Érdekes én is ezt tapasztaltam: egyre hangosabb a gumim, vagy csak egyre jobban idegesít
Elvileg egyre halkabbnak kéne lenni, hiszen ha kopottabb simábban kéne gördülni- de miért nem teszi?
Ez biztosan igen komplex kérdés, hiszen az anyagfáradás is befolyásolja a dörzsölési zajt, a rugalmasság befolyásolja a futómű zaját, a kopás megváltoztatja a levegőáramlás zajának interferenciaképét.
Egy biztos, hogy semmi nem lineáris, és azt se felejtsük el, hogy másként érzékeljük a magas, és másként a mély frekvenciájú hangkomponenseket (ez utóbbinak nagyobb az áthatolóképessége, és a hallásunk is erre van beállva, hiszen a beszédfrekvencia az 1000-2000-3000 Hz között van.)
Magyarul kopott guminál lehet, hogy alacsonyabb intenzitású a levegő zaja, mert kisebbek a vájatok, ugyanakkor a mély frekvenciájú komponens, a súrlódási zaj magasabb, ezért hangosabbnak
halljuk.
Miközben lehet, hogy ugyanolyan hangos az egész, csak épp más komponensekből áll a zaj.