41:57 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, hát gondolom új karbit nemigen érdemes kifizetni:( A bontottak meg gondolom nem sokban különböznek az enyémtől:(  A karbit javítani lehet amúgy, vagy az olyan mint a termosztát, hogy irány a kuka, ha elkopik.

Annó az én kicsi kocsimat nagyon olcsón vettük, karbihibás volt. Néztünk komplett vadiúj karbit, 100valahányezer lett volna. Meg is szerettük volna venni, mert még így is megérte volna, viszont már nincs sehol sem raktáron, és ugye nem is gyártják már :(   Így vettünk hozzá huszonezerért egy felújítókészletet. Így is jó lett, de azért mégse új  az egész karbi :wink:
A Tiedhez nem tudom, van-e komplett karbi/felújítókészlet és mennyiért. Küldj egy privit az alvázszámmal és a modellkóddal (nem motorszámmal) és rákeresek majd 1-2 héten belül, ha eljutok a szalonba  :wink:

Idézetet írta: "Blasius78"
Ellenben megnéztem az Unix honlapján, egy elosztófedél 5000 Ft, a rotor 600, gyertyakábelkészlet pedig 13 ezer Ft. Így elvileg egy 20-as lenne megcsináltatni a gyújtásrendszer e részét. Az elosztót lehet, hogy kicserélem rotorostól, aztán ha még úgy is szar lesz, beruházok gyertyakábelekre (amúgy nekem a gyertyakábeleim műanyag borítása 2 féle, így valszeg 1 pár már cserélve volt. Csak nem tudom, hogy a kék kábel-e az eredeti vagy a fekete.

Meg fogom nézni azt is, hogy mennyi a gyári, ha küldesz privit. Csak írd le, mert ha nem küldötök privit, el szoktam felejteni  :oops:
A feketének kellene a gyárinak lenni, nekem is fekete mind a négy. A helyedben csinálnék egy multiméteres tesztet, mielőtt a gyertyakábeleket megvenném!
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Starlet
« Válasz #202 Dátum: 2005.11.18 18:32:01 »
Nem sok tapasztalatom van, de szvsz érdemes az öreg toyotákhoz toyotára specializálódott helyen keresni alkatrész, több tipust tudnak adni, s nagyobb az esélye, hogy jó is lesz rá, s eddig nem vettem észre, hogy drágább.
Elekrtomos gyújtás esetén is van állítási lehetőség, tehát vagy le akart rázni a szerelőd, vagy kétes a szakértelme, ha nem bízol benne, tudok ajánlani egy jót (csak kicsit fura stílusú).
Szeke!
Elálítódó gyújtás: A kalapács már volt cserélve, bocs, ha trivnek tartod :oops: , ha hamar kopik a kalapács azt pl okozhatja az, hogy az ullő (vagy hogy hívják, ami emeli a krampácsot) üt, a skodrin pl a megnyúlt vezérműlánc miatt elgörbült a tendelye az üllőnek, most nevezzük ennek, s ette a kalapácsokat:1000km/1 kalap :shock: , persze mindíg nagy volt az előgyújtás, mígnem kapott egy favorit elekrtonyos gyújtást :lol:
A te motorodhoz nem kompatibilis vmelyik következő modell ellektonikus gyújtása, mert olyat bontóban szerintem jó lenne venni, már ha van ilyen :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #203 Dátum: 2005.11.19 17:53:27 »
Hali,

Na, tegnap lementem a garázsba buherálni egy kicsit. Kiszereltem a 2 hete betett gyertyáimat, sajnos mindegyik tiszta fekete volt a fejénél, mintha kormos lenne. Letisztogattam őket, aztán visszaszereltem őket. Leszedtem az elosztófedelet is, a grafitok rajta kb. 5 mm-esek voltak, de sajnos az egyiket megnyomtam, és beleszorult a lukba, így ez kampec. Igaz előtte már úgyis megrendeltem végül az új elosztófedelet és az utángyártott kábelkészletet, összesen 13 ezerbe kerül, ennyit rászánok, és hétfőn kicserélem. Rotort is vettem, de sajnos azt fogalmam sincs, hogyan lehet leszedni arról a valamiről, ami tartja, így a rotort meghagyom a régit. Megnéztem a kábeleket, a gyáriak valahogy sokkal jobban rácsúsztak a gyertyára, mint a két utángyártott, bár őszíntén szólva fogalmam sincs, mennyire kell a gyertyakábelt rányomni a gyertya végére, de a gyári cucc valahogy patentebbnek tűnik.

Remélem, hogy a gyertyák nem mentek tönkre 200 km alatt, és az új kábellel és elosztófedéllel szuperálnak majd végre normálisan.

Ha ez jó lesz, azért elviszem egy szakihoz és megnézetem a gyújtásbeállítást, mert nekem gőzöm sincs, hogy mit és hol kell állítani ezen.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Starlet
« Válasz #204 Dátum: 2005.11.19 22:46:21 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,
és beleszorult a lukba

Egy kiskocogtatás+sok szerencse, és kiugorhat
Idézetet írta: "Blasius78"
Rotort is vettem, de sajnos azt fogalmam sincs, hogyan lehet leszedni arról a valamiről, ami tartja, így a rotort meghagyom a régit.

