Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355156 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10665 Dátum: 2017.02.14 09:13:23 »
nem jó a keverék, azért nem indul. vagy túldúsit, vagy szegény.  nekem is volt ilyen, valami szenzort cseréltem ki, unixban vettem, múltkor írtam is róla.
magától a gond nem fog elmúlni.
Srácok köszi!
Tegnap délután a hidegindítás volt megint elég nehézkes, de most megint jó. Majd figyelek. és megnézetem a szenzorokat, illetve kipróbálom Kalmi javaslatát.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10666 Dátum: 2017.02.27 18:14:18 »
Sziasztok! Beléptem a klubba. Vlc, trc off + check engine lámpa. Hol van a 2004 avensisben az obd csatlakozó?
Látom ez sokminden lehet, nekem a menettulajdonság nem változott. Ugyanúgy megy.
Tudom, végig kellene olvasnom a topicot, de mobilról nem olyan könnyű ez...

Amúgy 2.0 d4d, 2004

Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10667 Dátum: 2017.02.27 19:47:26 »
Sziasztok! Beléptem a klubba. Vlc, trc off + check engine lámpa. Hol van a 2004 avensisben az obd csatlakozó?
Látom ez sokminden lehet, nekem a menettulajdonság nem változott. Ugyanúgy megy.
Tudom, végig kellene olvasnom a topicot, de mobilról nem olyan könnyű ez...

Amúgy 2.0 d4d, 2004

Közben megtaláltam a csatlakozót. Gondoltam megpróbálom a bluetooth-os adaptereimet, meg az androidos appomat, hátha működik. Hát sajna nem :)
El kell vinnem szerelőhöz reggel. Bíztam benne hogy ez a pillanat várat magára, szombaton vettem az autót.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10668 Dátum: 2017.02.27 20:48:04 »
Szia!
Valószínűleg itt is a katalizátor lambdaszonda páros hibája miatt van ez... Legalábbis benzinesnél olvastam ilyet, akkor lehet dízelnél is :hmmmm:

TtkRN2


Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10669 Dátum: 2017.02.27 21:59:23 »
Közben megtaláltam a csatlakozót. Gondoltam megpróbálom a bluetooth-os adaptereimet, meg az androidos appomat, hátha működik. Hát sajna nem :)
El kell vinnem szerelőhöz reggel. Bíztam benne hogy ez a pillanat várat magára, szombaton vettem az autót.

Folytattam oknyomozásomat, kipróbáltam másik android appot is, ami nem a Torque. Az OBD Car Doctor szerint P0380 hibakód van, vagyis Glow Plug/Heater Circuit "A"



Ez valami izzítógyertyára utaló hiba lesz, legalábbis a nagykönyv szerint. Vagy a gyertyák, vagy valami kapcsolódó elektronika. Legalábbis remélem, hogy ennyivel megúszom :)
Tudom ez sem nagy öröm, de 3 éve csak küzdök az autókkal, volt egy egész jó mondeom, majd nagyobb család miatt váltotam Galaxy-ra, amire vásárlás után ráment kb 400K, kuplung-váltó-kettőstömegű miatt, majd azt ellopták 3 hét után. Aztán vettem egy Fiat Ulysse-t, amin egy hét után turbót kellett cserélni, majd 2 év alatt ráköltöttem 1.6M-t, végül kénytelen voltam eladni 650K-ért (nem bírtam tovább idegekkel).
Gondoltam most veszek valamit amivel talán nem lesz annyi nyűgöm, erre most 2 nap után p0380, nameg a VSC és TRC OFF :)

Mondjuk a TRC OFF gombot megnyomtam délután, mert nem tudtam mi az. De attól nem kellene úgy maradnia nem? Nagyon be kellene már szereznem egy magyar vagy angol kézikönyvet :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10670 Dátum: 2017.03.01 09:42:19 »
Csak kíváncsiság: A meglovasított kocsiban milyen védelem volt? BP-ről vitték el utcáról?

Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10671 Dátum: 2017.03.01 09:47:48 »
Jah, utcáról. Reggel mikor mentünk le a családdal, hogy akkor irány a bölcsi, anya apa munkába, egyszerűen nem volt ott.
Védelem meg akkor éppen csak tervben volt, hisz elég friss volt az autó, 4 hete volt nálam, 3 hétig vidéken állt ismerős szerelőaknáján a váltó miatt. Szóval egy androidos telefon volt a védelem GPS trackerrel (eldugva az ülés zsebébe), de estére lemerült. És soha többet nem kapcsolták be azt a telefont.

