Kedves b.c. és fórumtársak!
Igaz hogy nem tudtam pontos leirást adni a jelenségről mert fogalmam se volt hogy a szakaszosan visszatérő "zörej" vagy hangos ciripelés pontos kiindulási helyéről és gyártási évet sem irtam.
Szóval, 2005 EU Prius, a garis elektromos motor inverter pumpa csere már 1 éve megtörtént, miután megvettem az autót.
Ma kora délután voltam az egyik hivatalos Toyota szervizben, és a következő az itélet:
Az ABS pumpa időszakosan, ez kb 10-15 másodpercenként kénytelen működésbe lépni, mert a belső térben a nyomás leesik, és ezért a rendszernek tölteni kell.
Valszeg membrán hibásodás, köznyelven szólva ereszt és szökik a nyomás...
Amig a pumpa működik és képes a nyomást folymatosan visszaadagolni a határérték felé, addig nincs gond elméletileg. eddig ezért nem is volt semmilyen hibajelzés.
Ha azonban a rendszer már nem képes ellátni ezt a funkciót hogy pótolja a nyomást, akkor egy idő után meg fogja adni magát és a full fékrendszer kapitulál.
Ami húzós, hogy csak egész komplett ABS blokkot cserélnek ami kb 450 ezer plussz rezsi, szóval 550-nél állna meg a végszámla. Na gondoltam happy new year nekem, ezt beszoptam.
Kérdeztem hogy ki lehet-e iktatni az ABS rendszert, de azt felelték hogy nem igazán. Tudván hogy a fék rendszer más hajtásláncci elemekkel is kapcsolatban áll, nem igazán lehet a prius fékrendszerében az ABS-t letiltani, hogy esetleg csak a "hagyományos mechanikus" fékezés forszolva működjön.
Szeretnék javaslatokat és tanácsokat kérni e fentiek kapcsán, és hogy miként tovább.
1. Csak membránt cserélhet-e szakavatott hozzáértő szerelő?
2. Ha nem, tudtok-e javasolni honnan, melyik bontóból vagy ebay, stb lehet használtan beszerzni ABS teljes blokkot? Az új ára kicsit durva helyben. Elméletileg az USA modellekben ugyanaz az alkatrész.
Valszeg nem sikerült mindent korrektül autósnyelven leirni, nem igazán vagyok szakértő sajna.
Minden javaslat és tapasztalat számit.
Köszi előre is minden Prius tulajnak.
János