Na, néhány meglátás a Priusról, csak ahogy eszembe jut. Volt alkalmam ismerkedni vele, mert Drezdából hazafelé végig én vezettem, összesen 619 km-t
(ez egyébként a velünk lévő másik autó, egy Ave II számlálója szerint csak 601 km volt, amin squiddy meglepődött).
Helykínálat szempontjából a kocsi gyakorlatilag egy Ave II színvonalán van, leszámítva a hátsó fejteret. A csomagtér is igencsak tágas, egymás mellé állítva szépen elfért benne a négy komplett nyári kerék.
Az ülés átlagos. A fejtámla és a deréktámasz állíthatósága hiányzik, nomeg a kormány is csak fel-le mozog; ennek ellenére én meg tudtam találni kényelmesen a helyemet, tehát ezzel nem lenne bajom.
A kezelés, némi megszokás után, problémamentes. Meglepő, hogy a klimatizáció csak az érintőképernyőről, menüből kezelhető - de amúgy áttekinthető és logikus, sőt, jó kis high-tech benyomást kelt
... Az meg nagyon jó ötlet, hogy magát a hőmérsékletet, nomeg az első-hátsó szélvédő-párátlanítást a kormányról is lehet szabályozni.
Maga a vezetés semmi extra sajátosságot nem tartogat. Kormány, fék, rugózás tisztességesen működik; engem úgy összességében az Ave II-re emlékeztetett a kocsi viselkedése, talán egy kicsivel keményebb rugózással és gyengébb zajszigeteléssel. A kormányzás egyáltalán nem volt olyan "steril", mint amitől tartottam - a Yarisomé szintetikusabb, kevesebb visszajelzést ad.
Az egyetlen, ami a fokozatmentes automata erőátvitelhez nem szokott vezető számára elsőre különös, az az, ahogy a motor fordulatszáma, és ezáltal hangja elsősorban nem a sebesség, hanem a gázpedál állásának a függvényében változik. Az, ahogy nagyobb gázra (pláne padlógázra) felpörög/felbőg a gép, kezdetben eléggé meglepő. De igen rövid idő alatt hozzá lehet szokni - olyannyira, hogy én egy idő után már kimondottan élveztem is, és előzésekkor direkt, akár a kelleténél jobban is ráléptem a gázra, hogy stílszerű motorhang kíséretében lőhessek ki
Mert bizony az autó egyáltalán nem megy ám rosszul! Sőt. Nagyobb gázra igencsak tisztességesen, kb. érzésre egy kétliteres benzines módjára megindul. Ha kell, nagyon is lehet sietni vele. És, mondanom sem kell, mindez olyan simán, problémamentesen, "folyékonyan" történik, hogy az egy külön élmény. Itt aztán tényleg maximális a komfort, ebből a szempontból. Ennél (a motorhangot leszámítva) észrevétlenebbül működő erőátvitel tényleg nem létezik.
Apropó, motorhang... A sokat emlegetett, 130 fölött bekövetkező, hirtelen, zavaró felhangosodást kerestem - de nem találtam. Jó párszor mentünk tartósan 130-140 közötti sebességekkel, de nem tapasztaltam ekkor sem semmilyen zavaró plusz motorhangot. Persze itt már valóban pörög a gép, de nem válik aránytalanul hangosabbá vagy ilyesmi. Teljesen elviselhető a zajszintje. Hangosabb, mint mondjuk a 2.0 benzines Ave ugyanennél a tempónál - de nem zavaró mértékben.
A hibrid rendszer? Tette szépen a dolgát, észrevétlenül. Persze azért érdekes a monitoron időnként figyelni a folyamatot, hogy miként szabályozza magát - elég sokat nézegettem is.
Ami számomra még érdekesebb volt, az a fogyasztásról tájékoztató képernyő. Az a grafikon nagyon szemléletes! Az egyetlen zavaró, hülye sajátosság (amiről eddig azt hittem, hogy csak a korai Ave II-eseket büntették vele), hogy az átlagfogyi-mérő tankoláskor lenullázza magát
... Hogy erre mi szükség van, el nem tudom képzelni! De ezt legalább lehet manuálisan is nullázni, ellentétben az Avéval.
Így aztán, mivel kétszer is tankoltunk út közben, összesített átlagfogyasztást nem tudok mondani. Annyi biztos, hogy egy jó 300 km-es, nagyrészt (óra szerint) 130 körüli tempóval, autópályán abszolvált szakaszon 5.3-as átlag jött ki - 2.1-es keréknyomással, és (a párátlanítás miatt) jó darabon bekapcsolt klímával - ez azért igencsak szimpatikus érték! Az út végén pedig, egy kb. 70 km-es országúti szakaszon, 90-100-as tempóval mindössze 4.3-at evett a kocsi.
Összességében: nekem nagyon tetszett, szívesen járkálnék egy ilyennel
... Roppant kényelmes, stresszmentes, kulturált, intelligens jármű, ami kellőképpen praktikus is; nagyon takarékos, de ha épp arra van szükség, van ereje is bőven.