Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375269 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Spider Papa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1095 Dátum: 2008.11.26 10:02:48 »
Ez badarság!!!
Legalábbis Prius II-nél!
Hiszen ha te bömbölteted a rádiót, égeted a világítást és lemerül az aksi, akkor kakukk ???
Parkban is tölt!!!

A váltó a töltést annyiban befolyásolja, hogy amikor gurulsz, ha nem D-ben van, akkor nincs összeköttetés a motor és a kerekek között, így nincs töltés...

1 - Állsz a féken

P miért nem jó? Ha nem is minden esetben, de a hosszabb állásokra, mondjuk a 40-50-60 + mp-esekre...

A P is jó, egy hátránya van D-hez képest: Ha a kocsi úgy dönt, hogy bekapcsolja a motort (fűtésigény, katalizátor felfűtése, akármi miatt), akkor potyára jár alapjáraton P-ben, míg D-ben addigis tölti az akksit.

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1096 Dátum: 2008.11.26 13:47:12 »
Attól még lehet töltés ,h nincs "összeköttetés" a kerekek és a motor közt! Az ICE-től közvetlen!!

Spider Papa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1097 Dátum: 2008.11.26 14:10:33 »
Igen, nem volt teljes a megfogalmazásom ;)  :yes:

Attól még lehet töltés ,h nincs "összeköttetés" a kerekek és a motor közt! Az ICE-től közvetlen!!

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1098 Dátum: 2008.11.26 16:02:39 »
Ez badarság!!!
Legalábbis Prius II-nél!
Hiszen ha te bömbölteted a rádiót, égeted a világítást és lemerül az aksi, akkor kakukk ???
Parkban is tölt!!!

A váltó a töltést annyiban befolyásolja, hogy amikor gurulsz, ha nem D-ben van, akkor nincs összeköttetés a motor és a kerekek között, így nincs töltés...

1 - Állsz a féken

P miért nem jó? Ha nem is minden esetben, de a hosszabb állásokra, mondjuk a 40-50-60 + mp-esekre...

A P is jó, egy hátránya van D-hez képest: Ha a kocsi úgy dönt, hogy bekapcsolja a motort (fűtésigény, katalizátor felfűtése, akármi miatt), akkor potyára jár alapjáraton P-ben, míg D-ben addigis tölti az akksit.

Lehet, hogy badarság, de emlékeim szerint ezt írja a user manual, és a tapasztalatom is ez. Hacsak az energy display nem hazudik, mert addig nem megy a nyilacska az akksi felé, mondjuk most hidegindításnál, amíg be nem rakom D-be.

« Utoljára szerkesztve: 2008.11.27 22:51:50 írta Palaczk »

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1099 Dátum: 2008.11.27 09:04:38 »
Azért nincs töltés N-ben, vagy P-ben, mert szerintem a bolygómű külső gyűrüjét olyankor lekapcsolja a kerekekről a kocsi, és hiába pörgeti az ICE a bolygókerekeket, a belső napkerékre nem tud érdemi nyomatékot átadni (amire a kisebb MG csatlakozik), mert elforog a külső gyűrű. Erre fel is hívja a figyelmet a manual, hogy álló helyzetbe ne tartsuk órákig bekapcsolva a kocsit, órákig ne rádiózzunk, mert lemerülhet.

Spider Papa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1100 Dátum: 2008.11.27 09:16:11 »
Akkor nem jól értelmezed a manualt :)

Ha javasolhatom, akkor hagyd bekapcsolva az autód. DE ! mint ahogy a manual is írja (valószínűleg ezt érted félre, bár én nem olvastam) READY-ben legyen az autó! Tehát a HV (nagyfesz rendszer) legyen aktív, különben a backup 12v aksi lemerül és akkor marad a "bebikázás", vagy az akksi töltő...

Tedd a kijelzőt a folyamat ábrára, hogy lásd az akksi töltöttségét, sőőőt kapcsold be a klímát hűtésre, úgy jobban merül az akku.
Tedd parkba az autót és a rögzítő (kézi) féket hagyd kiengedve.
Amint lemegy rózsaszínbe (2-es szint) a töltés jelző, a motor beindul, egy pillanatra megmozdul az autó is és szépen elkezdi tölteni az nagyfeszültségű akkumulátort...

