Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375240 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16815 Dátum: 2017.01.09 05:23:06 »
minden kérdésedre: igen. :-)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16816 Dátum: 2017.01.11 17:37:16 »
Sziasztok,

mivel elgondolkodtam egy PIII vásárlásan, engedjétek meg, hogy feltegyek pár (számotokra biztos nagyon laikus) kérdést:  :szemez:

- ha jól látom nem minden Priusban van tempomat. Ez utólag könnyen beszerelhetö? Kb. mennyibe kerülne?

- Mi a tapasztalatotok mennyire jó az autópályán pl. standard 140-nél az autó? Ùttartás, kezelhetöség, stb.

- Milyen felszereltségi szintek léteztek belöle, én eddig láttam "simát", komfortot és prémiumot? Ez gondolom a sima:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=7040049
Mi hiányzik ebböl ami szerintetek mindenképp szükséges (a tempomaton kívül)?

- Van közületek olyan, aki családosan használja? Mennyire fértek el benne mondjuk egy nyaralás alkalmával?

Köszönöm!  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16817 Dátum: 2017.01.11 19:25:41 »
Sziasztok!
Ma lemerült teljesen az aksim, nem lehetett beindítani a kocsit.
Gyújtásra lenne szükségem. Lehet a bikaponton tölteni az aksit egy gors töltővel, hogy életet leheljek bele?

gboysoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16818 Dátum: 2017.01.12 08:40:45 »
Sziasztok,

mivel elgondolkodtam egy PIII vásárlásan, engedjétek meg, hogy feltegyek pár (számotokra biztos nagyon laikus) kérdést:  :szemez:

- ha jól látom nem minden Priusban van tempomat. Ez utólag könnyen beszerelhetö? Kb. mennyibe kerülne?

- Mi a tapasztalatotok mennyire jó az autópályán pl. standard 140-nél az autó? Ùttartás, kezelhetöség, stb.

- Milyen felszereltségi szintek léteztek belöle, én eddig láttam "simát", komfortot és prémiumot? Ez gondolom a sima:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=7040049
Mi hiányzik ebböl ami szerintetek mindenképp szükséges (a tempomaton kívül)?

- Van közületek olyan, aki családosan használja? Mennyire fértek el benne mondjuk egy nyaralás alkalmával?

Köszönöm!  :flowers:

Szia,


A tempomat elvileg elő van készítve, csak egy kar kell bele, kb 6000 Ft, a kormány burkolat 1-3000 Ft, esetleg még lehet, hogy kell bele féklámpa kapcsoló(nem biztos, hogy ez a neve).
Autópályán nincs vele gond 140-150 körül, de az oldalszélre érzékenyebb, mint az előző autóm.
Ha jól tudom a felszereltségi szintek neve és tartalma piaconként eléggé eltérő volt, próbálj a neten régebbi katalógusokat keresni, abból a legkönnyebb eligazodni.
Én egy Lagunát cseréltem le rá, egy gyerekünk van, de mi még a szomszéd városba annyi cuccal járunk, mintha egy másik földrészre indulnánk, ezért picit aggódtam a csomagartó miatt, de bőven elég mindenre. A gyereket könnyű betenni az ülésébe, mert elég magasan van, viszont hátul csak két darab iso-s gyerekülésnek van helye. Ja,  egy hátrány, mivel a kijelző középen van, és a gyereknek ez nagyon tetszik, ezért mindig féloldalasan ül a az ülésében . . .

Üdv!

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16819 Dátum: 2017.01.12 09:27:15 »
Sziasztok!
Ma lemerült teljesen az aksim, nem lehetett beindítani a kocsit.
Gyújtásra lenne szükségem. Lehet a bikaponton tölteni az aksit egy gors töltővel, hogy életet leheljek bele?
Inkább akksit toltsd.

Tapatalkkal küldve az én LG-H850 eszközömről

Üdv!

