Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353041 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10425 Dátum: 2016.07.04 17:35:12 »
A toronycsapágy hibát, hogy lehet kiszűrni? (vagy szilentet)
Mert én arra gyanakszok, hogy nekem az a rossz. Minden induláskor és ha induláskor kanyarodok is akkor pláne, apró, sűrű, halk kattogást hallok elölről. Viszonylag mély hangon és ütemesen. De pár méter megtétele után elmúlik és menet közben nem hallom már, akkor sem ha lassan megyek vagy kanyarodok. Csak ha álló helyzetből indulok el, akkor hallom.
Azt majd még kipróbálom, hogy ha úgy állok meg, hogy nem fékezek, csak gurulok és egyszer csak megállok, akkor induláskor csinálja-e. De szerintem nem fogja olyan erősen csinálni.

Nekem ezt akkor csinálta egyszer, amikor a stabilizáló rúd ment tönkre. Kicseréltettem és megjavult :)

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10426 Dátum: 2016.07.04 17:37:05 »
A következő lehetőség, hogy megnézetem a gumikat/kerekeket. Lehet, hogy ott lesz a probléma, ugyanis idén váltottam aluszettet, viszont eddig ezt a jelenséget nem tapasztaltam. Holnap elviszem gumishoz, meglátjuk mit mond...

Hát ez sem hozta meg a kívánt eredményt. Annyiban javult a dolog, hogy már nem 70km/h-nál, hanem 100-nál érzem :( Kiakaszt rendesen.
Szerelő szerint semmi baja, gumis szerint semmi baja, én meg érzem.  :censored: :cry:

Augusztusban Horvátországot tervezek, ha kint lesz baja csúnya világ lesz...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10427 Dátum: 2016.07.05 12:12:20 »
Hát ez sem hozta meg a kívánt eredményt. Annyiban javult a dolog, hogy már nem 70km/h-nál, hanem 100-nál érzem :( Kiakaszt rendesen.
Szerelő szerint semmi baja, gumis szerint semmi baja, én meg érzem.  :censored: :cry:

Augusztusban Horvátországot tervezek, ha kint lesz baja csúnya világ lesz...

fenyegetsz ??? :D :D :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Icebird

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10428 Dátum: 2016.07.05 16:56:17 »
Sziasztok!
Nemrég vásárlotam egy Toyota Corolla E12 1.4 VVTI (2006).
Csak egy furcsa dolog van amit nem tudom hiba vagy ennél a tipusnál normál. Indulásnál 1-2m után háturól jön egy hang, olyan mintha valami "plére" rámennék, és csak egyszer hallható. Eddig Avensis D4D volt annál nem volt ilyen.
Tud valaki erre valami okosságot?

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10429 Dátum: 2016.07.05 17:15:03 »
fenyegetsz ??? :D :D :D

úgy értem csúnya világ lesz, nekem  :lol:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10430 Dátum: 2016.07.05 23:02:27 »
Nekem ezt akkor csinálta egyszer, amikor a stabilizáló rúd ment tönkre. Kicseréltettem és megjavult :)
Mindkettő cserélve van, de még mindig ilyen.
Hol tudják ezt jól megállapítani, hogy mi okozza? Milyen eszközök kellenek egy műhelybe ilyesmi megállapításához? Egy sima feszítővas biztosan nem elég. Mert azon a teszten már átment és semmi hiba a szerint, de mégis kopog rossz úton. Meg induláskor is kattan párat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10431 Dátum: 2016.07.05 23:12:05 »
Mondjuk egy műszakival foglalkozó műhelyben, ahol van eusama pad.  ;)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10432 Dátum: 2016.07.16 09:10:58 »
Sziasztok,

Màr néhàny éve be van szerelve az E12-es Corollàmba egy ilyen Yatour adapter (mp3-ak lejàtszàsàra stb.).

Eddig jol is müködött, minden rendben volt vele. Aztàn néhàny hete észre vettem, hogy a fejegység nem ismeri fel az adaptert...
Azaz hiàba nyomom a DISC gombot, semmi sem történik. A fejegység ki-be kapcsolàsa utàn sem történik semmi. Egyszerüen a Yatour valamiért nem kapcsol be, a piros LED nem gyullad ki.

Ràjöttem, hogy a Yatour (2 csavaros VGA-hoz hasonlo) bemeneti kàbelét levéve, lazitva, mozgatva, àltalàban életre kell az adapter, kigyullad a hàtso részén a piros LED és ùjra rendben müködik. Ha ekkor elzàrom a fejegységet és pàr perc mùlva ùjra inditom, rendesen folytatja a lejàtszàst a félbehagyott dalnàl. Levéve a kontaktot és ùjra ràforditva, szintén müködik.

Viszont, ha hosszabb ideig (kb. fél ora) nincs hasznàlva az adapter, akkor ismét nem ismeri fel a fejegység, és ùjra kell kezdeni a buheràt...

Van esetleg valami ötletetek, hogy mitöl lehet ez? Kontakthiba? Az adapteren belül mehetett meg valami? Miként lehetne vajon ezt kiküszöbölni?

Elöre is köszönöm a segitséget.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10433 Dátum: 2016.07.16 17:24:44 »
Sziasztok!
Nemrég vásárlotam egy Toyota Corolla E12 1.4 VVTI (2006).
Csak egy furcsa dolog van amit nem tudom hiba vagy ennél a tipusnál normál. Indulásnál 1-2m után háturól jön egy hang, olyan mintha valami "plére" rámennék, és csak egyszer hallható. Eddig Avensis D4D volt annál nem volt ilyen.
Tud valaki erre valami okosságot?

