Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353091 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10770 Dátum: 2017.04.07 18:31:56 »
Yaw rate sensor azaz perdület érzékelő szállt el. Toyotánál 96.000
Műszerész nem tudja javítani? Vagy többrétegű NYÁK?
szerk.
Ebay-en az "Avensis Yaw Rate Sensor" keresőkifejezés elég sok 100-120€ közti forrást listáz angliai és német forrásból. Ez esetleg nem megoldás? EU országokból nekem 4-8 nap alatt meg szokott jönni minden.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.07 18:37:15 írta Silent »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10771 Dátum: 2017.04.07 18:54:59 »
Műszerész nem tudja javítani? Vagy többrétegű NYÁK?
szerk.
Ebay-en az "Avensis Yaw Rate Sensor" keresőkifejezés elég sok 100-120€ közti forrást listáz angliai és német forrásból. Ez esetleg nem megoldás? EU országokból nekem 4-8 nap alatt meg szokott jönni minden.

Vicces, de a lengyeleknél van minden.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10772 Dátum: 2017.04.07 18:57:31 »
A gond az, hogy legkésőbb jövő hét végére  jónak kellene lenni az autónak, mert mennék vele. Nem hosszú út, de nem egyedül megyek és az utasokat biztonságban szeretném tudni  ::). Holnap még megnézem alkatrész boltban, ha nincs, hétfőn berendelem szakszervizben.
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10773 Dátum: 2017.04.08 17:51:31 »
A gond az, hogy legkésőbb jövő hét végére  jónak kellene lenni az autónak, mert mennék vele. Nem hosszú út, de nem egyedül megyek és az utasokat biztonságban szeretném tudni  ::). Holnap még megnézem alkatrész boltban, ha nincs, hétfőn berendelem szakszervizben.

Épp ma diagoltam egy márkatársnál szintén ugyanezen hibát, igaz volt még mellette kettő másik is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10774 Dátum: 2017.04.08 23:04:37 »
Nagyon sok ilyen problémát hallani, valószínű ennyi a szenzorok élettartama.  :no:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10775 Dátum: 2017.04.09 11:10:11 »
Épp ma diagoltam egy márkatársnál szintén ugyanezen hibát, igaz volt még mellette kettő másik is.
Mi volt a két másik? T25 tulajoknak érdekes lehet, hogy mik múlnak ki az autóban 10-15 éves korban.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10776 Dátum: 2017.04.09 12:16:37 »
Mi volt a két másik? T25 tulajoknak érdekes lehet, hogy mik múlnak ki az autóban 10-15 éves korban.

Hibrid volt, ezért szerintem irelaváns. Keresztgyorsulás szenzor és a gyári immóra utaló kód.   KH-s valszeg valahol.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10777 Dátum: 2017.04.09 19:25:09 »
Vettem egy használt perdület érzékelőt (yaw rate sensor). Van hozzá valami szerelési leírás, illetve gondolom újrakalibrálni is lehet kell?
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10778 Dátum: 2017.04.09 20:40:54 »
Vettem egy használt perdület érzékelőt (yaw rate sensor). Van hozzá valami szerelési leírás, illetve gondolom újrakalibrálni is lehet kell?
Korábban ezt találtam, de nem tudom Avensis esetében működik-e. TTG-nél esetleg egy tisztelgő látogatás?

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10779 Dátum: 2017.04.10 08:05:44 »
Az nem tudom mi  :otlet:
Viszont a cseréhez találtam manualt, ha kell valakinek...
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.10 08:34:21 írta Bratac »
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Cactus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Help me! Tanácstalansággal küzdök.
« Válasz #10780 Dátum: 2017.04.11 08:32:09 »
Sziasztok!

Hatalmas gondom támadt, és már nem tudom, hova forduljak:

A múlt hét előtti héten a 2006-os évjáratú 1.4D D4D 375000km-t futott yarisom 140-es tempónál egyszer csak leállt.
Előzmények:
Kb. 2-3 éve tudom, hogy valami nem jó a motorban, mert sok esetben meg-meg torpant, ha intenzívebben gyorsítottam (3000-es fordulat felett). Azonban 2xi ismétlés után 1-2 napra eltűnt a jelenség. Az autószerelők azt mondták, hogy sokkal többe kerül szétszedni, és megjavítani a hibát, mint élni vele, így ezt tettem. (nem is nagyon használom ilyen tartományban, csak szükség esetén.

Ez után a korábbi 8-10000km-es 1,5-2l-es olajfogyasztás egy olajcsere intervallum alatt kb. megduplázódott.

