Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 123638 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #555 Dátum: 2010.08.31 08:45:06 »
Hogy egy zongora mennyire jól kezelhető, mik az erényei/hátrányai, alkalmas-e mondjuk egy lemezfelvétel elkészítésére, azt, kb. fél perc alatt meg tudom mondani. Hogy ezeken a lehetőségeken belül bármikor úgy szólaljon meg, ahogy azt én akarom, ahhoz többórás, de inkább napos "barátkozás" szükséges.

Hát izé. Volt szerencsém Schiff Andrásnak egy mesterkurzusát igazán testközelből végigfilmeznem. Ott voltam, amikor leszállították a Bösendorfer Grand Pianóját a koncertre, de persze azon is oktatott. Egyik este a színpadon ott volt egymás mellett az ő zongorája meg egy akadémiai jól leharcolt Steinway. Hallgatói koncert volt később, bejött két lányka, meglátták a böszme nagy zongorát, nem tudták kié-mié, de természetesen leültek elé kipróbálni, hátha az jobban szól és akkor majd azon koncerteznek. Klimpíroztak egy-két percet, rettentő visszhangokkal, szörnyen bizonytalan billentéssel és fancsali képpel, majd átültek a Steinwayhoz, ami nagyságrendekkel élesebben, keményebben, konkrétabban, nyugodtan mondhatom kisstílűbben szólt, de azt a hangzást tudták kezelni. Gyorsan döntöttek is mellette. Ezek után bejött Schiff András, leült a Bösendorferhez és tökéletesen uralta a zongorát. Minden helyre kerül, sose halott finomságok, fergeteges erő, bámulatos volt.

Miért írom mindezt? Mert a lányok zongoratudásához a Steinway volt jó. Ennyire voltak képzettek és, ez nagyon fontos, ehhez voltak szokva. Mondhatni alkatilag alkalmas volt nekik az a zongora. Viszont mennyivel szarabb, mint a Bösendorfer. Akkor hol itt az igazság?  :devil:

Egy ülésnél is ez a helyzet. Ki mihez szokott, milyen pozíciót vesz fel, mit kedvel. Nincs általános érvényű jó, ami mindenkinek kifogástalan. Legalábbis ritkán. Pont a Toyotáknál azért több kollégám is meg szokta jegyezni, hogy jé, beülök és pont jó, nem kell állítgatni, meg azt is hogy rettentő magasra vannak emelve a vezetőülések, meg azt is, hogy a BMW-k okos ülését bár porrá lehet állítgatni, szinte minden részletét, valahogy sose pont jó, az ember állandóan resetel aztán hosszú kilométereken át újra próbálja.

Viszont amíg egy motor rugalmassága ötösben 1400-as fordulatnál objektív próba, egy ülés kényelme 700 kilométer után nem. El kell fogadni a teszt határait.

 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #556 Dátum: 2010.08.31 23:37:53 »
Kicsit túl van már ragozva a téma, de azért a zongorához hozzászólnék.
Az, hogy a kislányok fanyalogtak, pont azt támasztja alá, amit írtam: nem elég két skála ahhoz, hogy megbarátkozzanak a hangszerrel. (Egyébként itt is ketté kell választani a dolgot, és sajnos elég sok profinak nevezhető - nevezzük őket művészdiplomás egyéneknek - is csak az egyik felére ügyel: a hangzásképet kevéssé tartják fontosnak, valószínűleg nincs ideáljuk e téren, mint a technikai(lag minél könnyebb) kezelhetőséget.)
Ahogy egy sebváltónál sem ugyanaz a könnyen (kis erőkifejtéssel) vagy jól (eltéveszthetetlenül) kapcsolhatóság.
Azt a részét továbbra is fenntartom, hogy bár a rugalmasság 1400-nál valóban az első alkalommal objektíven kiderül, és egy autónak a leggyakoribb vezetési szituációit félórába bele lehet sűríteni, ergo egy reális összbenyomást lehet róla mondani - nyilván sokszáz vezetett autóval az ember háta mögött még inkább - ezzel együtt is könnyen lehet, ha már megbarátkoztál az autóval, más súllyal értékeled ugyanazt. Nem az autó változik, hanem te magad.

UI: én is jobb szeretem az Akadémián előforduló leharcolt Steinwayket, mint a Bösiket, sosem tudtam megszeretni őket, még a Bösendorfer cégnél sem találtam olyat, amit ha lenne pénzem megvennék.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.31 23:41:00 írta music »
music     

Satriani

  • Vendég
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #557 Dátum: 2010.09.01 09:18:11 »
...ha már megbarátkoztál az autóval, más súllyal értékeled ugyanazt. Nem az autó változik, hanem te magad.

Ezt egy tesztnek nem lehet tiszte kimutatni. (Magyarul igazad van, de nem tartozik a témához.)

Tegnap eszembe jutott, ami itt elhangzott: cimborám kicserélte a kocsimon a bal első toronycsapágyat, addig bementem dolgozni az autójával, majd mikor végzett, visszamentem a kocsimért a város másik szélére. 2x10 perc alatt simán ért annyi benyomás, amiből tesztet lehetne írni, és vállalnám is érte a felelősséget.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #558 Dátum: 2010.09.01 11:15:14 »
Ülés: elképzelésem szerint egy profi tesztelőnek rendelkeznie kell a képességgel, hogy objektíven tudja értékelni, minősíteni egy autó ülését. Hogy fel tudja mérni, mennyire fog megfelelni az az ülés legalábbis a felhasználók nagy többségének (a testalkati extremitások nyilván kivételt képeznek), és ezt ki tudja fejezni egy skálán, és közölje a teszt olvasójával mint (nagyon fontos) információt.

