Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375481 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

DM74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3210 Dátum: 2011.04.25 10:41:52 »
Ha karosszériailag nem, de a hajtáslánc miatt ide is jó a cikk:
http://autoteszt.mandiner.hu/cikk/20110422_toyota_auris_hsd_teszt

Hmmm, tényleg lesz itt probléma, ha majd a yaris is kijön hibriddel, mert gőzöm sincs hova tartoznak a fórumban....  :wacko:
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3211 Dátum: 2011.04.25 10:50:11 »
Hmmm, tényleg lesz itt probléma, ha majd a yaris is kijön hibriddel, mert gőzöm sincs hova tartoznak a fórumban....  :wacko:
Yaris HSD értelem szerűen.
A cikk meg az Aurris-általánossba
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.25 10:52:24 írta Nagycitrom »

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3212 Dátum: 2011.04.26 08:32:33 »
Az ünnepek alatt feltűnt, hogy van olyan üzemmód, amikor zöldek a nyilacskák, azaz elvileg nem megy a benzinmotor és tölti a generátor az akkut, de ha ránézek a pillanatnyi fogyasztásra, akkor bizony 2-2,5 l-t látok. Ez hogy a fenébe lehet?
És sehogy sem tudom 4,8 alá szorítani a fogyasztásomat, pedig se klíma, se fűtés nem ment mostanában. Nálatok milyenek a jelenlegi fogy. adatok?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3213 Dátum: 2011.04.26 08:41:59 »
Ez az üzemmód általában hidegen fordul elő, amikor még nem állítja le a motort, annak ellenére sem hogy gyakorlatilag nincs rá szükség. Néha üzemmeleg állapotban is előfordul, ha adsz egy nagyobb gázt utána általában egyből leáll.
A mostani etapban kb. 750km-t mentem a tankolás óta, most 4.1-en áll az átlag.
Próbálj meg többet gurulni! ;)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3214 Dátum: 2011.04.26 09:18:14 »
Bakker, pedig folyamatosan gurulok, tojással a gázpedál alatt gyorsulok és nem megy le. Pedig télen tudtam 5.2-t is produkálni fűtés mellett. Nagyon gyanúsak nekem a gumiim, bár a nyomásuk 2,6-on áll. Az is igaz, hogy ha városban megyek vele akkor jellemzően 5 perc, de max. 10 perc alatt mindenhol ott vagyok és ugye az első 5 perc átlaga jellemzően 7,5 körül szokott lenni.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3215 Dátum: 2011.04.26 09:23:34 »
Ha csak ilyen rövideket mész akkor ne is várj jobbat. Nekem is azért alacsonyabb most, mert vannak benne hosszabb utak.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3216 Dátum: 2011.04.26 21:18:28 »
Az ünnepek alatt feltűnt, hogy van olyan üzemmód, amikor zöldek a nyilacskák, azaz elvileg nem megy a benzinmotor és tölti a generátor az akkut, de ha ránézek a pillanatnyi fogyasztásra, akkor bizony 2-2,5 l-t látok. Ez hogy a fenébe lehet?
És sehogy sem tudom 4,8 alá szorítani a fogyasztásomat, pedig se klíma, se fűtés nem ment mostanában. Nálatok milyenek a jelenlegi fogy. adatok?
Nekem is van ilyen, de nem foglalkozom vele. Megpróbálom egyszer gázelvétellel leállítani, ha megy megy, ha nem nem. Én 4,3-nál tartok, városban!
Erőltetni kell a villanyautózást a gázpedál megfelelő kezelésével. A fenti cikkben is leírják az Auris HSD-s cikkben!
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.26 21:36:20 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3217 Dátum: 2011.04.26 21:28:58 »
Bakker, pedig folyamatosan gurulok, tojással a gázpedál alatt gyorsulok és nem megy le. Pedig télen tudtam 5.2-t is produkálni fűtés mellett. Nagyon gyanúsak nekem a gumiim, bár a nyomásuk 2,6-on áll. Az is igaz, hogy ha városban megyek vele akkor jellemzően 5 perc, de max. 10 perc alatt mindenhol ott vagyok és ugye az első 5 perc átlaga jellemzően 7,5 körül szokott lenni.
Itt sem jó a tojás a gázpedál alatt módszer! Ez a karburátorral együtt veszett ki a gazdaságos autózás fogalomtárából!
Viszonylag intenzíven fel kell lépni a haladási sebességre, aztán vagy leállítod gázelvétellel és vissza, tartva a sebességet, vagy csak egyszerűen visszaengeded a gázt addíg, amíg már nem változik a sebesség. Ekkor állandó sebesség mellet először leengedi 5-5,5 köré, majd ha esemény nélkül itt tartod a gázt, akkor város 50-et tartva 3,8-4-re is lemegy. Ezzel kell utazni minél többet.
Én 7 km-t megyek egy indítással és így  jön a 4,3. Szóval....
Ajánlom azért a fékeket legalább úgy megnézni, hogy gurítgatás után be kell nyúlni ujjal, hogy a tárcsa meleg e.
Ha OK, akkor a módszeren változtass!
Egyébként a fűtés nélkül bekapcsolt ventilátor is megváltoztatja azt a határt, amilyen akku töltöttségre törekszik. (Ez a SOC-at (state of charge). Ez meleg motornál jelentőségét veszti.
Azt viszont már észre vettem, hogy az üzemmeleg állapotban kifejezetten jó a fogyinak, ha az indulást nem padlón, de megtaposod, aztán villany. Aztán ez megint. Sorozatban jönnek a 4 körüli oszlopok.
Viszont, ha már fűtés-hűtés.
Én mostanság úgy használom, hogy AUTO-ra állítom, de klíma nélkül. Amíg kint hűvösebb van, addig így is normális hőn tudja tartani az utasteret. Persze délután ehhez majdnem maxon forog. De ugye nekem a 7 km-re felesleges lenne a klímát izzasztani.
Na, ami miatt belekezdtem, szóval van egy solar szenzor is a rendszerben az első szélvédő bal alsó sarkában. Ahogy kiér a napra az eleje az árnyékből egyből egy fokozattal feljebb kapcsolja a ventit. Ez nekem nagyon tetszik. Gondolja, ha ennyire süt a nap csak melegebb lesz!  :D  
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.26 21:45:19 írta b.c. »

