Nem akarom nagyon ragozni az offolást, de én úgy tanultam, hogy a dízelmotor hatásfoka lényegesen jobb, mint a benzinesé. Mutatja ezt pl. a tény, hogy mennyivel kevesebb a modern, direkt befecskendezéses dízelek hulladékhője, mint a kortárs benzineseké. Nomeg a fogyasztásbeli különbség is beszédes. Na jó, off befejezve.
Nem is kell.
De ha figyelmesen visszaolvasol látod, hogy otto és dízel körfolyamatról beszéltem, ami elméleti síkon igyekszik modellezni az azonos paraméterekkel rendelkező otto és dízel körfolyamatot. OTT a benzin a jobb.
Az már más kérdés, hogy valós viszonyok közt, ( ott a már kézzel fogható motort kell elképzelni,) míg a modell esetében csak egy azonos motor égésterét vizsgáljuk, ahol vagy benzint, vagy gázolajat égetünk el, minden más sallangtól mentesen jobb a benzin moci.
Szal a vlóságos motoron mérve az előző írásomban felsorolt okok billentik a mérleget a dízel javára. Mint például a működéshez elengedhetetlen szabályzás, ami a benzinnél még mindíg fojtással valósul meg jelentős veszteségek árán, míg a dízelnél többek közt ez a veszteslg sincs. Aztán ide jön a fent említett kompresszió különbség is, stb, stb