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16820 Dátum: 2017.01.12 09:48:20 »
- Van közületek olyan, aki családosan használja? Mennyire fértek el benne mondjuk egy nyaralás alkalmával?
Az enyém ugyan P2 de egy Ford C-maxot cseréltem rá és egyáltalán nem érzek óriási különbséget. Eddig ugyan csak egyetlen komolyabb nyaralást toltunk le vele, de még a rolót is betudtam húzni! Ja és 2 gyerek :)
P3 azthiszen nem nagyobb jelentősen a P2-nél.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16821 Dátum: 2017.01.12 10:23:05 »
Helló!

- ha jól látom nem minden Priusban van tempomat. Ez utólag könnyen beszerelhetö? Kb. mennyibe kerülne?
- Mi a tapasztalatotok mennyire jó az autópályán pl. standard 140-nél az autó? Ùttartás, kezelhetöség, stb.

- Milyen felszereltségi szintek léteztek belöle, én eddig láttam "simát", komfortot és prémiumot? Ez gondolom a sima:
http://www.gebrauchtwagen.at/detailansicht.php?id_fahrzeug=7040049
Mi hiányzik ebböl ami szerintetek mindenképp szükséges (a tempomaton kívül)?

- Van közületek olyan, aki családosan használja? Mennyire fértek el benne mondjuk egy nyaralás alkalmával?

Utólagos tempomathoz nem tudok hozzászólni.

Autópályán 140-nél okés, de értelemszerűen többet fogyaszt már, mint a nekem kényelmes 115-120-as tempónál. 2 éve nyáron voltunk családdal a Legoland Deutschlandban, Augsburg felé meghajtottam a német pályán 170-nel. Bírta, de nem arra tervezték. És erős fékezésnél az enyém kicsit "beriszált", 16J6 felnin 205/55R16-os gumik vannak rajta.

2 felnőttel és 2 gyerekkel használjuk rendszeresen, 2 hetes nyaralásokra elég a csomagtere, de akkor én ki szoktam szedni az osztólapot, úgy könnyebb a csomagokkal variálni.

Ha már Ausztriában nézelődsz: a beidézett kék Prius itt az alapmodell: nincs navigátor-tolatókamera, 15-ös kerekei vannak (ez nem hátrány, sőt) és halogén az első fényszóró. Ennyiért én inkább ajánlanám a kereskedőt, ahol én is vettem a sajátomat (tud angolul és korrekt fazon):

http://www.gebrauchtwagen.at/homepage/lay3/details.php?hid=44900&fid=6996379&fil=44900

Ez a középső felszereltségi szint, amilyen nekem is van:
- bluetooth-os telefonkihangosító és zenelejátszó, kormányról vezérelhető
- "nagynavi", ami a berakott audio CD-ket betömöríti és eltárolja a belső HDD-n
- tolatókamera, a navigátor képernyőjén jelenik meg a képe
- LED-es fényszóró.

Ebből a tolatókamera nagyon ajánlott, ha nincs, akkor lehetőleg legyen radar, mert nehéz hátra kilátni. A LED-es fényszóró meg egyszerűen remek, karbantartásmentes és erősebb a halogénnél a fénye. A többi nélkül tudnék létezni, de jó, hogy vannak.

Ausztriában a 2010. augusztus 1-e után forgalomba hozott Toyotákon már 5 év gyári garancia van. A kéknél írnak valami 3 éves használtautó-garanciát, ezt nem tudom, hogy micsoda, szerintem a kereskedő saját akciója, ez mondjuk szólhat mellette. Kérdezz rá.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16822 Dátum: 2017.01.12 10:28:49 »
Ma lemerült teljesen az aksim, nem lehetett beindítani a kocsit.
Gyújtásra lenne szükségem. Lehet a bikaponton tölteni az aksit egy gors töltővel, hogy életet leheljek bele?