Na most ami ehhez képest a realitást illeti: legalábbis az általam olvasott német tesztek ugye általában adnak is egy konkrét, számszerű értékelést az adott autó ülésére (mondjuk 10-ből 8 pont), és én el tudom, és persze el is akarom hinni nekik, hogy ezt a pontszámot a fentiek figyelembe vételével adták, és nem pusztán annak alapján, hogy az adott ülés az adott tesztelőnek mennyire jött be.

Általában azt tapasztaltam, hogy legalábbis nekem, a magam eléggé átlagos testalkatával, valóban azok az ülések tetszenek, amelyeket a tesztekben is jónak minősítenek - és vicaverza. Alkalmasint tehát működhet az első bekezdésben leírt dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #559 Dátum: 2010.09.03 09:40:00 »

UI: én is jobb szeretem az Akadémián előforduló leharcolt Steinwayket, mint a Bösiket, sosem tudtam megszeretni őket, még a Bösendorfer cégnél sem találtam olyat, amit ha lenne pénzem megvennék.

Mi ebből a tanulság? Nem  vagy egy Schiff András.  :devil: Hogy a még háklisabb Faziolikról ne is beszéljünk.  ;)

Satriani

  • Vendég
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #560 Dátum: 2010.11.09 11:52:07 »
 :D


Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #561 Dátum: 2010.12.12 18:41:33 »
Unalmamban elolvastam az A2 és az Autó Motor aktuális számait. Több olyan, modell is van, ami mindkettőben szerepel így érdeklődve olvastam el az írásokat. Az élmény ismét meggyőzött arról, hogy mennyire lehet komolyan venni az ilyen teszteket:

Nissan Juke 1.6:

A2: Remekül érzi magát a hosszú ívű kanyarokban, még a kétkerék-hajtású változat is kellemesen semlegesen viselkedik, nyoma sincs alulkormányzottságnak, és magas felépítése ellenére szinte sportkocsis fürgeséggel lehet terhelési irányt váltani vele.

Autó Motor: Forszírozott kanyarokban alulkormányzottság és dőlési hajlam lesz úrrá az autón.

Mini Countryman Cooper S All4:

Autó Motor: Többnyire jó ritmusban, finoman kapcsolgat a hatfokozatú (automata) váltó.

A2: Gyakran hezitál és könnyű zavarba hozni, ez pedig egy közel félmillió forint felárért kínált váltónál több mint bosszantó.


A Mini esetében a képek szerint ráadásul ugyanazt az autót próbálták.

Ezek ráadásul objektívebben mérhető dolgok, mint pl. a dizájn...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #562 Dátum: 2010.12.12 19:13:02 »
... hogy mennyire lehet komolyan venni az ilyen teszteket:...
Ez ugyanúgy érvényes az itt elhangzott, leírt véleményekre is  :whistling:. Mert minden csak viszonyítás kérdése.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #563 Dátum: 2010.12.13 18:38:10 »
Igen, csak elvileg az újságírók szakemberek, akik ebből élnek, és mivel az átlagolvasó hitelesnek tekinti az olvasottakat, befolyásolják az írásaikkal a döntésüket (vásárlás).


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #564 Dátum: 2010.12.13 20:37:47 »
Pont ha jól emlékszem Winkler írta egyszer, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen autóból ül át a "szakújságíró" egy másikba tesztelésre. Ők is emberek és szerintem egy teszt értékelés 90%-a szubjektív dolgokból adódik össze.
Ahogy a Mini Countryman Cooper esetén pl az egyik újságíró normál módon használta (a váltó is hozta a kívánalmakat), a másik szélsőségesen és máris bakizott.
A kettes Audi esetében meg biztosan az Autó Motor áll közelebb a valósághoz a futóműnél.
Ezért nem jó csak egy tesztet elolvasni, fel kel hajtani az összeset a neten (és az idegen nyelv ismerete sem árt)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #565 Dátum: 2010.12.13 21:13:09 »
És ha elolvastam az összes tesztet egy adott modellre vonatkozóan, akkor csináljak belőle egy táblázatot, ahol összesítem a számomra fontos kritériumokat (pl. motorerő, kormányzás, üléspozíció, anyagminőség, stb) és húzogassam mellé a strigulákat, hogy melyikre mennyien írták, hogy jó vagy rossz?


 :sorcerer:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #566 Dátum: 2010.12.13 23:19:26 »
Mér? Az IS-t nem így választottad? :eek:
Gabe 254.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #567 Dátum: 2010.12.13 23:30:12 »
És ha elolvastam az összes tesztet egy adott modellre vonatkozóan, akkor csináljak belőle egy táblázatot, ahol összesítem a számomra fontos kritériumokat (pl. motorerő, kormányzás, üléspozíció, anyagminőség, stb) és húzogassam mellé a strigulákat, hogy melyikre mennyien írták, hogy jó vagy rossz?


 :sorcerer:
Pontosan! Csinálsz excell táblát 3D-s színes grafikonokkal, majd beilleszted egy pp-ba és kész is a prezentáció, amit magadnak bemutathatsz  :sorcerer:
Vagy ne olvass el egyet sem, hanem nézz fel az égre és majd a csillagok megmutatják (én speciel letépett csirkefejből szoktam dönteni, de azt mondják, a kártya sem rossz)
Ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz   :tt2:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #568 Dátum: 2010.12.14 08:45:08 »
A kettes Audi esetében meg biztosan az Autó Motor áll közelebb a valósághoz a futóműnél.
Milyen Audi?  :1eye:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #569 Dátum: 2010.12.14 09:29:48 »
El kell menni kipróbálni az adott autót, megnézni kereskedőnél (csomagtér, beltér ilyenek). Az autóslapokat én inkább szórakozásból olvasom, autót nem vennék ezek alapján.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...