Sziasztok!
Egy kis élménybeszámoló az eddig tapasztaltakról: július végén vettünk meg elsődleges családi autónak (2 kisgyerek mellé) egy 2009 év végi Prius 3-at (vagy úgy is mondhatnám, hogy a régi kombi Corollát cseréltük le erre, csak az eladás és a vétel közt eltelt 1+ év...).
Az elsődleges cél az volt, hogy az erdélyi utazásokra (melyből évente több is akad, alkalmanként 2*570km, ill. 7.5h), amely vegyesen sztráda (Debrecenig 200km ill. az erdélyi szakaszon az elkészült 50km), ezen kívül végig autóút falvakon át ill. Erdélyben pár valódi hegyet is megmászva; szépen, kulturáltan és persze kis fogyasztás mellett tudjunk utazni úgy, hogy a gyerekülések+gyerekek is kényelmesen elférjenek hátul.
Miután egy ilyen túrán már túl vagyunk (1.320km a helyi "mászkálásokkal", 5.0l összfogyasztást produkálva sok klíma és csomag cipelése mellett), bizton állíthatom, hogy az autó bevált, maximálisan meg vagyok elégedve vele.
Azt azért tapasztaltam, hogy nem nagy sebességű autópályázásra lett optimalizálva a kocsi: ilyenkor csak a benzinmotor hajt és így a hibrid előnye elvész: tempomatos 130-al jöttem végig haza és 5 liter alá nem tudtam vinni a fogyasztását (bár fullra volt pakolva, még utastérben is) és minden kis sebesség-emelés látható fogyasztásnöveléssel járt, tehát ha mondjuk 150-el mentem volna (nem itthon, mondjuk Németországban), akkor az szerintem már 6-6,5l-es fogyasztást jelentett volna, 170-nél pedig 7-7,5l-t. Tehát ha valaki rendszeresen németet járja, az egy dízellel tuti jobban jár.
Ezzel szemben a kanyargós autóutakat, 50-110km-es változó tempó mellett, na azt szerette; ilyenkor 4l alá is be lehetett menni vele (klíma, rádió stb. mellett), ahogy néha városban is.
A fogyasztás persze nem minden; a kis 1.6-os Peugeot-ban, amely mostantól másodhegedűs, is van kraft (ami hegymászáskor, előzéskor jön ki), de a Prius is tud gyorsulni és hegyet mászni, ha kell (bár ilyenkor üvölt, ahogy a benzines és a villany együtt "erőlködnek", hogy hozzák a teljesítményt), ezen kívül pedig szinte csendben, kényelmesen lehet benne utazni. Elképesztő élmény számomra a "hagyományos" kocsikhoz képest. Azóta a dugóban araszolás sem kín számomra (most munkába is ezzel járok egy ideig, így erről is van némi tapasztalatom).
Összefoglalva tehát: szeretem.
A mostani legfőbb bánatom, hogy mankókerék nélkül adták el, de az nagyon hiányzik. Kaptam ugyan átmenetileg egy 15"-os lemezfelnis gumit (pót nélkül nem indulok el), de azt sajnos nem tudom beszuszakolni a mankókerék helyére, így az alsó fekete tárolódobozt is ki kellett vegyem, különben felnyomta úgy 2cm-el a rakteret fedő padlódarabot. Ha van ötletek, hol tudnék venni ilyet az eBay-nél/USÁ-nál valamivel közelebb (új és használt is érdekel), akkor kérlek írjátok meg.