Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368230 alkalommal)

0 Felhasználó és 34 vendég van a témában

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4410 Dátum: 2012.01.23 11:36:47 »
Majdnem a végsebességig be tud segíteni, ha van elég töltöttség, legfeljebb ez nem mindig látható a monitoron.
Az GS450h és LS600h esetében egy további áttétellel (2 bolygómű egyetlen közös koszorúkeréken belül, agyamat eldobom :eek: ) oldották meg, hogy ezek felső sebességtartományában is hatékony legyen a rendszer.

Minél tovább olvasgatok, és minél több időt töltök együtt a kocsival, egyre jobban megfertőződöm.

Egy ilyen GS450h-ra azért szívesen befizetnék...
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4411 Dátum: 2012.01.23 13:04:05 »
Utaltam rá, hogy prémium dízelt használtam, annak ellenére, hogy abból többet evett a kocsi. Pedig 400 forintos gázolajnál ezt 480 forintos árat jelentett.

Eleve a hibrid nem éri meg. Legalábbis ha az új árból indulunk ki. Lássuk csak, az Auris most engedménnyel közel 7.5 millába kerül. Ezért igen jó és baromi kis fogyasztású kocsit lehet venni. Praktikusan egy Golf 1.4 TSi GSD HighLine-ért nem is tudsz ekkora összeget kifizetni, a full-full felszerelt kijön kb. 6.8-ból. Városban normálisan vezetve olyan 6-7 között kajál. De ha családon belül kutakodunk, egy 1.4-es Auris vagy két millával olcsóbb. az életben nem tudok annyit autózni, hogy visszajöjjön a különbség.

Használtan már más egy kicsit a helyzet, főleg úgy, ha az ember alkalmi vételhez jut. ;)

Szerintem nem így van.
Mikor mi vettük egy éve az Auris HSD-t 7-ért, akkor megnéztük és alig (párszázezer Ft) volt drágább, mint bermelyik kategóriatárs autómata váltós kocsija. (Itt most autómatának azt nevezem, ahol nem kell bénázni a váltóval)

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4412 Dátum: 2012.01.23 13:18:39 »
Én 2011-ben 9x voltam a Prius 1-el Münchenben.
Bp-ről indulok, 130km/h tempomattal. Tatabányáig kb 7 liter az átlag. Mire kiérek már csak 6, aztán hazaéréskor már 5.7 liter a teljes út átlaga.
Egyszer volt durva hátszél kifelé, akkor odaéréskor 5 litert írt átlagnak, de hazafelé szembeszél volt, így végül 5.7liter lett megint az átlag. Ezzel a kocsival városban sem tudok 5.5 alá menni.
A kocsi idén lesz 10 éves, 590 000 km van benne.  Mindig ezzel megyek hosszú útra, ha egyedül megyek és nem kell rohanni. Kiváncsi vagyok mennyit bír ki, elképesztő, hogy milyen állapotban van még mindig.

« Utoljára szerkesztve: 2012.01.23 13:21:10 írta Multipla »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4413 Dátum: 2012.01.23 13:47:18 »
Szerintem nem így van.
Mikor mi vettük egy éve az Auris HSD-t 7-ért, akkor megnéztük és alig (párszázezer Ft) volt drágább, mint bermelyik kategóriatárs autómata váltós kocsija. (Itt most autómatának azt nevezem, ahol nem kell bénázni a váltóval)

Bocsáss meg, úgy látszik nem olvastad el, amit írtam. :)

A új Golf automatáról konkrét ajánlatom van. ha gondolod átküldöm PDF-ben. Olyan felszereltséggel, amit Mon-n meg sem tudsz venni Aurisban. Parkoló radar elől-hátul, bi-xenon,  ülésfűtés (az Aurisnál ha van gyári park radar, akkor nem lehet gyári ülésfűtés) park assist, ami egyébként köll a fenének, tolótető. A konkrét autó 6 599 000 Ft, szóval nem is 6.8, abban már benne lenne a navi is. De egyébként badarság ezt így összehasonlítani.

Maradjunk annál, hogy egy Auris Sol Touch & Go 1.6 valvematic automata 6 020, egy Auris Sol navi meg 7 100. Azaz kb. 1 milla a különbség még a mostani benzin árak mellett is igen sokat kell autózni, hogy visszajöjjön a különbség.

Használtan már csökken a különbség, különösen akkor, ha az ember véletlenül megcsíp egy jó vételt. Akkor már elgondolkodtató. Egyéb esetben meg lelkesedésből veszi meg az ember, és nem azért mert megéri. Én sem azért vettem meg, mert annyira megéri. nekem különösen nem, mert jó ha évei 10 ezer lesz a futás teljesítménye. Ellenben a próbaút után kiszálltam a kocsiból és 100 mély meghajlással fejeztem ki tiszteletemet a japán mérnökök előtt, és azonnal akartam a kocsit. :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4414 Dátum: 2012.01.23 15:41:54 »
Nem tudom, nekem úgy tűnik, mintha csak te vezetnéd azt az autót.