Mindenképpen mechanikus védelem ment volna bele, azóta kormányzárat használok (és esetenként pedálzárat is). Az elektronikus védelmekkel csak a szívás van, és nem is olyan hatékony. Akkor hónapokig foglalkoztam ezzel a témával. Kormányzárból is az ér valamit, ami lefedi a kormány nagy részét, p laz autolok 2000, pedálzárat is náluk vettem.

Lopás casco-t meg nem is nagyon lehet kötni öreg autóra, de ha lehet is, elég drága.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10672 Dátum: 2017.03.01 11:27:50 »
Lopás casco-t meg nem is nagyon lehet kötni öreg autóra, de ha lehet is, elég drága.
amit nem is értek, mert az autó értéke egyre kisebb. De valóban így van. Nekem is mondták, hogy a mostani cascomat tudom továbbvinni, de újat már nem szívesen kötnének rá...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10673 Dátum: 2017.03.01 12:17:17 »
amit nem is értek, mert az autó értéke egyre kisebb. De valóban így van. Nekem is mondták, hogy a mostani cascomat tudom továbbvinni, de újat már nem szívesen kötnének rá...
Kevés belőle a beszedhető összeg, mert az autó értéke 12 éves korára gyakran csak 25-30%, amihez a casco díjjal is alkalmazkodni kéne. Emellett az öreg autót kevésbé féltik, pont azért mert alacsony az értéke. Tehát olyan csomagot adnának a biztosítók, amin alig keresnek és aminél a kifizetések aránya sokkal magasabb, mint fiatal autók esetében. Ha bevezetnék, akkor talán még veszteségük is lenne belőle.

Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10674 Dátum: 2017.03.01 12:41:17 »
Viszont ha már hibakeresés topic.

A fent jelzett hibakód nagyon érdekes, nem véletlen, hogy kevesen találkoztak vele eddig :)

Az van, hogy olaszból behozott az autó. Náluk más környezetvédelmi "csomag" volt 2004-ben, és ez az autó működését is befolyásolja, de úgy, hogy a károsanyag kibocsájtást próbálja szabályozni azzal, hogy nem üzemmeleg motornál gyorsításkor is ráizzít néha, mikor úgy gondolja.

Viszont mivel az izzítógyertyák szarok, ezt nem tudja megtenni, és jelzi is hibának.

Egyre több rémtörténetet hallok, hogy az izzítógyertya valószínűleg nekem is be van rohadva, és reménytelen a cseréje. Szóval köszönöm, jól vagyok :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10675 Dátum: 2017.03.01 14:28:24 »
Ez nem olyan rémes mint gondolod. 10 éves kor felett szinte mindenkinek cserések a fűtőkör izzitógyertyák. Avensis dízeltopicban talán még cikkszám is van hozzá, nem egy veszélyes összeg, akkor se ha minden izzítót cserélsz a biztonság kedvéért. Ha kész, akkor esetleg egy alapos motordiagnosztika, hogy biztosan minden rendben van és nincs további meglepetés.

Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10676 Dátum: 2017.03.01 14:30:18 »
Ez nem olyan rémes mint gondolod. 10 éves kor felett szinte mindenkinek cserések a fűtőkör izzitógyertyák. Avensis dízeltopicban talán még cikkszám is van hozzá, nem egy veszélyes összeg, akkor se ha minden izzítót cserélsz a biztonság kedvéért. Ha kész, akkor esetleg egy alapos motordiagnosztika, hogy biztosan minden rendben van és nincs további meglepetés.

Tudom, de én inkább attól félek, hogy be vannak rohadva :)

Mondjuk a márkaszervízben a 4 izzítógyertya kb 37.000 lenne áfával, én amiket előtte néztem, azok nem kerültek ennyibe.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10677 Dátum: 2017.03.01 14:44:58 »
Tudom, de én inkább attól félek, hogy be vannak rohadva :)

Mondjuk a márkaszervízben a 4 izzítógyertya kb 37.000 lenne áfával, én amiket előtte néztem, azok nem kerültek ennyibe.
Toyoteam ért hozzá,  és a márkaszervíz gyárialkatrlész kényszere nélkül tud segíteni. Fórum alján van saját topicjuk.

Samoly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10678 Dátum: 2017.03.01 15:04:16 »
Köszi az infót!

Sajnos tőlük 180 km-re vagyok, a kaposvári szakszervíztől 30 km-re :). Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy egy nagyobb csomagért nem érné meg felmenni hozzájuk, mert kb 6-7.000 km múlva vezérlés csere is esedékes lesz, most kíváncsi vagyok, hogy kaposvárról milyen árajánlatot kapok. Mondjuk erről a szakszervízről eddig sok jót hallottam, szóval valószínűleg nem kóklerek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10679 Dátum: 2017.03.01 15:39:03 »
Állítólag Pécsről is Kaposvárra viszik sokan...

TtkRN2