Ha minden igaz simán le kell húzni (nem rögzíti semmi, csak a súrlódás), de erre ne vegyél mérget
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #205 Dátum: 2005.11.19 23:18:50 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

Na, tegnap lementem a garázsba buherálni egy kicsit. Kiszereltem a 2 hete betett gyertyáimat, sajnos mindegyik tiszta fekete volt a fejénél, mintha kormos lenne. Letisztogattam őket, aztán visszaszereltem őket. Leszedtem az elosztófedelet is, a grafitok rajta kb. 5 mm-esek voltak, de sajnos az egyiket megnyomtam, és beleszorult a lukba, így ez kampec. Igaz előtte már úgyis megrendeltem végül az új elosztófedelet és az utángyártott kábelkészletet, összesen 13 ezerbe kerül, ennyit rászánok, és hétfőn kicserélem. Rotort is vettem, de sajnos azt fogalmam sincs, hogyan lehet leszedni arról a valamiről, ami tartja, így a rotort meghagyom a régit. Megnéztem a kábeleket, a gyáriak valahogy sokkal jobban rácsúsztak a gyertyára, mint a két utángyártott, bár őszíntén szólva fogalmam sincs, mennyire kell a gyertyakábelt rányomni a gyertya végére, de a gyári cucc valahogy patentebbnek tűnik.

Remélem, hogy a gyertyák nem mentek tönkre 200 km alatt, és az új kábellel és elosztófedéllel szuperálnak majd végre normálisan.

Ha ez jó lesz, azért elviszem egy szakihoz és megnézetem a gyújtásbeállítást, mert nekem gőzöm sincs, hogy mit és hol kell állítani ezen.


Végigolvasva a történetet , szerintem sajnos van rá esély , hogy ezeknek a gyújtás-alkatrészeknek a cseréje nem fog megoldani semmit . Nagyon karburátor-hibának hangzik ez az egész , amit alátámaszt , hogy -amint Szeke is írta- ennél a motornál nem ritka az ilyen jellegű , túlfogyasztást okozó karburátor-hiba . Túl dús a benzin-levegő keverék , ezért óriási a CO , ezért zabál ilyen sokat , és a gyertyák is ezért kormosak . Ettől függetlenül , persze fontos hogy jól legyen beállítva a gyújtás - de itt szerintem inkább a karbi a ludas .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #206 Dátum: 2005.11.20 20:12:22 »
schillerasz: köszi, majd megnézetem azt is! Bár mostmár inkább a vákumrendszerre gyanakszunk, hogy a vákumos előgyújtásállítás mehetett tönkre; így aztán hiába állítjuk be mindig helyes értékre, a rendszer elcseszi önmagát. Ki fogjuk kötni a vákumot, megnézzük úgy mi lesz.

Megnéztem mennyibe kerülne egy komplett elosztó. Az első 50.000 forintos árnál tovább léptem (és ez még nem a komplett elosztó mindenestül, az egy százas lenne kb. (nem számoltam össze pontosan))  :shock:

Úgyhogy marad az állítgatás és próbálgatás.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #207 Dátum: 2005.11.22 11:00:45 »
Hali,

Tegnap beletettem a kocsiba az új gyújtáskábeleket és az elosztófedelet rotorral. Sajnos beindításkor hangra csak 3 henger ment, és a generátor sem töltött. Aztán kiderült 10 km autózás után, hogy az akksiról lelazult az egyik saru, így ezt megoldottam.

Viszont a kocsi eleinte max 30-al volt hajlandó menni 2-esben, aztán dühömben nyomtam egy tartós padlógázt, erre durrant egyet a kipufogó, és utána szépen gyorsult a kocsi, néha érzésre 4 henger járt, néha csak 3, de összességében normálisan ment, leszámítva, hogy hidegen az alapjáratot nem nagyon akarta megtartani, ami elég fura, mert azelőtt hidegen 1000 körüli fordulattal szépen stabilan ment.

Szóval összegezve nem sokat ért a gyújtásrendszer cseréje. Még egyszer adok neki esélyt, és elviszem egy karburátorhoz értőhöz, de valszeg az sem tud vele sok mindent tenni.

Amúgy árt a kocsinak, ha berendezkedek arra, hogy 3 hengerrel járok? Gondolom 40 LE-t így is lead, az elég a 70-re való gyorsításhoz.


Fogyasztás témához: Olvasgattam a német Starlet club fórumait, és a legtöbb Starletes egy tankkal (állítólag 38 liter megy csak bele, nem 40) 300-350 km-t tud menni, tehát a kocsim fogyasztása ehhez képest egyáltalán nem olyan vészes, mondhatnám, hogy csak 1 literrel eszik ennél többet. Ami meglepett, hogy a P8-as Starletek se esznek 9 liter alatt, de az meg végképp érthetetlen számomra, hogy a 4EFE motoros P9-es Starlet miért eszik 8 litert városban, amennyit az ugyanilyen motoros Corollám evett jó 150 kg-al súlyosabb kasztnival.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #208 Dátum: 2005.11.22 12:01:38 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Szóval összegezve nem sokat ért a gyújtásrendszer cseréje. Még egyszer adok neki esélyt, és elviszem egy karburátorhoz értőhöz, de valszeg az sem tud vele sok mindent tenni.

