Nem, 4000 rpm-nél ugrik ugyanis látványosan a fogyi. Ha az alatt tartod, meglepően keveset eszik (legalábbis a sebességhez képest). Hű, jéééé, jár más is ilyen virsli gumikon?
Ezt jól tudod, csak számomra az a hihetetlen, hogy ugyanazzal a motorral, mint, ami az enyémben van, 135km/h tempónál 5,8-6,0 litert egyen úgy, hogy még majd 100kg-mal nehezebb az enyémnél... Ez minimum számítási hiba.
Igen, 4000 alatt valóban kezelhető a fogyasztás, de ennél az 4ZZ motornál BÁRMIT is csinálsz, 130 körüli autópályatempónál reálisan 7,5 litert fog fogyasztani. Csodák nincsenek, ellenben jómagam eléggé kitapasztaltam már ennek a motornak a képességeit.
Esetleg egy 130-as tempóban elcsípett szélárnyék lehet még nagy segítség, de az sokkal inkább őrültség (a magas sebességhez képest nagyon kis követési távolságot kellene tartani ahhoz, hogy a szélárnyék működjön), mint életszerű gyakorlat.
Késő Robi, képzeld, CSAK úgy lehet 5,4-es átlagfogyit hozni, hogy le nem veszem az útról a szemem, kb 100m-re is tisztában vagyok a forgalom mozgásával. Ellenkező esetben mindig indokolatlanul fékezgetnem kellene, ami több decivel dobja meg a fogyasztást. Az én módszeremmel úgy fogyaszt az autóm 5,4-5,5 litert (teljes tankra) ÁTLAGBAN, hogy közben (városi használat mennyiségétől függően) 50-70 km/h az átlagsebességem, tehát, még, csak nem is tartok fel senkit, igaz, a közig. bírság határát sem érem el. Szóval, lehet itt viccelődni, de a módszer működik, mindössze csak agyban dől el, mint sok más is...