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3218 Dátum: 2011.04.27 08:25:33 »
Jól látom, hogy az Auris HSD gyorsulására 11,4mp-et írtak? A III-as Priusé ugyanezzel a motorral 10,4. Gondolom az előbbit elírták.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3219 Dátum: 2011.04.27 08:45:59 »
Viszonylag intenzíven fel kell lépni a haladási sebességre, aztán vagy leállítod gázelvétellel és vissza, tartva a sebességet, vagy csak egyszerűen visszaengeded a gázt addíg, amíg már nem változik a sebesség.
Ekkor állandó sebesség mellet először leengedi 5-5,5 köré, majd ha esemény nélkül itt tartod a gázt, akkor város 50-et tartva 3,8-4-re is lemegy. Ezzel kell utazni minél többet.
Ezt épp tegnap du. vettem észre én is.

Én 7 km-t megyek egy indítással és így  jön a 4,3. Szóval....
Nekem a jellemző utaim városban 1,5-2 km, illetve max 5 km. Ennyi alatt elég nehéz úgy gépészkedni, hogy 4.3 jöjjön ki.

Ajánlom azért a fékeket legalább úgy megnézni, hogy gurítgatás után be kell nyúlni ujjal, hogy a tárcsa meleg e.
Ha OK, akkor a módszeren változtass!
Mármint arra gondolsz, hogy a tárcsáknak hűvösnek kell maradniuk, igaz?Azt már 1-2 alkalommal megnéztem és hűvösek voltak.

Én mostanság úgy használom, hogy AUTO-ra állítom, de klíma nélkül.
Én jellemzően low vagy következő fokozaton keringetem a levegőt, egyelőre klíma nélkül. A szenzorrol tudtam, de azt gondoltam hogy csak sima hőérzékelő, nem szolár cucc.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3220 Dátum: 2011.04.27 17:28:17 »
Minden automata klímánál szokott lenni napsütés érzékelő - Ave I -ben is van. Mivel az ember hőérzetét a napsütés befolyásolja, ezért ilyenkor jobban hűt.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3221 Dátum: 2011.04.27 18:24:52 »
A járva hagyja a motort, vagy leállítja témához még csak annyit, hogy amikor beszélgettem egy toyota szervizessel azt mondta, hogy van kb 12 paraméter, ami alapján eldönti, hogy leállítható-e a motor. A számot kicsit sokaltam, de abban biztos vagyok, hogy nem csak az akku és a motorhőfok dönt.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3222 Dátum: 2011.04.30 08:23:25 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5i_hybrid.szervizkonyv.magya-4725958
Nemrégiben még jóval többért árulták, több km-rel és szó sem volt magyar eredetről....ejnye :devil:
Egyébként is: Prius kf. felni nélkül???
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3223 Dátum: 2011.04.30 09:08:46 »
Valóban érdekes megszabadulni vágyás.

Tegnap történt egy érdekes dolog velünk.
Mielőtt haza érkezem az udvarba már EV módban szoktam begurulni, gáz nélkül, majd a garázsba. Tegnap jó meleg volt, az akku kb 3/4-ig feltöltve, mégsem hagyta bekapcsolni az EV-t.
Mit volt, mit tenni ráhagytam, de nagyon kíváncsi lennék, hogy mi okozhatta ezt, mi nem tetszett neki?

Azt már tapasztaltam, hogy van némi kapcsolat a hőmérséklet és az akku töltöttségi állapota közt. Itt arra tudok gondolni, hogy melege lehetett az aksinak és nem vállalta a rendszer, hogy további energiaárammal tovább növelje a hőt az aksiban.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3224 Dátum: 2011.05.01 08:49:13 »
Mit szóltok egy sérülésmentes EU modellhez, melyen minimum 3 évvel öregebb a hátsó lámpa, érdekes módon a kijelző sem a 2008-é, hanem a ráncfelvarrás előttié, mellesleg, meg hibridakku hibát jelez! Nem mellesleg 72 e km-nél nekem még a gyári gumik vannak fenn és ez még egy évvel fiatalabb is. Itt meg....  Biztos a 72 is valós!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hybrid__serulesmentes-eu_mod._-4625854

Küzdjetek nepperek! :tank:

Istenem.....  :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.01 08:52:48 írta b.c. »