Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353041 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10380 Dátum: 2016.06.13 05:23:34 »
T25 Ave 1.8 VVTi - Ma meglepiből indítás után nem aludt el a kis sárga motorpiktogram - kiolvasás: "P0420 Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt". Egyenlőre törölve, jó tanácsként kaptam: fojtószelepház, pillangószelepek takarítása, hajtsam kicsit, 16 szelep nem szereti az 1500-2500 fordulatot...
Van-e esetleg káros következménye, ha újra megjelenik a hiba és tovább hajkurászom? Motorra bármilyen veszélye?
Köszi előre is.
Adjál az üzemanyaghoz Spurit, az kitisztítja a lerakódásokat a rendszerből.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10381 Dátum: 2016.06.13 08:31:02 »
Nekem 20e km óta p0420 hibakódom van. Nem lesz tőle semmi baja a kocsinak, én már kipucoltam mindent, vettem catacleant, kipróbáltam mindenféle benzint. Jellemzően pályázok vele 3500-4000es fordulat környékén.

Milyen gyakran dobja vissza a hibát?
3500-4000-es fordulat 5.-ben az bőven gyorshajtás :) 1.3 Skoda Felicia után vagyok... Néha már próbálgatom a 3000 feletti fordulatot, de pl.: 3-asban már félek 60000-ig forgatni (az is 140-150).
Alapvetően szépen eljárkál 1600-2800 között, sebváltót rendesen használva így is meghaladom a helyi közlekedési ritmust :P
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10382 Dátum: 2016.06.13 09:41:48 »
de pl.: 3-asban már félek 60000-ig forgatni 
Hát azt valóban ne tedd...  ;)
Amúgy sűrűn tényleg nem egészséges a 6000 közeli fordulat - bár ennek ellent mond a 20 évvel ezelőtti nevezetes 100.000 km-es padlógázas rábaringi teszt.
music     

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10383 Dátum: 2016.06.13 09:42:47 »
Hát azt valóban ne tedd...  ;)

"6000, azaz Hat-ezer" akart az lenni csak megszaladtak a 0-k.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10384 Dátum: 2016.06.13 10:05:39 »
Nekem ugyanezt csinálja a T25-ös Avensisem 2000-es fordulat körül. Aláfeküdtem, nem találtam semmit, úgy marad ...

Nézd meg,hogy a hosszbordás szíj feszítőpatronja nem olajos e.Lehet az hagyta el magát. Ugyan olyan hangja van,mintha lemez rezegne bizonyos fordulatnál.

bandyta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10385 Dátum: 2016.06.13 10:45:14 »
Köszi a tippet, ránézek!

Nézd meg,hogy a hosszbordás szíj feszítőpatronja nem olajos e.Lehet az hagyta el magát. Ugyan olyan hangja van,mintha lemez rezegne bizonyos fordulatnál.

bandyta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10386 Dátum: 2016.06.13 11:02:06 »
Hát igen.  :whistling: Attól függ melyik országban.  ::)
Teljesen változó, hogy milyen gyakran dobja fel a hibát, van amikor 300 km-en át semmi nem volt, máskor 40 km után újra feljön. Olvasgattam fórumokat, volt aki kicserélte a katalizátort, lambda szondát, aztán mégis visszajött a hiba. Ezek azért nem túl olcsó dolgok, főleg ha a hiba meg se szűnik. Semmit nem vettem észre a kocsin, azon kívül, hogy ég a lámpa. Ráadásul volt műszakin, nem szóltak, hogy rossz lenne. (Mondjuk ez semmit nem jelent, egy 30 éves dízelre is lehet itthon zöld rendszámot tetetni ...) Egyébként azt vettem észre, hogy amikor párom vezet, aki elvált kétezer párszáz körül, akkor később jön fel a lámpa. Mindenféle prémium benzint kipróbáltam, meg egy rakás adalékot beletoltam, semmi nem változott.

