Hát, ezt nem hiszem. Lehet, hogy 160 cm-el igen, de az én méreteimmel egyszerűen vicces.
Azt gondolom azért tudod, hogy szélesebb, mint a Prius.
Nekem a "hideg" indulásnál ezekben a kánikulai napokban kb 1,5 percig járt a benzinmotor, utána leáll, EV üzemmód van. A benzinmotor csak akkor üzemel, ha a nagy akkumulátor töltésszintje alacsony, valamint a gázpedál állása miatt (gyorsulás mértéke) szükség van a benzinmotor teljesítményére (is). Vagyis dugóban való araszolásnál nem működik a benzinmotor. Lámpánál, sorompónál, kozmetikusnál és az OBI-nál állva sem működik.
Nagyon kifinomult szerkezet, szinte érezhetetlenül szabályozza a rendelkezésére álló erőforrásokat, mindig az optimális működtetés érdekében. Bizonyos mértékben azonban a vezetési mód hatással lehet a működésre. Pl. finom gázadáskor trolimenet van mintegy 50 km/h-ig. Habár én egyszer folyamatosan mentem a pályán vele enyhe lejtőn 90 km/h-val EV üzemmódban.
Köszi, így már sokkal világosabb a működése.
A Totalcarnak van egy jó (és vicces ) cikke erről:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/08/a_prius_iii_es_a_hibrid_auris_hajtaslanca/
Röviden tehát minimalizálja a benzinmotor működését: fölmelegíti (P3-nál ezt gyorsítja a hőcserélő), majd amint tudja, lekapcsolja. Ha a töltöttségi szint kevés, nagyobb vonóerő kell, vagy már túl gyorsan mész, akkor megint beindítja. Nyári melegben nekem volt, hogy be sem kapcsolta indulásnál, csak elektromosan ment egy ideig. Egyébként szinte mindig bekapcsolja, mert mélygarázsban áll a kocsi, ami viszonylag egyenletes, hűvös hőmérsékletű.
Nálad ez kb. úgy nézne ki, hogy előbb-utóbb bekapcsolja, majd fölfele a Rózsadombra egészen biztosan és pörgeti is (én mondjuk emiatt hagynám előtte kicsit melegedni). Viszont amint gurulsz már vízszintesen, majd lefele, ki fogja kapcsolni. Mindkét út elég meredek, simán átrakhatnád még B-be is, akkor nem csak visszatermel, hanem a benzinmotort is befogja motorfékezni.
Trotter kolléga tapasztalatát csak megerősíthetem: ha elég tele vannak az akksik és a terepviszonyok is megfelelőek, akkor 70-80 km/h-val is simán megy kilométereket csak elektromosan. Szintén vmi (nem priusos) totalcaros cikkből rémlik, hogy az autópályatempó egyenletes tartásához sík terepen elég kb. 30 lóerő is, iszonyúan túl vannak méretezve a mai motorok.
Pont tegnap olvastam a cikket, csak a gyakorlati működésről volt kevés infóm. Azt viszont nem értem, amit a lejtmenetnél írsz. Akkor nem kapcsolja le a benzint, vagy miért jó, ha a benzinmotor is fékezi az autót? Azt tudom, hogy a B gomb az fokozott visszatáplálást jelent, és megfogja az autót, nem gyorsul a lejtőn.
Hogy tudod az emelkedő előtt előmelegíteni a benzinest? Átkapcsolod power módba?
Átlagos hőmérsékleten (15°C) is bemelegszik hamar? Gondolom kicsit máshogy kell közlekedni vele, mint a hagyományos autókkal, ki kell tapasztalni, hol mi az ideális, már csak az automata váltó miatt is.
Jó lenne testközelből megnézni, megtapasztalni ezeket. A múlt héten épp' beszédbe elegyedtem volna egy mellém beállt Priuszossal az autómosóban, csak elkezdett porszívózni. Majd egyszer Rákosfalván!
Ritkán mi is szoktunk odajárni wazezni. (Marcedli-féle csapat.)
A hibrid erőforrás miatt milyen kedvezmények vonatkoznak rá, egy hasonló teljesítményű benzineshez képest (KGFB, gj. adó)?
Még egyszer köszönöm a segítséget!