Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375379 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4395 Dátum: 2012.01.22 20:31:19 »
Akkor meg sem mutatom ezt:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.8_hybrid_sol_navi_xenon.tolato_kam.navi._tartos-5450332
Hmm, ez fincsi de ennyiért odakintről hoznék kedvezőbb paraméterű PIII-at ;)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4396 Dátum: 2012.01.22 20:33:01 »
Ennél még jobb vételek is fel szoktak tűnni. Ha lenne pénzem én is PIII-at vettem volna, a PII-vel ellentétben még jól is néz ki, már-már sportosnak nevezném a sziluettjét. Aki nem ért egyet az kövezzen meg nyugodtan :)

Teljesen rendben van a PIII kinézete.

Most úgy látom páran kicsit csodáljátok, hogy x pénzért miért nem inkább Priust vettem. Egyszerűen mert nincs rá szükségem. Egy Golf izére van szükségem. :) De leírtam...
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4397 Dátum: 2012.01.22 20:34:21 »
Egy a lényeg. Majdnem mindegy, hogy hogyan vezetjük ezt a technikát, közel hasonló fogyasztásokat fog produkálni.
Amivel nagyon el lehet rontani az átlagot, az az állandó erőteljes fékezés, mert akkor nem tud hasznosulni a mozgási energia nagy része.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4398 Dátum: 2012.01.22 20:41:50 »
Ennél még jobb vételek is fel szoktak tűnni. Ha lenne pénzem én is PIII-at vettem volna, a PII-vel ellentétben még jól is néz ki, már-már sportosnak nevezném a sziluettjét. Aki nem ért egyet az kövezzen meg nyugodtan :)

Ja, még valami. Sokan - érthetően - úgy gondolják, ha adott egy összeg, akkor azt úgy lehet optimálisan kihasználni, ha abból a lehető legnagyobb méretet vesszük adott szempont halmazon belül. Jelen esetben a szempont halmaz a hibrid hajtásról szólhat. És valóban, egy Auris HSD áráért nagyjából egy PIII-at is meg lehet venni. De mi van, ha nem kell akkora szemétvödör, nem kell akkora kád, nem kell akkora lakás és nem kell akkora autó? És az önkiszolgáló étteremben nem rakom meg a legkisebb salátás tányért  félméter magasan - pusztán az optimalizálás kedvéért - ha egyszer úgyis csak 3 szelet paradicsomot ennék meg.

Most arra nem térek ki, mi van ha valakinek egyszerűen nem tetszik a PIII, még ha annyiba is kerül. Nem magamról beszélek. :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4399 Dátum: 2012.01.22 20:54:46 »
Ezt azért furcsállanám... A GPS elve miatt muszáj nagyon pontosnak lenniük, különben nem lenne pontos a pozíciód sem. Bocsi, ezzel (is) foglalkozom, tehát biztosak az információim. Max egyedi szoftveres probléma lehet, bár még olyannal sem találkoztam.

Nem, nem. Ez egyszer hosszú ideig téma volt egy fórumon. Mert az tűnt fel (azoknak, akik utána mértek) hogy valóban, a GPS-ek kicsit kevesebbet mutatnak. És úgy, hogy 60-nál is 2-vel, meg 140-nél is 2-vel, ami nem logikus. Aztán jött egy mérnök gyerek, aki elmagyarázta, hogy az a képlet, meg módszer, ahogy a GPS-ek számolnak, nem ugyanaz, amint amit a repülőkön, űrhajókon, stb. használnak. Többek közt a képlet nem számol az emelkedővel, lejtővel sem.

Ezért van az, hogy GPS-ek max 1-2 méter pontosak.

Végy a kezedbe egy stoppert, és mérd le, hogy milyen sebességgel mész, és nézd meg a GPS-t is. A stopper az tuti. Erre jó példa az Auris. 130-nál a GPS 122-öt mutat, a stopper 125-öt ad ki.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4400 Dátum: 2012.01.22 20:55:19 »
Egy a lényeg. Majdnem mindegy, hogy hogyan vezetjük ezt a technikát, közel hasonló fogyasztásokat fog produkálni.
Amivel nagyon el lehet rontani az átlagot, az az állandó erőteljes fékezés, mert akkor nem tud hasznosulni a mozgási energia nagy része.
A padlógázos, erős lassítós, padlógázos témát nem szereti

