Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306426 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5685 Dátum: 2011.08.29 20:57:54 »
A baj akkor az, hogy Januárban volt az egész szett cserélve.

 :eek: nem levegősödött be?  :hmmmm:

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Szerviz
« Válasz #5686 Dátum: 2011.08.30 08:45:13 »
ezt nem tudom, hogy hol ellenőrizhetném. Ennek mindene teljesen automata? nem kellett volna a szerelőnek valami csavart visszatekernie, a kuplung csere után? (mint pl az automata láncfeszítőnél?) És milyen magasan kell lennie a kuplung pedálnak?

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5687 Dátum: 2011.08.30 09:07:30 »
Semmit nem kell visszatekerni, próbáljátok meg légteleníteni a rendszert, a pedálnak a fékpedállal egy vonalba kell állnia.

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5688 Dátum: 2011.08.30 12:55:10 »
Sziasztok!

Régebben sok szót ejtettünk itt az E11 Corollák motorjának konstrukciós hibájáról (az előszériás vvt-i-ről), és annak lehetséges orvoslásáról. Mivel túl vagyok egy generálon, megosztanám veletek a tapasztalatokat:

Az első fontos pont, hogy ahány ember (szakember), annyi félét mond. Mivel én nem vagyok autószerelő, tulajdonképpen szinte bármit elhiszek. A sok beszélgetés, ímélezés, fórumozás és tapasztalatcsere után végül az itt, a fórumon is ajánlott Charlie-t (Sintár Károly) választottam a probléma orvoslására, és egyelőre úgy néz ki jól döntöttem.

A sokak által javasolt hengerfej-felújítással szemben ő nem nyúlt hozzá a hengerfejhez, ehelyett szétszedte a blokkot, kipucolta, az eredeti dugattyúkat átalakíttatta egy gépműhelyben, olyanra, mint amilyenek a Toyota által módosított új dugók, feltette rájuk az áttervezett és módosított gyári gyűrűszettet, kicserélt néhány szükséges tömítést, összerakta és feltöltötte 5w40-es olajjal.

A generál előtt 1 kg olajat égetett el a kicsike 1000 km-en, annyit, mint a kétütemű Vespám...:/ A felújítás óta kb. két és félezer km-t mentem, nagyrészt pályán, megtömött autóval, klímával, szóval volt kiképzés, de egyelőre nincs kimutatható olajfogyás, és szép aranysárga az olaj.

Charlie a felújítás során csak gyári alkatrészeket épített be, ezen kívül egy év garanciát vállalt, ez alatt ki kell derüljön, ha mégsem lett rendben a dolog (mostanra már csaknem biztos vagyok benne, hogy jó lett). Az autót nem kellett elvinnem a műhelyébe, Monorra, csak a Toyota szervízbe, ahol napközben dolgozik, és a megbeszéltek szerint másfél hét után készen hozta vissza, mellesleg úgy kitisztítva kívül-belül, mintha új lenne. Mindehhez nagyon korrekt ár társult, és hivatalos bejegyzés a szervízkönyvbe az elvégzett munkáról.

Ez úton is köszönet a munkáért, és azoknak, akik ajánlották Charlie-t, vagy bármilyen hasznos vagy haszontalan tanáccsal segítették a döntés meghozatalát. Remélem, most pár évre van egy megbízható autóm...
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5689 Dátum: 2011.08.30 13:08:47 »
Megkérdezhetem így mennyi volt a szervíz?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5690 Dátum: 2011.08.30 13:12:52 »
A sokak által javasolt hengerfej-felújítással szemben ő nem nyúlt hozzá a hengerfejhez, ehelyett szétszedte a blokkot, kipucolta, az eredeti dugattyúkat átalakíttatta egy gépműhelyben, olyanra, mint amilyenek a Toyota által módosított új dugók, feltette rájuk az áttervezett és módosított gyári gyűrűszettet, kicserélt néhány szükséges tömítést, összerakta és feltöltötte 5w40-es olajjal.
Ezt kicsit részletezhetnéd jobban, hogy konkrétan mit alakított rajta! És jó olvasni, hogy van egy újabb olyan ember, aki ajánlható a motor komolyabb javításához, és garanciát is vállal a munkájára! Ez ritka manapság, éppen ezért nagyon megbecsülendő!!!  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5691 Dátum: 2011.08.30 13:20:17 »
Megkérdezhetem így mennyi volt a szervíz?

PÜ ment!
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5692 Dátum: 2011.08.30 13:22:32 »
Megkérdezhetem így mennyi volt a szervíz?

