Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368190 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8940 Dátum: 2013.08.19 19:12:04 »
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy addigra már púpos az aksi a sok elektrontól (már bekapcsol az automata motorfék), lehet azért is engedi ennyire felgyorsítani tisztán elektromosan.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8941 Dátum: 2013.08.19 20:15:11 »
Az Active Hybrid biztosan nem Toyota HSD, ahogy már elhangzott: egyszerűen más konstrukció. Mezei juzerként talán a 11 és egynéhány decis tesztfogyasztás ami szembetűnő volt, ezt persze némi "pancserteszt" levonással kell szemlélni, mert ezek a sokat látott, tanult emberek a Toyota HSD modelljeivel is rendre 6 literes fogyikat (legutóbb: Az Autó c. szaklapban az új Auris HSD-vel) produkálnak a tesztek alatt amivel nincs is problémám, mert nem vagyunk egyformák de az ilyen tesztek végére ha szabad kérnem a hibrid Toyotások tábora nevében ne biggyesszük már ki negatívumként, hogy nem hozta az ígért 3,8l/100km-es fogyasztást az autó :cry:
Visszakanyarodva a germán hibridekhez: nemrég az ingolstadti négykarikás márka R8 E-Tron fantázianevű szupersportkocsijának programját állították le amiben az akksikat mellesleg a Panasonic szállította... ok, tudom az tisztán elektromos autó, de talán nincs ez másként München(Dingolfing)-ben/ban sem (már ami a hibridek elektromos részét illeti).   
Ami a lekapcsolt benzinmotort illeti: ezt a PI is megoldja akár 100km/h felett is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.19 20:19:10 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #8942 Dátum: 2013.08.19 23:46:31 »
De gonosz vagy :) ja és melyik váltóra gondolsz a 12 sebességesre? :D

Értelmetlen ez a sebességfokozat-háború az autómárkák között, szerintem 6 fokozat bőven elegendő.

Több dízel BMW-t is vezettem (főleg E38 és E39-eket), még a "hagyományos" 5 gangos Steptroniccal.
Sajnos a Toyota M/M, MMT váltója nagyon is felejtős, nem tudott lenyűgözni (és ugyebár eléggé szűk a választási lehetőség, nem mindegyik dízel motor és nem mindegyik felszereltséggel érhető el).
Aki pedig dízel, de hagyományos Aut váltós Toyotát akar venni az bizony gondban van. A 2.2-es motoron kívül (terepjárókat nem számítva) nem is létezik alternatíva, és ugyebár az a motor az Aurishoz/Corollahoz nem is elérhető.  :hmmmm:

Ezért bízom benne, hogy a BMW nem csak motort fog adni.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #8943 Dátum: 2013.08.19 23:50:46 »
Jövő évtől jönnek majd, ahogy a modellváltások, ráncfelvarrások jönnek.

Lassan itt az ősz, nincs már az olyan messze.
Mondjuk 2-3 évet úgy is várni kell majd, mire használtan elfogadható áruk lesz.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8944 Dátum: 2013.08.20 08:09:24 »
Ezért bízom benne, hogy a BMW nem csak motort fog adni.  ;)
Próbáltad volna a 6 sebességes Steptronicot, (egy E91 van faternak)! 184 pacival (bitang jól megy), és mellette 100 körli tempónál 4,8at evett főúton hosszútávon (tehát nem egy ideális szakaszt kikapva az útból). És mellete több mint másfél tonna.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8945 Dátum: 2013.08.20 09:54:15 »
Értelmetlen ez a sebességfokozat-háború az autómárkák között, szerintem 6 fokozat bőven elegendő.
egyetértek- három is elég, ha erős a kocsi, lásd w126-os merci  :hug:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8946 Dátum: 2013.08.20 14:58:26 »
Na, mer-e még itt valaki kérdezni?
 :lol: :lol: :lol:

Csacsogni azt tudok!  ::)

Én még is mernék, de kérem nem nevetni ha hülyeséget kérdezek!

1. értelmezésem szerint 3 erőforrás kapcsolatát teremti meg a bolygómű (PSD)  ?

2. MG1 villanymotor semmivel nincs közvetlen kapcsolatban, és ő a napkerék ?

3. MG2 villanymotor állandó,  kapcsolhatatlan viszonyban van  a hajtott kerekekkel, és ö a "planetary gear" ?

4.  bolygókerekek tengelye a robbanó főtengelye ?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8947 Dátum: 2013.08.20 16:26:20 »
Nem hülyeség, mindent jól írtál. De amint látod itt mindig minden mindennel kapcsolatban van. Ez is fontos tulajdonsága a rendszernek, ugyanis ennek ellére sem kell tengelykapcsoló!
Napkerék,  bolygókerék tartó és koszorúkerék. Ezek hajthatók vagy inne lehet hajtást levenni egy bolygómű esetében. Nagyon elmés találmány. Az élet sok területén használják. Legérdekesebb példa eddigi tapsztaltaim közt elektromos redőny csőmotorja. 3 fokozat is volt egymás után. Fordulatszám csökkenté ezzel nyomaték növelés volt a feladata és az egész elfért a dobban amire a lamellák feltekerednek. Autóban szeretik indítómotorok végáttételeként használni így maga motor kisebb lehet. Jópofa dolgokat lehet művelni vele kis helyen lásd PSD halytás. Egy vicc az egészmechanika és mégis zseniális, fenekestől forgatta fel az autóipart. Meggyőződésem hogy ha nem ez a rendszer vezeti be a hibrideket akkor nem tartanának itt, mert azokkal a játékmegoldásokkal amiket a többiek csinálnaknem lehet eredményt elérni. Mondhatjuk a BMW t is. Ép annyivan nehezebbek a más megoldások amennyivel többet ad a villany. Így a végeredmény ugyan az csak nincs csomagtartö. De mondhattam volna a peugeot rendszeréti is, azon röhögöt a világ a legnagyobbat. Jó volt járulékos előny mert lett egy virtuális 4x4 hajtás. De a fogyasztás amire kitalálták az nem csökkent. Hiába megmondták a japók dízellel nem jó! Nem hittek nekik. Megcsinálták és tényleg nem jó. Sosem szabad elfelejteni hogy a japók a 70es évek végétől fejlesztették ezt a rendszert. Ők is kipróbálták a dizelhibredet egy belpiacos hiace ben sorozatban gyártották de annyi. Bocs az elírásokért, telefonon pötyögtem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 16:29:28 írta b.c. »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8948 Dátum: 2013.08.20 16:42:28 »
Köszi!