Be is lett szépen állítva a gyújtás?

Idézetet írta: "Blasius78"
Amúgy árt a kocsinak, ha berendezkedek arra, hogy 3 hengerrel járok? Gondolom 40 LE-t így is lead, az elég a 70-re való gyorsításhoz.

Anno az UAZnál megszoktam, hogy 2-3 hengerrel járok. Azonban nem hinném, hogy a Starletnek ez nem árt.
Még lehet, hogy a végén tényleg valami karbibajod lesz  :?


Idézetet írta: "Blasius78"
Fogyasztás témához: Olvasgattam a német Starlet club fórumait, és a legtöbb Starletes egy tankkal (állítólag 38 liter megy csak bele, nem 40) 300-350 km-t tud menni, tehát a kocsim fogyasztása ehhez képest egyáltalán nem olyan vészes, mondhatnám, hogy csak 1 literrel eszik ennél többet. Ami meglepett, hogy a P8-as Starletek se esznek 9 liter alatt, de az meg végképp érthetetlen számomra, hogy a 4EFE motoros P9-es Starlet miért eszik 8 litert városban, amennyit az ugyanilyen motoros Corollám evett jó 150 kg-al súlyosabb kasztnival.

El lehet menni P7-essel is városban 8 liter körül, P8-assal is - sőt ezzel városon kívül 6 alatt is, P9-esről nem is beszélve. Valószínűleg nehézlábúak gyülekezetének a beszámolóit olvastad. Simán el lehet menni ezekkel 8 lityi alatt városban.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #209 Dátum: 2005.11.22 13:53:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Szóval összegezve nem sokat ért a gyújtásrendszer cseréje. Még egyszer adok neki esélyt, és elviszem egy karburátorhoz értőhöz, de valszeg az sem tud vele sok mindent tenni.

Be is lett szépen állítva a gyújtás?

Idézetet írta: "Blasius78"
Amúgy árt a kocsinak, ha berendezkedek arra, hogy 3 hengerrel járok? Gondolom 40 LE-t így is lead, az elég a 70-re való gyorsításhoz.

Anno az UAZnál megszoktam, hogy 2-3 hengerrel járok. Azonban nem hinném, hogy a Starletnek ez nem árt.
Még lehet, hogy a végén tényleg valami karbibajod lesz  :?


Idézetet írta: "Blasius78"
Fogyasztás témához: Olvasgattam a német Starlet club fórumait, és a legtöbb Starletes egy tankkal (állítólag 38 liter megy csak bele, nem 40) 300-350 km-t tud menni, tehát a kocsim fogyasztása ehhez képest egyáltalán nem olyan vészes, mondhatnám, hogy csak 1 literrel eszik ennél többet. Ami meglepett, hogy a P8-as Starletek se esznek 9 liter alatt, de az meg végképp érthetetlen számomra, hogy a 4EFE motoros P9-es Starlet miért eszik 8 litert városban, amennyit az ugyanilyen motoros Corollám evett jó 150 kg-al súlyosabb kasztnival.

El lehet menni P7-essel is városban 8 liter körül, P8-assal is - sőt ezzel városon kívül 6 alatt is, P9-esről nem is beszélve. Valószínűleg nehézlábúak gyülekezetének a beszámolóit olvastad. Simán el lehet menni ezekkel 8 lityi alatt városban.


Hát, őszíntén szólva a gyújtást nem állítottam be, mert fogalmam sincs hogy kell, szerelőhöz meg nem akartam vinni, mivel a kocsit felesben üzemeltetjük a bnőmmel, ő meg már most is húzta a száját, hogy a kocsi 70 ezrében van, és eddig kb. 60 km-t vezette, és már megint megpumpoltam 7 ezerre a gyújtáskábelek meg az elosztófedél miatt. De a végén kénytelen leszek elvinni egy szakemberhez, csak félek, hogy az meg leakaszt majd még jópár ezret, és esetleg meg sem tudja majd csinálni:(


Az 1,3-as Starletek fogyasztását én azért hiszem el a németeknek, mert ott is magyarázták, hogy ebben valami változó állású vagy mifene karbi van, ami öreg korára elromlik, és akkor a többletfogyasztás tetemes lesz. Új korában biztos tuti volt, de 20 év az 20 év:( Ráadásul többen írták, hogy kímélő módban tudtak az első fél tankkal 100 km-t menni, ami abszolút összevág a saját tapasztalatommal, pedig én is nagyon finoman mentem, és akkor járt mind a 4 hengere.

Na mindegy, ez már nem fog kevesebbet enni szvsz a mostani 11-12-nél, de legalább működjön mind a 4 hengere, mert úgy nagyon szépen megy, és jó kiegyensúlyozottan jár a motorja. Egy fél évre jó lesz, aztán eladom bagóért, csak kell majd vkinek.