Jeleztem a szerelőnek, hogy mi a helyzet, azt mondta, vagy turbó, vagy hengerfej. (Mivel mindkettő nagyon drága, amíg nem jön ki más hiba, használjam így)
Állítottunk a szelephézagokon, azzal egy kicsit javult a helyzet, de sokat nem. (A torpanás a jobb minőségű OMV-s üzemanyag és egy Spuri nevű adaléknak köszönhetően teljesen elmúlt.

Megjött a hiba: sietnünk kellett az autópályán, ezért rááltam egy 140-es tempóra. Azt vettem észre, hogy egy kicsit füstölhet az autó, mert a visszapillantóban láttam egy kis füstöt.
Kb. 10-15 km-t haladtunk, amikor egyszer csak leállt az autó.

Trailerrel hazahoztuk, és elkezdtünk hibát keresni:
 - Az utolsó tankolástól számítva 300km-t kocsikáztam, azt gondolom az üzemanyag hibát kizárhatjuk.
 - Az autó indításkor tekeri-tekeri, kapkodja, feketén füstöl, de nem indul be.
 - Izzító gyertyákat a szelephézag utánállítás során cseréltünk. (Kb. 4-5 hónapja)
 - A computert 2 műszerrel olvastuk ki, egyik sem hozott hibát.
 - A turbó száraz, kicsit nehezen forog, de nem kotyog, szépen megy.
 - A számítógép szerint a Rail nyomás 300 bárig feláll.
 - A porlasztók dolgoznak, szépen porlasztanak
 - A folytószelep szépen nyit
 - A levegőszűrőtől a levegőt beviszi a hengerekig
 - Az EGR szelepet lekötöttük
 - Levegőszűrőbe féktisztítót permetezve sem reagál
 - A kipufugó oldal jó
 - A visszafolyó oldalon egységesen jön az üzemanyag, nem látszik hiba
 - A vezérmű lánc nem fordult el.
 - Nem folyik sehol semmi, a motor állapotához képest tiszta.

 - Egy hibát találtunk, a motor és a turbó közötti csőben volt egy kis motorolaj. Erre azt mondta a szerelő, hogy ezzel nem kellene baj legyen.

 Segítsetek, mert elfogytak az ötletek.

Köszönöm!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10781 Dátum: 2017.04.11 09:41:30 »
Végnyomást mértetek?

Ha ennyire ette az olajat, akkor lehet hogy gyűrű hiba van, vagy a kenési rendszer hibája miatt kopott szét a hengerfal.

Amúgy ha eddig, amíg nem volt nagy baj, nem költöttél a javításra, akkor most miért akarsz? Motorcsere, azt kész.

Cactus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10782 Dátum: 2017.04.11 10:29:06 »
Végnyomást mértetek?

Ha ennyire ette az olajat, akkor lehet hogy gyűrű hiba van, vagy a kenési rendszer hibája miatt kopott szét a hengerfal.

Amúgy ha eddig, amíg nem volt nagy baj, nem költöttél a javításra, akkor most miért akarsz? Motorcsere, azt kész.

Szia!

A végnyomás az kompressziót jelent? Azt még nem mértük meg, de azt mondja a szerelő, hogy annak nem úgy kell elmennie, hogy 140-nél leáll az autó. De rámérünk arra is.

A gond az, hogy jó lenne tudni, hogy a motorral van-e baj, vagy a Computerrel, vagy mivel. Nem mindegy, hogy 150-300 vagy 500eFt-ot kell ráölteni egy 1.000.000,-Ft értékű autóra.

Köszi a segítséget. Ha esedbe jut még valami, kérlek ne tartsd magadban! :D

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10783 Dátum: 2017.04.11 10:50:06 »
A fordulaton, melegen leállást valóban nem, de a hidegen nem indulást már okozhatja kompresszió gond. Gyorsan, könnyen mérhető, kizárható hiba.  ;)

Gázolajszűrő mikor volt cserélve?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10784 Dátum: 2017.04.11 11:45:08 »
Az EGR-t miért kötöttétek le? Az nem azért lett kitalálva, hogy nélküle használd. Ki kell rendesen takarítani, lehetőleg ultrahangos tisztítóban és újra üzembe helyezni. Vagy, ha ez nem hoz megoldást, ki kell cserélni újra. Drága, drága, de dízel autó javítása manapság minden részében költséges. Megelőző karbantartással lehet legjobban ezeket a dolgokat kivédeni.
Az olajfogyasztás is árulkodó. A helyedben elgondolkodnék egy szerelő cserén is, mert a leírtak alapján nem túl képzett szakember. Az nem jótanács, hogy használd úgy, ahogy van és élj együtt a torpanással...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i