Több mint két éve priusszal rohangálok, szegény nem pihent 3 napnál többet egyhuzamban. Nagyon imádom és nem hiszem hogy kiszállnék ebből a típusból, max ha kijön és normál áron lesz az új :D


Azért nincs töltés N-ben, vagy P-ben, mert szerintem a bolygómű külső gyűrüjét olyankor lekapcsolja a kerekekről a kocsi, és hiába pörgeti az ICE a bolygókerekeket, a belső napkerékre nem tud érdemi nyomatékot átadni (amire a kisebb MG csatlakozik), mert elforog a külső gyűrű. Erre fel is hívja a figyelmet a manual, hogy álló helyzetbe ne tartsuk órákig bekapcsolva a kocsit, órákig ne rádiózzunk, mert lemerülhet.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1101 Dátum: 2008.12.04 14:43:50 »
Újabb fotó az Insightról. Magyarországon is az ár fog dönteni (hiszen gyakorlatilag két "tökegyforma" kocsiról van szó), és jelenleg a Civic hibrid bő 1,5M-val olcsóbb a Priusnál. A verseny nekünk csak jó. Hátha elindulnak lefelé az árak...

rezol

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1102 Dátum: 2008.12.05 07:53:45 »
Újabb fotó az Insightról. Magyarországon is az ár fog dönteni (hiszen gyakorlatilag két "tökegyforma" kocsiról van szó), és jelenleg a Civic hibrid bő 1,5M-val olcsóbb a Priusnál. A verseny nekünk csak jó. Hátha elindulnak lefelé az árak...

Picit a Prius formavilága, azért a hondások igazi, homológ hibridet akkor építettek volna, ha a jelenlegi Civicbe rakták volna be.
Annak futurisztikus formája jobban passzolna ehhez az életérzéshez.

Más!
Volna pár kérdésem.
A fűtés a Priusban elektromos? (mer' amúgy a hőt a motor termeli a belső égésű motoros autókban).
A motor kopás, alacsony károsanyag kibocsátás, stb hogy hozható össze úgy, hogy jószerével a motor allandóan hideg vagy hidegről indul, lévén javarészt az elektromotor dolgozik?
A válaszokat előre is köszi! :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1103 Dátum: 2008.12.05 09:00:26 »
Normál fűtés van benne, ezért van az, hogy télen többször kapcsol be a benzinmotor.

k.tsabi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1104 Dátum: 2008.12.05 13:56:46 »
Újabb fotó az Insightról. Magyarországon is az ár fog dönteni (hiszen gyakorlatilag két "tökegyforma" kocsiról van szó), és jelenleg a Civic hibrid bő 1,5M-val olcsóbb a Priusnál. A verseny nekünk csak jó. Hátha elindulnak lefelé az árak...

Picit a Prius formavilága, azért a hondások igazi, homológ hibridet akkor építettek volna, ha a jelenlegi Civicbe rakták volna be.
Annak futurisztikus formája jobban passzolna ehhez az életérzéshez.

Más!
Volna pár kérdésem.
A fűtés a Priusban elektromos? (mer' amúgy a hőt a motor termeli a belső égésű motoros autókban).
A motor kopás, alacsony károsanyag kibocsátás, stb hogy hozható össze úgy, hogy jószerével a motor allandóan hideg vagy hidegről indul, lévén javarészt az elektromotor dolgozik?
A válaszokat előre is köszi! :)

Javarészt nem az elktromotor dolgozik!
Egyébként télen,de nyáron is gyújtás után nem sokkal(több mindentől függ) beindul a benzinmoci ,jár egy darabig szintén sok mindentől függ,h meddig!  Ha csak araszolsz akkor nem igazán dolgozik a benzin tehát "nem kopik " hidegen,ha meg taposod neki ,akkor meg ugyanaz mint másik autóknál--szépen bemelegszik!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1105 Dátum: 2008.12.10 16:06:25 »
Hihetetlen, hogy milyen lemaradásban vannak a versenytársak...
Évekig csak legyintettek a Toyotára, hogy semmi jövője a hibrideknek, most meg azt se tudják, hogy hova kapjanak.
A PSA-nak sikerül majd az első hibridjét utcára vinni, 15 évvel a Prius után.
Miközben a Toyota maholnap már az üzemagycellás autóit kezdi árulni.

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1106 Dátum: 2008.12.12 23:41:44 »
Akkor nem jól értelmezed a manualt :)

Ha javasolhatom, akkor hagyd bekapcsolva az autód. DE ! mint ahogy a manual is írja (valószínűleg ezt érted félre, bár én nem olvastam) READY-ben legyen az autó! Tehát a HV (nagyfesz rendszer) legyen aktív, különben a backup 12v aksi lemerül és akkor marad a "bebikázás", vagy az akksi töltő...

Tedd a kijelzőt a folyamat ábrára, hogy lásd az akksi töltöttségét, sőőőt kapcsold be a klímát hűtésre, úgy jobban merül az akku.
Tedd parkba az autót és a rögzítő (kézi) féket hagyd kiengedve.
Amint lemegy rózsaszínbe (2-es szint) a töltés jelző, a motor beindul, egy pillanatra megmozdul az autó is és szépen elkezdi tölteni az nagyfeszültségű akkumulátort...

