Bakker, pedig folyamatosan gurulok, tojással a gázpedál alatt gyorsulok és nem megy le. Pedig télen tudtam 5.2-t is produkálni fűtés mellett. Nagyon gyanúsak nekem a gumiim, bár a nyomásuk 2,6-on áll. Az is igaz, hogy ha városban megyek vele akkor jellemzően 5 perc, de max. 10 perc alatt mindenhol ott vagyok és ugye az első 5 perc átlaga jellemzően 7,5 körül szokott lenni.
Itt sem jó a tojás a gázpedál alatt módszer! Ez a karburátorral együtt veszett ki a gazdaságos autózás fogalomtárából!
Viszonylag intenzíven fel kell lépni a haladási sebességre, aztán vagy leállítod gázelvétellel és vissza, tartva a sebességet, vagy csak egyszerűen visszaengeded a gázt addíg, amíg már nem változik a sebesség. Ekkor állandó sebesség mellet először leengedi 5-5,5 köré, majd ha esemény nélkül itt tartod a gázt, akkor város 50-et tartva 3,8-4-re is lemegy. Ezzel kell utazni minél többet.
Én 7 km-t megyek egy indítással és így jön a 4,3. Szóval....
Ajánlom azért a fékeket legalább úgy megnézni, hogy gurítgatás után be kell nyúlni ujjal, hogy a tárcsa meleg e.
Ha OK, akkor a módszeren változtass!
Egyébként a fűtés nélkül bekapcsolt ventilátor is megváltoztatja azt a határt, amilyen akku töltöttségre törekszik. (Ez a SOC-at (state of charge). Ez meleg motornál jelentőségét veszti.
Azt viszont már észre vettem, hogy az üzemmeleg állapotban kifejezetten jó a fogyinak, ha az indulást nem padlón, de megtaposod, aztán villany. Aztán ez megint. Sorozatban jönnek a 4 körüli oszlopok.
Viszont, ha már fűtés-hűtés.
Én mostanság úgy használom, hogy AUTO-ra állítom, de klíma nélkül. Amíg kint hűvösebb van, addig így is normális hőn tudja tartani az utasteret. Persze délután ehhez majdnem maxon forog. De ugye nekem a 7 km-re felesleges lenne a klímát izzasztani.
Na, ami miatt belekezdtem, szóval van egy solar szenzor is a rendszerben az első szélvédő bal alsó sarkában. Ahogy kiér a napra az eleje az árnyékből egyből egy fokozattal feljebb kapcsolja a ventit. Ez nekem nagyon tetszik. Gondolja, ha ennyire süt a nap csak melegebb lesz!