Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375127 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1005 Dátum: 2008.09.05 20:51:22 »
Szép  :yes: ! Mondjuk a tető vonalvezetése ismerős valahonnan ;) ...

Igen, a priusról is, meg házon belül az FCX-ről. De a Prius volt előbb, az kétségtelen. Mondjuk a jó légellenálláshoz "kell" ez a tető. A jó légellenállás meg a jó fogyasztáshoz. Jó fogyasztás nélkül meg mi értelme a hibridnek?! :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1006 Dátum: 2008.09.05 21:13:41 »
Szép  :yes: ! Mondjuk a tető vonalvezetése ismerős valahonnan ;) ...

Igen, a priusról is, meg házon belül az FCX-ről. De a Prius volt előbb, az kétségtelen. Mondjuk a jó légellenálláshoz "kell" ez a tető. A jó légellenállás meg a jó fogyasztáshoz. Jó fogyasztás nélkül meg mi értelme a hibridnek?! :)

Nem kell feltétlenül ez a forma a jó légellenálláshoz. Amennyire tudom, pl. a Lexus IS-nek ugyanolyan jó a légellenállása, és az ugye nem így néz ki. Szóval én nem teljesen értem ennek a fura, púpos (szerintem nem igazán szép) tetővonalnak a létjogosultságát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1007 Dátum: 2008.09.05 21:26:00 »
Nem kell feltétlenül ez a forma a jó légellenálláshoz. Amennyire tudom, pl. a Lexus IS-nek ugyanolyan jó a légellenállása, és az ugye nem így néz ki. Szóval én nem teljesen értem ennek a fura, púpos (szerintem nem igazán szép) tetővonalnak a létjogosultságát.

Ez egyfajta cseppalak. Lehet ahhoz kell, hogy a plusz akksik ellenére a kaszni magasításával megfelelő méretű utas- és csomagtér legyen kialakítható. Lásd a hibrid Lexus szedánok vicces méretű csomagtartóját.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1008 Dátum: 2008.09.05 21:37:37 »
Nem kell feltétlenül ez a forma a jó légellenálláshoz. Amennyire tudom, pl. a Lexus IS-nek ugyanolyan jó a légellenállása, és az ugye nem így néz ki. Szóval én nem teljesen értem ennek a fura, púpos (szerintem nem igazán szép) tetővonalnak a létjogosultságát.

Ez egyfajta cseppalak. Lehet ahhoz kell, hogy a plusz akksik ellenére a kaszni magasításával megfelelő méretű utas- és csomagtér legyen kialakítható. Lásd a hibrid Lexus szedánok vicces méretű csomagtartóját.

De miért kell az a púp a tetőn? Miért nem lapos? Az egyterűek is magasak, de nem ilyen furán púpos a tetejük. Fene tudja, de az tény, hogy a jó aerodinamikához ez nem alapfeltétel.

A többi hibridnek meg ugye azért kicsi a csomija, mert azokat nem eleve így tervezték. De pl. a Camrynél már megoldották, hogy a csomi, ha kisebb is mint a nem-hibrid változaté, de legalább bővíthető. A következő generációkban szerintem ez már nem lesz probléma.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1009 Dátum: 2008.09.06 02:25:01 »
Nem akarom nagyon ragozni az offolást, de én úgy tanultam, hogy a dízelmotor hatásfoka lényegesen jobb, mint a benzinesé. Mutatja ezt pl. a tény, hogy mennyivel kevesebb a modern, direkt befecskendezéses dízelek hulladékhője, mint a kortárs benzineseké. Nomeg a fogyasztásbeli különbség is beszédes. Na jó, off befejezve.
Nem is kell.
De ha figyelmesen visszaolvasol látod, hogy otto és dízel körfolyamatról beszéltem, ami elméleti síkon igyekszik modellezni az azonos paraméterekkel rendelkező otto és dízel körfolyamatot. OTT a benzin a jobb.
Az már más kérdés, hogy valós viszonyok közt, ( ott a már kézzel fogható motort kell elképzelni,) míg a modell esetében csak egy azonos motor égésterét vizsgáljuk, ahol vagy benzint, vagy gázolajat égetünk el, minden más sallangtól mentesen jobb a benzin moci.
Szal a vlóságos motoron mérve az előző írásomban felsorolt okok billentik a mérleget a dízel javára. Mint például a működéshez elengedhetetlen szabályzás, ami a benzinnél még mindíg fojtással valósul meg jelentős veszteségek árán, míg a dízelnél többek közt ez a veszteslg sincs. Aztán ide jön a fent említett kompresszió különbség is, stb, stb

