De azért az tök jó hogy mindenki egy szívó benzineshez hasonlítja turbó+cooleres dízel mocikat... :szemforgat:
Egy 2.4es Ave nem megy úgy mint a D-CAT... :|
És ha ráraknák egy turbót akkor se menne úgy...
Persze, fogyasztásba akkor is menne a dízel, de én itt ugyanolyan elfogult, "csak a dízel a jó" érveket látok amiket nekem dobáltatok vissza fordított felállásban... hogy csak a benzines
Hasonlítsuk egy szívó dízelhez egy szívó benzinest. :nana:
Ja, a szívó dízel egy fabatkát se ér, bocs... :ordog:
Amúgy a Saab és az Audi is csinált már kisnyomású turbóval szerelt benzinest, nagyobb teljesítmény és közbe picivel jobb fogyasztás, van fantázia a dologban (ez aszem a 90es évek elején/derekán volt) csak a benzinesek elvannak hanyagolva, most a dízel a menõ...
Abban mi a kivetendõ , hogy azt hasonlítja össze az ember , ami a piacon fellelhetõ ? Amúgy sem vethetõ össze a feltöltött dízel és benzines , mert míg dízelnél a feltöltés nem növeli meg a fogyasztást (korábban , mikor még lehetett kapni sok szívódízel autót is , ez jól látható volt) , addig a benzinesnél jellemzõen igen .
A benzinesek el vannak hanyagolva , méghozzá jó okkal , mert nem a benzineseké a jövõ (hacsak nem hibridként) . A benzinesnek rosszabb a hatásfoka , mint a dízelé , és ezen sehogyan sem lehet változtatni . Logikus , hogy azt a motort fejlesztik , amellyel azonos/jobb menetteljesítmények érhetõk el , kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett . Igen , a dízeleknek bizonyos károsanyagokból rosszabb a kibocsátásuk , de ez is megoldódni látszik a D-CAT és egyéb technológiákkal .
Kisebb használható fordulatszám-tartomány ? Hja , emberek , le lehet végre szokni a fölösleges pörgetésrõl
... engem ez a szempont abszolút nem izgat , én amúgy is úgy nagyjából az 1500-3500 közötti tartományt használom ; néha , ha nagyon rohanok , ez fölmegy 4000-4500-ig . Na bumm , ez még benne van a dízelnél is . Ami efölött van ? Anakronizmus , túlhaladott , szükségtelen . A motor nem arra való hogy pörögjön , hanem hogy menjen . Legalábbis a közúton . Méghozzá úgy , hogy minél kevesebbet kelljen váltani közben . Márpedig ehhez nyomaték kell , és az a dízelnek van bõven .