Persze tudom, tudom. Kellet a nejednek egy új autó....     [rohog]

(lehet, hogy még nem is látta, bár ha így haladunk vezetni sem fogja, akkor meg....  :hmmmm:)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4415 Dátum: 2012.01.23 15:45:31 »
Másik téma a mikor segít be a villanymotor?
Kicsit keressetek rá a rendszer működésére a neten. Ezer és egy szemléletesebbnél szemléletesebb animáció van már.
Autópálya tempónál az MG1 villanymotor inkább már csak az áttételi arányt állítja be, vagyis, hogy a motor milyen gyorsító áttételen keresztül hajtsa a MG2-vel együtt a kerekeket. A rendszer egy bizonyos töltöttségi állapot körül tartja aksit, ehhez az MG2-t hol motorként, hol generátorként használja. Ezért villódzik a nyíl, hol az aksi felé, hol az aksiból. Bár egyes leírások arról is beszélnek, ha meg van a szükséges töltöttségi szint (ami véletlenül sem a tele állapot, mert akkor hová tenné az esetlegesen jelentkező plusszt) Szóval a bolygómű, mint nyomatékosztó a motor egyrészt közvetlenül hajt a kerék felé, ami energia az áttételmódosítás miatt az MG1-en termelődik közvetlenül vissza van csatolva (persze szabályozva) az MG2-re. Így valósul meg a motor erő 100 %-os kerékre jutása.
Erre mondjuk én azt szoktam mondani, hogy meg az összes többi állapot. Mert ugye itt fokozatok nincsenek, rengeteg állapota van a rendszernek, különböző fordulatokkal.
Van valahol egy remek diagramom, potméterszerűen lehet húzgálni az egyes egységek fordultát, az animáció úgy forgatja  a fogaskerekeket. Minden remekül látszik.
Csak találjam meg valamikor.   
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.23 15:53:39 írta b.c. »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4416 Dátum: 2012.01.23 15:48:20 »
Erre teccik gondolni? :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4417 Dátum: 2012.01.23 15:54:50 »
Oh, yeh!!!

Ezzel lehet játszani, akit érdekel!
De ne lássa senki, mert hamar hülyének nézik az embert, amikor 1-2 órát elvan ezzel a sz.rral.  :D

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4418 Dátum: 2012.01.23 16:25:08 »
Nem tudom, nekem úgy tűnik, mintha csak te vezetnéd azt az autót.

Persze tudom, tudom. Kellet a nejednek egy új autó....     [rohog]

(lehet, hogy még nem is látta, bár ha így haladunk vezetni sem fogja, akkor meg....  :hmmmm:)

Leskelődtél?  :D

Az új autókkal egyébként mindig így van. Muszáj jól kipróbálnom, hogy utána el tudjam neki mondani, hogyan műxik. Ne fogod el hinni, de azt a baromi vastag könyvet is elolvastam.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4419 Dátum: 2012.01.23 17:02:40 »
Erre teccik gondolni? :)

Ez nagyon jó. Meg az ott lévő linkek is. A kérdés az, hogy a PIII / Auris HSD is ilyen rendszert használ, csak az ICE nagyobb teljesítményű?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4420 Dátum: 2012.01.23 17:14:01 »
Ahogy már írtam feljebb, ennél kicsit bonyolultabb, de jóval hatékonyabb, sokkal nagyobbak a fordulatszámok és sokkal erősebbek a villany motorok. Az alapelv ugyanaz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.23 17:15:51 írta bozman »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4421 Dátum: 2012.01.23 17:18:17 »
Ahogy már írtam feljebb, ennél kicsit bonyolultabb, de jóval hatékonyabb, sokkal nagyobbak a fordulatszámok és sokkal erősebbek a villany motorok. Az alapelv ugyanaz.

Biztos vagy abban, hogy a villanymotorok erősebbek? Én 60 KW-ot olvastam több helyen, és ez pont az MG1 + MG2.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4422 Dátum: 2012.01.23 17:24:37 »
A tiédnek az MG2-je egyedül 60 kW. :)
Az MG1 direktben nem hajt, ezért az ebből a szempontból nem lényeges. Annak az a dolga, hogy sok áramot termeljen, miközben elvégzi a magic-et.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4423 Dátum: 2012.01.23 17:27:28 »
A tiédnek az MG2-je egyedül 60 kW. :)
Az MG1 direktben nem hajt, ezért az ebből a szempontból nem lényeges. Annak az a dolga, hogy sok áramot termeljen, miközben elvégzi a magic-et.

A "magic"-et??? :?:
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4424 Dátum: 2012.01.23 18:10:46 »
Olvasom egy angol fórumon, hogy a csákó használt hibridet keresett az egyik erre szakosodott kereskedőnél. Megkérdezte, hogy mennyire megbízhatóak ezek a kocsik. Erre a díler azt válaszolta, hogy mindent elmond az, hogy akár Lexus, akár Prius, nagyon jellemző a magas futásteljesítmény, mert a tulajdonosok egyszerűen ragaszkodnak ezekhez. Szóval a fiatal, alacsony km-es hibrid Lexus / Toyota ritka, mint a fehér holló.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.