Szia,
Ez a hang valószínűleg az ABS-szelepek hangja lesz. Az első pár méter után, a self-test végén minden szelepet alaphelyzetbe állít.
Valójában azonban nem hátulról jön...persze, ha ez az a hang. De valószínűleg ez lesz az.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10434 Dátum: 2016.07.16 20:55:01 »
Sziasztok,

Màr néhàny éve be van szerelve az E12-es Corollàmba egy ilyen Yatour adapter (mp3-ak lejàtszàsàra stb.).

Eddig jol is müködött, minden rendben volt vele. Aztàn néhàny hete észre vettem, hogy a fejegység nem ismeri fel az adaptert...
Írtam pm-et, de azért ide is :)
Szóval nekem újkorától volt ilyen gond, de csak a fejegység áramtalanítása illetve az akkusaru levétele segített, sajnos, emiatt is adtam el...

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10435 Dátum: 2016.07.18 19:42:58 »
Felhívtam ezeket a Haudekéket.
Ismerik, típushiba. 20.000.-Ft lenne a javítás (+ a posta költség). Sajnos nem akarták elárulni, hogy mi a baja... (nyílván üzleti érdekből) :whistling: :cry:
Viszont arra felhívták a figyelmemet, hogy ha nincs benne az óracsop(most ki van szedve), akkor nincs töltésem...Ezt jó tudni... ::)
Beszéltem egy helyi bontóval: 15.000.- Ft lenne a műszercsoport, de csak dízelesük van ...
Úgyhogy agyalok tovább... Ha esetleg itt helyben lenne egy Tv szerelő aki bevállalná... van egy olyan érzésem, hogy nincs nagy baja...:hmmmm:

Végre jó a műszerem! :clap:
A fentebb említett Houdekék javították meg 22.000.- + posta költséggel.

Azért rosszul eset, hogy egy Toyotánál is vannak "műszer hibák"... de ennél nagyobb baja ne legyen! :no:

p.s. Két hétig műszerek nélkül vezetni azért elég "furcsa" volt... :whistling: Legalább nem volt zavaró tényező... :D
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10436 Dátum: 2016.07.18 20:56:11 »
Itt hátha többen olvassák  :)

 A következő történt ma(E12 1.6): reggel(hajnal) elindultam dolgozni a kocsival, kb 50 métert mentem, amikor is a műszerfal elkezdett "kihagyni", elment róla a világítás(ugyanakkor a refi visszajelző az világított akkor is), és leestek a mutatók. Ezt többször csinálta. Alacsony fordulatról gyorsításkor éreztem enyhe torpanást, de utána semmit, hibakódot nem dobott még ekkor. Délután irány haza, műszerfal megint szórakozik, és érzem hogy nem megy, rezonál alacsonyabb fordulaton. Alapjárat is dadogósabb. Benzinszagot nem éreztem a kipufogónál. A fedcomp is mintha magasabb fogyi értékeket mutatna. A sárga lámpa is megjelent villogva, majd eltűnt. Később visszajött már állandóra, majd megint villogott egy sort. Ilyenkor mi van? A kódot villogja ki, vagy miben különbözik a folyamatos világítástól? Először az akksira gyanakodtam, kivettem, megnéztem a testkábelt a kasztninál, nincs fellazulva. Az akksin is kihézagoltam alufóliával a sarut, mert korábban sem volt faxa. Semmi változás. Aztán nyest-rágásra gyanakodtam, mert szoktak dorbézolni valami állatkák a motortérben. Nem találtam rágásnyomot.
Mit csináljak? :) Gondolom, műszer nélkül nem lehet rájönni a hibakódra..

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10437 Dátum: 2016.07.18 21:15:56 »
Biztosítékok, Főrelé(k)? Esetleg gyújtáskapcsoló? Ez így elég gáz, minél hamarabb rá kellene jönni, mi a szitu. Ha az alap dolgok szemre rendben vannak, akkor keress egy megbízható szervizt, mielőtt nagyobb baj lesz...

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10438 Dátum: 2016.07.21 10:06:34 »
Elvittem a legközelebbi szakihoz(nem akartam így sokat autózni), aki elég sufni szakinak tűnt, és be is jött a számításom: nem mutatott ki hibát a műszere.. Holott előtte villogott a sárga lámpa. Sztem gagyi xar volt a műszere vagy nem tudom. Végül konzílium után kőkorszaki módszerrel, trafólehúzogatással behatároltam a hibát. Előtte is gyanús volt a 3. henger, mert a gyertyát kivéve, az volt a legdzsuvásabb, és a dugattyú teteje benzinnedves volt. Tehát nincs égés. Azt a trafót lehúzva, nem változott a motor járása, majd áttettem másik hengerre, akkor ott volt a hiba, azaz a trafó xar.
A kérdés csak az, mitől mehetett tönkre az az egy trafó. 14 éves kocsi, 130e km. Írtam, hogy a műszerfallal is volt gond, az mintha megszűnt volna, miután megcsiszolgattam a fő testkábelt, a sarun meg kihézagoltam(ott korábban sem volt faxa, nem lehetett meghúzni úgy h totál rászoruljon-de sose volt vele gond). Nem tudom összefügghet e ez a két hiba, ill egyáltalán testgond volt e.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10439 Dátum: 2016.07.21 11:36:19 »
A kérdés csak az, mitől mehetett tönkre az az egy trafó. 14 éves kocsi, 130e km.
Nálam 6 évesen 65ekm-nél ment tönkre egy trafó, ahhoz képest nem is rossz. (én amúgy arra gyanakszom, hogy a gyertyákra rá sem néztek addig, mivel úgyis 80e-nél kellene cserélni, de lehet, hogy már csereérettek voltak.)