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4401 Dátum: 2012.01.22 21:12:18 »
Ez a fogyasztás dolog nálam az RX-nél talán még jobban előjön. Általában városban, nyugiban, illetve városba be-ki 80-90 körül, szépen eljárok 7-8 között, de egy tempomatos 130-140 már ugrik is 10 körülre. (oké hogy  3300ccm és >2T)
Ahogy lesi az ember az energia-monitort akkor látszik hogy 80-90-nél még be-be segít a villany, de 130-nál ezt már nem látom, lehet ekkor már csak "holt teherként" cipeljük az aksikat. (Mint amikor annyira tele van egy hosszabb lejtmenet  után, hogy már a B-ben nem is fékez, mert nincs hova tenni az áramot. Ijesztő dolog volt.)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4402 Dátum: 2012.01.22 21:22:15 »
Ez a fogyasztás dolog nálam az RX-nél talán még jobban előjön. Általában városban, nyugiban, illetve városba be-ki 80-90 körül, szépen eljárok 7-8 között, de egy tempomatos 130-140 már ugrik is 10 körülre. (oké hogy  3300ccm és >2T)
Ahogy lesi az ember az energia-monitort akkor látszik hogy 80-90-nél még be-be segít a villany, de 130-nál ezt már nem látom, lehet ekkor már csak "holt teherként" cipeljük az aksikat. (Mint amikor annyira tele van egy hosszabb lejtmenet  után, hogy már a B-ben nem is fékez, mert nincs hova tenni az áramot. Ijesztő dolog volt.)

Több dolog is felmerül bennem.

Én is figyeltem, hogy mit csinál pályán, 135 tempomatnál, és bizony enyhe emelkedőkön be-be villan az aksi, azaz rásegít.
Egyszer rajtakaptam, hogy 90-nél csak villannyal ment, méghozzá több száz métert, sík úton. Előtte olvastam, hogy az EV mód csak 50-ig lehetséges. Persze ez egy cikkben szerepelt.
Ez a B-ben nem is fékez, mert nem tud mit csinálni a villannyal, hát ez tényleg elég gázosan hangzik - pedig logikus. Ilyen hosszú lejtőn még nem mentem, de majd felmegyek Dobogókőre, hogy kipróbáljam.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4403 Dátum: 2012.01.22 21:47:45 »
Sajna a Prius III. igazából, ha valóban német eredetű példányt akarnánk kinézni olyan 16-19e euro között van, az meg olyan 5 mikulás.....
Én is inkább vele szemezgetnék, bár most sokkal fontosabb dolgokra kell költenem, de szimpatikusabb a III.-as, mint a II.-es, de ezzel szerintem mindenki így van, a Plug in Prius, meg egy álom,....hátha egyszer....
Auris HSD TS 2015.12

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4404 Dátum: 2012.01.23 06:03:51 »
Nem, nem. Ez egyszer hosszú ideig téma volt egy fórumon. Mert az tűnt fel (azoknak, akik utána mértek) hogy valóban, a GPS-ek kicsit kevesebbet mutatnak. És úgy, hogy 60-nál is 2-vel, meg 140-nél is 2-vel, ami nem logikus. Aztán jött egy mérnök gyerek, aki elmagyarázta, hogy az a képlet, meg módszer, ahogy a GPS-ek számolnak, nem ugyanaz, amint amit a repülőkön, űrhajókon, stb. használnak. Többek közt a képlet nem számol az emelkedővel, lejtővel sem.

Ezért van az, hogy GPS-ek max 1-2 méter pontosak.

Végy a kezedbe egy stoppert, és mérd le, hogy milyen sebességgel mész, és nézd meg a GPS-t is. A stopper az tuti. Erre jó példa az Auris. 130-nál a GPS 122-öt mutat, a stopper 125-öt ad ki.

Ezért kell letölteni a NASA filét, ami a domborzatot tartalmazza. Mindjárt pontos(abb) lesz.  ;)

A stopper sem pontos, mert van benne emberi tényező, az indítás és a leállítás.
Szerintem kár ezen annyit törpölni.  A GPS pontosabb, mint a km/h óra.  :hug:

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4405 Dátum: 2012.01.23 09:42:02 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4406 Dátum: 2012.01.23 09:52:30 »
Egy jópár év múlva valami hasonlóban szeretnék ülni  :1eye:
:clap: Megfogadtam, hogy addig nem váltok autót, amíg egy ilyent nem tudok venni...  :yes: komolyan... :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Beszélgessünk...
« Válasz #4407 Dátum: 2012.01.23 10:47:14 »
Üdv Priusosok!  :innocent:  ;)

Jó pár hónap nem Mo-i tartózkodás után ma láttam mennyire elszálltak a benzinárak.
2 dolog merült fel bennem: gázosítani a nagy Avensist, vagy becserélni némi ráfizetéssel egy Priusra. Elvárás a magasabb felszereltség, lehetőleg Navis változat.  :innocent:

ezt néztem ki első körben, bár gyanúsan "olcsó" a korához képest. Esetleg látta valaki a kocsit élőben?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4409 Dátum: 2012.01.23 11:14:24 »
...
Ahogy lesi az ember az energia-monitort akkor látszik hogy 80-90-nél még be-be segít a villany, de 130-nál ezt már nem látom, lehet ekkor már csak "holt teherként" cipeljük az aksikat.
...
Majdnem a végsebességig be tud segíteni, ha van elég töltöttség, legfeljebb ez nem mindig látható a monitoron.
Az GS450h és LS600h esetében egy további áttétellel (2 bolygómű egyetlen közös koszorúkeréken belül, agyamat eldobom :eek: ) oldották meg, hogy ezek felső sebességtartományában is hatékony legyen a rendszer.