Több mint két éve priusszal rohangálok, szegény nem pihent 3 napnál többet egyhuzamban. Nagyon imádom és nem hiszem hogy kiszállnék ebből a típusból, max ha kijön és normál áron lesz az új :D


Azért nincs töltés N-ben, vagy P-ben, mert szerintem a bolygómű külső gyűrüjét olyankor lekapcsolja a kerekekről a kocsi, és hiába pörgeti az ICE a bolygókerekeket, a belső napkerékre nem tud érdemi nyomatékot átadni (amire a kisebb MG csatlakozik), mert elforog a külső gyűrű. Erre fel is hívja a figyelmet a manual, hogy álló helyzetbe ne tartsuk órákig bekapcsolva a kocsit, órákig ne rádiózzunk, mert lemerülhet.

Tényleg igazad volt ebben a töltésesdiben.

Spider Papa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1107 Dátum: 2008.12.13 11:01:31 »
;)
minden nap a kocsiban vagyok :P
Ismerem már rendesen ;)

Akkor nem jól értelmezed a manualt :)

Ha javasolhatom, akkor hagyd bekapcsolva az autód. DE ! mint ahogy a manual is írja (valószínűleg ezt érted félre, bár én nem olvastam) READY-ben legyen az autó! Tehát a HV (nagyfesz rendszer) legyen aktív, különben a backup 12v aksi lemerül és akkor marad a "bebikázás", vagy az akksi töltő...

Tedd a kijelzőt a folyamat ábrára, hogy lásd az akksi töltöttségét, sőőőt kapcsold be a klímát hűtésre, úgy jobban merül az akku.
Tedd parkba az autót és a rögzítő (kézi) féket hagyd kiengedve.
Amint lemegy rózsaszínbe (2-es szint) a töltés jelző, a motor beindul, egy pillanatra megmozdul az autó is és szépen elkezdi tölteni az nagyfeszültségű akkumulátort...

Több mint két éve priusszal rohangálok, szegény nem pihent 3 napnál többet egyhuzamban. Nagyon imádom és nem hiszem hogy kiszállnék ebből a típusból, max ha kijön és normál áron lesz az új :D


Azért nincs töltés N-ben, vagy P-ben, mert szerintem a bolygómű külső gyűrüjét olyankor lekapcsolja a kerekekről a kocsi, és hiába pörgeti az ICE a bolygókerekeket, a belső napkerékre nem tud érdemi nyomatékot átadni (amire a kisebb MG csatlakozik), mert elforog a külső gyűrű. Erre fel is hívja a figyelmet a manual, hogy álló helyzetbe ne tartsuk órákig bekapcsolva a kocsit, órákig ne rádiózzunk, mert lemerülhet.

Tényleg igazad volt ebben a töltésesdiben.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1108 Dátum: 2008.12.13 23:30:01 »
Hihetetlen, hogy milyen lemaradásban vannak a versenytársak...
Évekig csak legyintettek a Toyotára, hogy semmi jövője a hibrideknek, most meg azt se tudják, hogy hova kapjanak.
A PSA-nak sikerül majd az első hibridjét utcára vinni, 15 évvel a Prius után.
Miközben a Toyota maholnap már az üzemagycellás autóit kezdi árulni.

Kivéve talán a Hondát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1109 Dátum: 2008.12.15 19:10:44 »
;)
minden nap a kocsiban vagyok :P
Ismerem már rendesen ;)

Akkor nem jól értelmezed a manualt :)

Ha javasolhatom, akkor hagyd bekapcsolva az autód. DE ! mint ahogy a manual is írja (valószínűleg ezt érted félre, bár én nem olvastam) READY-ben legyen az autó! Tehát a HV (nagyfesz rendszer) legyen aktív, különben a backup 12v aksi lemerül és akkor marad a "bebikázás", vagy az akksi töltő...

Tedd a kijelzőt a folyamat ábrára, hogy lásd az akksi töltöttségét, sőőőt kapcsold be a klímát hűtésre, úgy jobban merül az akku.
Tedd parkba az autót és a rögzítő (kézi) féket hagyd kiengedve.
Amint lemegy rózsaszínbe (2-es szint) a töltés jelző, a motor beindul, egy pillanatra megmozdul az autó is és szépen elkezdi tölteni az nagyfeszültségű akkumulátort...

Több mint két éve priusszal rohangálok, szegény nem pihent 3 napnál többet egyhuzamban. Nagyon imádom és nem hiszem hogy kiszállnék ebből a típusból, max ha kijön és normál áron lesz az új :D


Azért nincs töltés N-ben, vagy P-ben, mert szerintem a bolygómű külső gyűrüjét olyankor lekapcsolja a kerekekről a kocsi, és hiába pörgeti az ICE a bolygókerekeket, a belső napkerékre nem tud érdemi nyomatékot átadni (amire a kisebb MG csatlakozik), mert elforog a külső gyűrű. Erre fel is hívja a figyelmet a manual, hogy álló helyzetbe ne tartsuk órákig bekapcsolva a kocsit, órákig ne rádiózzunk, mert lemerülhet.

Tényleg igazad volt ebben a töltésesdiben.

P-ben tölt, viszont N-be téve, rögtön sípol, hogy így nem lesz töltés.