Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368246 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9660 Dátum: 2013.12.27 21:12:02 »
A Toyota megoldása tudtommal csak annyi, hogy a szívószelepek picit még nyitva vannak a sűrítési ütemben. Tehát nincs trükkös hajtókar, meg ilyesmi. Egy normál Otto motor, picit más vezérléssel.
Igy van, a Toyotánál nem a "hagyományos" Atkinson módon oldották meg a sűrítési ütem 2 részre bontását, hanem "csak" a szelepvezérlést módosították. Ezt a megoldást Miller ciklusnak hívják.
Abból adódik némi fogalomzavar, hogy egyes források nem tesznek különbséget a vezérlés megvalósítása között, és mindkettőt Atkinsonnak nevezik, illetve mások csak a feltöltött Miller ciklust csoportosítják külön. Feltöltött Miller ciklusú motorokat többek között a Mazda Xedos9 , valamint a a Nissan Micrában alkalmaztak.
A Toyota a Atkinson -Miller  ciklusú motor az alsó fordulatszámának nyomatékhiányát az elektromos meghajtással pótolja, a sűrítési ütemben a keverék vissza áramlását a szívócsőbe pedig a szívószelepek zárása után a közvetlen befecskendezéssel küszöböli ki.

A kokszosodásra problémájára mi lehet a receptjük? Amennyiben jól emlékszem az enyémben még EGR is van. :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.27 21:41:46 írta Agyarka »

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9661 Dátum: 2013.12.28 21:10:38 »
Igy van, a Toyotánál nem a "hagyományos" Atkinson módon oldották meg a sűrítési ütem 2 részre bontását, hanem "csak" a szelepvezérlést módosították. Ezt a megoldást Miller ciklusnak hívják.
Abból adódik némi fogalomzavar, hogy egyes források nem tesznek különbséget a vezérlés megvalósítása között, és mindkettőt Atkinsonnak nevezik, illetve mások csak a feltöltött Miller ciklust csoportosítják külön. Feltöltött Miller ciklusú motorokat többek között a Mazda Xedos9 , valamint a a Nissan Micrában alkalmaztak.
A Toyota a Atkinson -Miller  ciklusú motor az alsó fordulatszámának nyomatékhiányát az elektromos meghajtással pótolja, a sűrítési ütemben a keverék vissza áramlását a szívócsőbe pedig a szívószelepek zárása után a közvetlen befecskendezéssel küszöböli ki.


Aha, akkor ez az ötütemű motor a szívófázis kettéosztása miatt. Kezd összeállni a kép, köszi szépen az infót. Akkor ezért van az is, hogy a fogyasztás csökkentése érdekében a gyorsítást elég intenzíven kell megvalósítani (80%-a max teljesítménynek), hogy a körfolyamat  minél hatékonyabb legyen.

A xedos9-es azért nem volt kis étvágyú a spritmonitor.de  szerint sem, a Miller ciklusú 2.3-asok átlagban 12,15 l/100km fogyasztottak, ami az én véleményem szerint nem kevés.

Szerinted lehetséges, hogy az olajlehúzó gyűrűkön a korom rakodott le és ezért nőtt meg az olajfogyasztás?

Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9662 Dátum: 2013.12.28 22:25:56 »
Feltöltött Miller ciklusú motorokat többek között a Mazda Xedos9 , valamint a a Nissan Micrában alkalmaztak.

A kokszosodásra problémájára mi lehet a receptjük? Amennyiben jól emlékszem az enyémben még EGR is van. :hmmmm:

Szegény Micra DIG-S sem jött össze annyira, mint szerették volna, a 4 lityit megközelíteni sem tudták a felhasználók, de még az 5-öt is csak vért izzadva. Akkor már inkább a Honda Jazz. Ki is néz valahogy (kívül belül) és a hely is mintha nagyobb lenne.... nem is beszélve egy használt priuszról.  :D
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9663 Dátum: 2013.12.28 22:27:53 »
Biztos, hogy az európai prius közvetlen benzinbefecskendezéssel dolgozik?

Tucan1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9664 Dátum: 2014.01.01 11:08:46 »
 :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:Ébresztő :clap: :clap: :clap: :clap:
Boldog Újévet!
 :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Prius 2008 múlt
Toyota Auris Hybrid Kombi 1,8

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9665 Dátum: 2014.01.01 15:39:44 »
Boldog Újévet minden kedves fórum és márkatársamnak ! :clap:

Tucan1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9666 Dátum: 2014.01.04 08:16:08 »
 :clap:
Egy érdekes cikkre hívom fel figyelmeteket:
http://pcworld.hu/eletmod/az-uzemanyagcellas-autokra-koncentral-a-toyota.html

Üdv!
 :clap:
Prius 2008 múlt
Toyota Auris Hybrid Kombi 1,8

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9667 Dátum: 2014.01.04 10:04:58 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9669 Dátum: 2014.01.05 12:33:44 »
jaja, és inkább harmadáron ...

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9670 Dátum: 2014.01.05 17:24:41 »
4 milla....
Lesz az 5 is, mire hazajön, vám, regadó, forgalomba kerül, szervíz, új gumi, stb.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9671 Dátum: 2014.01.05 19:48:41 »
akkor mégiscsak félár  :lol:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9672 Dátum: 2014.01.06 11:02:48 »
akkor mégiscsak félár  :lol:
És lesz benne 60k km, mire hazaér! :)

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9673 Dátum: 2014.01.06 11:07:22 »
60k egy alig 3 éves autóban, ne vicceljünk már. :D

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9674 Dátum: 2014.01.06 15:47:34 »
b.c.:
Újra itt, írtam privátot  :sorcerer:
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.06 15:50:44 írta squiddy »