PÜ ment!
Csak nem érkezett meg.Eltünt a tér idő kontínumban  :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5693 Dátum: 2011.08.30 13:23:31 »
Pirx pilóta, engem is csatolj már, légyszi a PÜ-be!!! Köszi.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re: Szerviz
« Válasz #5694 Dátum: 2011.08.30 13:24:17 »
Engem is érdekelne :D

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5695 Dátum: 2011.08.30 13:24:29 »
Ezt kicsit részletezhetnéd jobban, hogy konkrétan mit alakított rajta!

mivel én madár vagyok, csak nagy vonalakban tudom megmondani: ha igaz, leginkább a kartergáz-felvezető csatornákat méretezték alul a japán kollégák, illetve az olajlehúzás nem lett megfelelően kialakítva, utóbbit, gondolom, a módosított gyűrűk orvosolják inkább, így az előbbi hiba "javítására" gyanakszom...
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

pzs

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5696 Dátum: 2011.08.30 13:26:05 »
A sokak által javasolt hengerfej-felújítással szemben ő nem nyúlt hozzá a hengerfejhez, ehelyett szétszedte a blokkot, kipucolta, az eredeti dugattyúkat átalakíttatta egy gépműhelyben, olyanra, mint amilyenek a Toyota által módosított új dugók, feltette rájuk az áttervezett és módosított gyári gyűrűszettet, kicserélt néhány szükséges tömítést, összerakta és feltöltötte 5w40-es olajjal.
Ezt kicsit részletezhetnéd jobban, hogy konkrétan mit alakított rajta! És jó olvasni, hogy van egy újabb olyan ember, aki ajánlható a motor komolyabb javításához, és garanciát is vállal a munkájára! Ez ritka manapság, éppen ezért nagyon megbecsülendő!!!  :clap:

Foleg, hogy meg szervizkonyvbe is bekerul a bejegyzes....  :clap:

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5697 Dátum: 2011.08.30 13:28:12 »
Csak nem érkezett meg.Eltünt a tér idő kontínumban  :)

baaazz, nekem sincs a küldöttek közt... na mindegy, akkor nyilvánosan:

már nincs meg a kis cetli, amin a részletes bontás volt, de kb.:

130k a munkadíj, gyári gyűrűszett, szükséges tömítések
20k a dugattyúk átkendácsolása (a gyári új szett 100k körül van...)
20k az olaj, a szűrő meg pár apróság

170k körül állt meg
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5698 Dátum: 2011.08.30 13:31:32 »
Csak nem érkezett meg.Eltünt a tér idő kontínumban  :)

baaazz, nekem sincs a küldöttek közt... na mindegy, akkor nyilvánosan:

már nincs meg a kis cetli, amin a részletes bontás volt, de kb.:

130k a munkadíj, gyári gyűrűszett, szükséges tömítések
20k a dugattyúk átkendácsolása (a gyári új szett 100k körül van...)
20k az olaj, a szűrő meg pár apróság

170k körül állt meg
Ez még mindig jobb ( ha tényleg jós sokáig jó lessz a kocsid és miért ne lenne) mint a fórumon sokszor leírt 200-270 ezer Ft árak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5699 Dátum: 2011.08.30 13:35:02 »
Ezt kicsit részletezhetnéd jobban, hogy konkrétan mit alakított rajta!

mivel én madár vagyok, csak nagy vonalakban tudom megmondani: ha igaz, leginkább a kartergáz-felvezető csatornákat méretezték alul a japán kollégák, illetve az olajlehúzás nem lett megfelelően kialakítva, utóbbit, gondolom, a módosított gyűrűk orvosolják inkább, így az előbbi hiba "javítására" gyanakszom...
Új olaj vissza eresztő furatokat is fúrt rá, vagy csak a meglévőket bővítette ki? A gyűrűk tiszta sor, hogy a régi ellágyult a hő hatására, ezért csökkent az olajlehúzó képessége. Az újak stabilak már.
Viszont a másik gyári gond a furatok voltak, hogy szűkek és 2-vel kevesebb van belőlük, mint az azóta javított dugattyúkon (2db helyett 4db).
Így elnézve, azért nem kevés a teljes költség, mert, bár a gyári dugattyúk itthon valóban 30-40.000Ft/db áron vannak, de az Ebayről szintén a gyári szett kb 40.000-ből beszerezhető, nyilván, az kicsit macera, de gyári új. Így azzal is megállna bőven 200k alatt a teljes javítás.

Ha, viszont így sem lesz vele gondod a továbbiakban, akkor természetesen elégedett lehetsz.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i