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1010 Dátum: 2008.09.06 09:48:49 »
Nem kell feltétlenül ez a forma a jó légellenálláshoz. Amennyire tudom, pl. a Lexus IS-nek ugyanolyan jó a légellenállása, és az ugye nem így néz ki. Szóval én nem teljesen értem ennek a fura, púpos (szerintem nem igazán szép) tetővonalnak a létjogosultságát.
Bizony-bizony! A maga idejében a felületes ránézésre csupa szögletnek tűnő 850-es Volvo a legjobb légelenállású szériaautók egyike volt. (Azért nem A legjobb, mert az a mai napig az Opel Calibra 0,26-tal.)
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1011 Dátum: 2008.09.06 11:24:51 »
Nem kell feltétlenül ez a forma a jó légellenálláshoz. Amennyire tudom, pl. a Lexus IS-nek ugyanolyan jó a légellenállása, és az ugye nem így néz ki. Szóval én nem teljesen értem ennek a fura, púpos (szerintem nem igazán szép) tetővonalnak a létjogosultságát.
Bizony-bizony! A maga idejében a felületes ránézésre csupa szögletnek tűnő 850-es Volvo a legjobb légelenállású szériaautók egyike volt. (Azért nem A legjobb, mert az a mai napig az Opel Calibra 0,26-tal.)
Vagy ott volt akár a W124-es Merci is valami 0,28-es együtthatóval. Az sem volt rossz a maga idejében, de most se lenne az!
Gabe 254.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1012 Dátum: 2008.09.06 17:35:45 »
Vagy ott volt akár a W124-es Merci is valami 0,28-es együtthatóval. Az sem volt rossz a maga idejében, de most se lenne az!

Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha az Ave II-nek is ennyi lenne.  :yes: :clap:
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1013 Dátum: 2008.09.06 22:01:52 »
Vagy ott volt akár a W124-es Merci is valami 0,28-es együtthatóval. Az sem volt rossz a maga idejében, de most se lenne az!

Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha az Ave II-nek is ennyi lenne.  :yes: :clap:
Csak a kettő között van majd' 20 év... :whistling:
Gabe 254.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1014 Dátum: 2008.09.06 22:36:47 »
Csak a kettő között van majd' 20 év... :whistling:
Nem baj az, mit kezdenék most egy 25 éves Avensisszel, amit még jó 10 évig használni kéne...
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1015 Dátum: 2008.09.07 09:47:36 »
Vissza a topik témájához? Én is szeretnék kettőt, hogy a Feneségnek is legyen (csak vicceltem, egy is elég :)).
Na de itt a konkurrencia. Honda Insight:

Külsőre nékémtéccik. Vélemény?

Bejön, de van Honda topic....................... :ph34r:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1016 Dátum: 2008.09.07 20:02:14 »
Vagy ott volt akár a W124-es Merci is valami 0,28-es együtthatóval. Az sem volt rossz a maga idejében, de most se lenne az!

Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha az Ave II-nek is ennyi lenne.  :yes: :clap:

Mivel ez egy érdekes téma, és kicsit utána is ástam, ezért írnék róla picit részletesebben, de nem ide, elvégre általános érdeklődésre tarthat számot. Akit érdekel, elolvashatja kis idő múlva az Általános/Beszélgessünk-ben!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1017 Dátum: 2008.09.11 15:14:16 »
Ismét kicsit közelebb a konnektoros széria priushoz:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.09.11.&363319

Ákos75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1018 Dátum: 2008.09.21 11:26:02 »
Sziasztok!
Bocsi hogy megszakítom a fonalat, de lenne egy-két kérdésem.
Szeretnék venni egy Priust. Sok jót hallottam (olvastam) róla.
Valamire oda kell-e figyelni vásárlásnál?
Amerikai típust érdemes venni vagy inkább Európait? (garancia hybrid hajtásra szükség lehet rá?)
Azt hiszem naggyából ennyi!


Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1019 Dátum: 2008.09.21 11:43:12 »
Vásárlás előtt érdemes elvinni egy állapotfelmérésre, szakszervizbe. Kb. 8-10 ezer forint, de sokat lehet vele spórólni...
Az amerikai olcsóbb, de nem teljesen ugyanaz, mint az európai (rádió, lámpák, navi, stb.). Ráadásul nagyon sok köztük a törött...
A garancia jól jöhet, ezekre az autókra ráadásul több is, mint a hagyományosakra, Klikk.