Alapvetően gyári folyadék és alkatrészpárti vagyok. Kivételek azért vannak.
Akkor vásárolok nem gyárit ha:
- az OEM vagy utángyártott a bizonyítottan legalább a gyárival megegyező minőségű vagy inkább jobb,
- a gyári jelentősen drágább mint ua. minőség máshol,
- a gyári számomra nem nyújt többet és az autó élettartamára nincs hatással (pl. aktívszenes pollenszűrő, lámpa izzó, ablaktörlő lapát, riasztó-immó, apró kiegészítők)
A Toyota ATF WS olajáról nincs sok infóm, ahogyan a többi ilyen minősítésű olajról sem, feltételezem valóban megfelelnek a minősítésnek, és jelentős árkülönbség esetén nyugodt lélekkel használnám.
A P ua. a Toyota SLLC-ot írja elő a a motor és az inverter hűtésére, ebből következik, hogy a két hűtésben ugyanolyan, de nem ugyanaz kering. A hűtőfolyadék sem ördöngősség, ráadásul a mai labormódszerek mellett semmi nem marad titokban. Biztosan lehet találni a SLLC-al szinte teljesen megegyezőt, amik gyakorlatilag ua. paramétereknek megfelelnek. A gond az, hogy a pontos receptet, paramétereket a kisebb gyártók kivételével szinte mindenki titkolja, így a Toyota is, ezért ezek számunkra nem hozzáférhetők.
Elvileg a SLLC szilikát, borát, foszfátmentes aluminumbarát hűtőfolyadék, tehát aki ilyet használaz nagyon nem nyúlhat mellé, és amennyiben kellő időben cseréli, a motornak sem árt.
Többen úgy gondolják, hogy az Eneos LLC azonos a Toyota SLLC-al, ez azonban feltételezés, kb. annyi a valóságalapja, hogy a dobozuk nagyon hasonlít. Ezzel az erővel azt is lehetne mondani, hogy a Toyota LLC és a SLLC a színezéstől eltekintve azonos ami nyilvánvalóan képtelenség.
Én legszívesebben a Toyota SLLC-ot használom, mert:
- kedvező áron tudtam beszerezni,
- azonos típusú folyadék miatt nem feltétlenül szükséges átöblíteni a rendszert desztvizzel (időben végzett csere esetén), és az átöblítés maradványaként nem csökken a fagyáspont;
- esetleges utántöltésnél nincs nem kívánatos, kiszámíthatatlan keveredés.