Égve felejtett világítás miatt már szívtam meg én is, elment a töltés a kicsiből, se kép, se hang. A bikaponton nem kell nagy áram, csak beindul róla a komputere és ha az már feléleszti a hibrid rendszert, akkor onnét kezdve a kis akksit elkezdi tölteni a nagyról.

A kicsi viszont lehet, hogy kukaérett, mérj rá (vagy ha nagynavis P3, akkor a szervizmenü).

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16823 Dátum: 2017.01.12 10:53:34 »
A Prius nál még nem mértem, de valószínűleg a többi autóhoz hasonlóan kezeli a mélymerült akkumulátort mint a hagyományos gépjárművek. Ezeknél pedig a cél lehető legrövidebb idő alatt üzemképessé tenni az akkut. Ezt nagy áram erősségű töltéssel érik el. Hosszútávon érdemesebb az akkut külső töltővel tölteni, max 0,1C al.
Természetesen előfordulhat olyan, hogy sürgősen indulni kell, és kénytelenek vagyunk a töltést az autóra hagyni, de ez az amúgy is megfektetett akku élettartamának nem kedvez.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16824 Dátum: 2017.01.12 11:04:27 »
Égve felejtett világítás miatt már szívtam meg én is
Egyszerűen nem értem a Toyotát. Megcsinál egy ilyen egyedülálló technológiát és nem tesz bele egy akkku szint figyelést, ami bizonyos alacsony szint elérésekor (amikor még biztonságosan indítható az autó) lekapcsol minden felesleges fogyasztót  :nonono:  Nekem már merült le belső világítás miatt az akksi és nagyon bosszantó tud lenni.

Az 1999-től gyártott "szaros" francia autóm már tudta ezt. Rádió, belső világítás, ventilátor és még minttudoménmi le volt tiltva, ha leeset a feszültség. Kiírta szépen, hogy ECO MODE és ameddig nem töltött vissza, ezt fenntartotta, majd automatikusan visszaállt normál üzemmódra.

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16825 Dátum: 2017.01.12 11:15:35 »
Ma újra próbálom dél körül, de az akksim első teles, így nem szeretném, ha kuka lenne...

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16826 Dátum: 2017.01.12 13:15:45 »
Egyszerűen nem értem a Toyotát. Megcsinál egy ilyen egyedülálló technológiát és nem tesz bele egy akkku szint figyelést, ami bizonyos alacsony szint elérésekor (amikor még biztonságosan indítható az autó) lekapcsol minden felesleges fogyasztót  :nonono:  Nekem már merült le belső világítás miatt az akksi és nagyon bosszantó tud lenni.

Az 1999-től gyártott "szaros" francia autóm már tudta ezt. Rádió, belső világítás, ventilátor és még minttudoménmi le volt tiltva, ha leeset a feszültség. Kiírta szépen, hogy ECO MODE és ameddig nem töltött vissza, ezt fenntartotta, majd automatikusan visszaállt normál üzemmódra.

Pont ezt akartam írni. Előző kocsim egy 2004-es dízel C3 volt, az is tudta ezt. A világításkapcsoló egy gomb, nem toló/billenőkapcsoló, miután lezártam a kocsit a központival, mindig lekapcsolta egy idő után. Fél óra után a rádiót is és addig nem hagyta újra bekapcsolni, míg a motort be nem indítottam.

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16827 Dátum: 2017.01.12 18:37:52 »
Sikerült bebikázni, most minden rendben van, de meg nem derült ki, mi szívja le.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16828 Dátum: 2017.01.12 20:38:58 »
Ne csak bikázd, töltsd fel teljesen.
A nyugalmi áramfelvételt meg lehet mérni, de egyáltalán nem biztos, hogy magas. Lehet, hogy csak egyszerűen alultöltött az akksid. 12,4 V alatt szulfátosodik az akku, amitől a kapacitása csökken.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.12 20:42:26 írta Agyarka »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16829 Dátum: 2017.01.12 21:27:44 »
Én is feltöltöttem az enyémet. Holnapra kiderül, segített-e.