Ennek tükrében az MG1-et jelölném meg a fokozatmentességért felelős alkatrésznek, ennek a fordulatától és forgási irányától függ szinte minden, és talán a működése döntő többségében a töltésért felelős?
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 16:50:38 írta Egükém »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8949 Dátum: 2013.08.20 20:35:46 »
Az Active Hybrid biztosan nem Toyota HSD, ahogy már elhangzott: egyszerűen más konstrukció.
Miben más azon kívül, hogy nagyobb teljesítményű egységekből áll, és a vezérlése másképpen hangolt ?

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8950 Dátum: 2013.08.20 20:43:17 »
Miben más azon kívül, hogy nagyobb teljesítményű egységekből áll, és a vezérlése másképpen hangolt ?
Szvsz: arányaiban kisebb teljesítményű a villanymotor a HSD rendszeréhez képest, kevesebb szerephez jut a feltöltött, relatíve nagy lökettérfogatú robbanómotor mellett (amihez mellesleg 8 gangos ZF egységet párosítanak), tehát nem a fogyasztás vagy az emisszió csökkentése volt a valódi cél, hanem ha úgy tetszik, a "nekünk is van már hibridünk" c. lemez.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.20 21:03:25 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8951 Dátum: 2013.08.20 20:57:26 »
Lejtőn SOC 60% nál megnéztem, a Regen Cooperation értékét. B-be kapcsolva az érték csökkent, azaz a visszatáplálás kevesebb lett.
Bocsánat kicsit benéztem,a RegenOp mutatóhoz az FR Regenerative Operation (PID2148) tartozik.
A Regen Cooperation csak azt mutatja,hogy van vagy nincs visszatáplálás,  a RegenOp pedig a mértékét is mutatja. Utóbbi nálam B-be kapcsolva csökkent. Elkezdtem naplózni, hogy több mérési adat álljon rendelkezésemre.
A töltőáramról melyik PID ad korrekt tájékoztatást? A HV battery charge control nálam nem az igazi.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8952 Dátum: 2013.08.20 21:08:04 »
Szvsz: arányaiban kisebb teljesítményű a villanymotor a HSD rendszeréhez képest, kevesebb szerephez jut a feltöltött, relatíve nagy lökettérfogatú robbanómotor mellett, tehát nem a fogyasztás vagy az emisszió csökkentése volt a valódi cél, hanem ha úgy tetszik, a "nekünk is van már hibridünk" c. lemez.
A YHSD-ben is kisebb a villanymotor teljesítménye a PI vagy PII-höz képest, de ezért kisebb a vesztesége is.-)
Komolyabbra fordítva a szót a nagyobb lökettérfogatú motor Atkinson/Miller cikluson hajtása önmagában csökkenti a káros anyag kibocsátást, és elektromos hajtással kombinálva még hatékonyabb és komfortosabb.
A prémium szegmensben nagy teljesítmény nélkül nagyon kevés autót lehet eladni, ugyanakkor a nagy teljesítmény mellett ugyanúgy rá vannak kényszerítve a káros anyag kibocsátás csökkentésére. A Lexus nem a marketing miatt gyárt hybridet.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8953 Dátum: 2013.08.20 21:40:38 »
A YHSD-ben is kisebb a villanymotor teljesítménye a PI vagy PII-höz képest, de ezért kisebb a vesztesége is.-)
Komolyabbra fordítva a szót a nagyobb lökettérfogatú motor Atkinson/Miller cikluson hajtása önmagában csökkenti a káros anyag kibocsátást, és elektromos hajtással kombinálva még hatékonyabb és komfortosabb.
A prémium szegmensben nagy teljesítmény nélkül nagyon kevés autót lehet eladni, ugyanakkor a nagy teljesítmény mellett ugyanúgy rá vannak kényszerítve a káros anyag kibocsátás csökkentésére. A Lexus nem a marketing miatt gyárt hybridet.
Pontosan, bár az YHSD kisebb(könnyebb?) is a Priusnál. A bajorok - úgy tűnik - egyelőre erősen a másfél tonna-két tonna önsúly mellett gondolkodnak.
Csak nem ők is Atkinson ciklusúvá tették pl.: az N55-ös álnéven futó sorhatos blokkot?
A prémium vásárlók zöme legalábbis Ejrópában nem a "hibridség" miatt vesz ilyet, persze más dolog a szigorodó emissziós norma.
Azt pedig csak sejtem de nem tudom, hogy ha megengedhetnénk magunknak akkor a Bömös vagy a Lexus hibridet vennénk-e meg :)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8954 Dátum: 2013.08.20 21:55:25 »
ha megengedhetnénk magunknak akkor a Bömös vagy a Lexus hibridet vennénk-e meg :)
A német kollégáim kedvelik a Lexusokat, de nem vesznek 1 db-ot sem, mert nekik a Lexus 2-3x annyiba kerül mint a német kategóriatársai (céges kedvezménnyel).