Milyen gyakran dobja vissza a hibát?
3500-4000-es fordulat 5.-ben az bőven gyorshajtás :) 1.3 Skoda Felicia után vagyok... Néha már próbálgatom a 3000 feletti fordulatot, de pl.: 3-asban már félek 60000-ig forgatni (az is 140-150).
Alapvetően szépen eljárkál 1600-2800 között, sebváltót rendesen használva így is meghaladom a helyi közlekedési ritmust :P

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10387 Dátum: 2016.06.21 19:44:40 »
Üdvözletem!

A tanácsotokat szeretném kérni. 2003-as 1.4 VVT-i Corolla az alany és a minap észre vettem, hogy 100km/h és felette, mintha rázna/rezegne a talpam alatt a gázpedál. (Tudom, tudom, ha bajom van vigyem el a sziper szuper ToyoTeam-hez, de sajnos dolgozni kell reggeltől estig, így nem sok időm van rá.) A kérdésem az lenne, hogy találkozott e már valaki ezzel a jelenséggel s ha igen, mire gyanakodjak, mi lehet a gond?
Tudom azt is, hogy nem sok információt írtam le, de hátha ennyi elég a mélyen tisztelt márkatársaknak :)

köszönöm előre is!
peace!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10388 Dátum: 2016.06.22 05:19:40 »
Üdvözletem!

A tanácsotokat szeretném kérni. 2003-as 1.4 VVT-i Corolla az alany és a minap észre vettem, hogy 100km/h és felette, mintha rázna/rezegne a talpam alatt a gázpedál. (Tudom, tudom, ha bajom van vigyem el a sziper szuper ToyoTeam-hez, de sajnos dolgozni kell reggeltől estig, így nem sok időm van rá.) A kérdésem az lenne, hogy találkozott e már valaki ezzel a jelenséggel s ha igen, mire gyanakodjak, mi lehet a gond?
Tudom azt is, hogy nem sok információt írtam le, de hátha ennyi elég a mélyen tisztelt márkatársaknak :)

köszönöm előre is!
peace!

Ez rezonancia. Sajnos ennyi adatból nem igen lehet távlról megállapítani a konkrét okot.  Én első körben a motortartó bakok és  a váltó rögzítése körül néznék szét.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10389 Dátum: 2016.06.22 08:15:20 »
Üdvözletem!

A tanácsotokat szeretném kérni. 2003-as 1.4 VVT-i Corolla az alany és a minap észre vettem, hogy 100km/h és felette, mintha rázna/rezegne a talpam alatt a gázpedál. (Tudom, tudom, ha bajom van vigyem el a sziper szuper ToyoTeam-hez, de sajnos dolgozni kell reggeltől estig, így nem sok időm van rá.) A kérdésem az lenne, hogy találkozott e már valaki ezzel a jelenséggel s ha igen, mire gyanakodjak, mi lehet a gond?
Tudom azt is, hogy nem sok információt írtam le, de hátha ennyi elég a mélyen tisztelt márkatársaknak :)

köszönöm előre is!
peace!
Motorolaj szintedet nézd meg.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10390 Dátum: 2016.06.22 09:58:52 »
Ez rezonancia. Sajnos ennyi adatból nem igen lehet távlról megállapítani a konkrét okot.  Én első körben a motortartó bakok és  a váltó rögzítése körül néznék szét.
Üdvözletem!

A tanácsotokat szeretném kérni. 2003-as 1.4 VVT-i Corolla az alany és a minap észre vettem, hogy 100km/h és felette, mintha rázna/rezegne a talpam alatt a gázpedál. (Tudom, tudom, ha bajom van vigyem el a sziper szuper ToyoTeam-hez, de sajnos dolgozni kell reggeltől estig, így nem sok időm van rá.) A kérdésem az lenne, hogy találkozott e már valaki ezzel a jelenséggel s ha igen, mire gyanakodjak, mi lehet a gond?
Tudom azt is, hogy nem sok információt írtam le, de hátha ennyi elég a mélyen tisztelt márkatársaknak :)

köszönöm előre is!
peace!

Az égési levegő szűrőháza alatt van egy rezgéscsillapító rugalmas massza (tömeg). Mivel a gázbowden, a szűrőházra csavarozott nyitott huzalba van fűzve (távtartás és pozícionálás céljával), erzért a massza hiánya okozhat nemkívánt rezonanciát, remegést.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.22 10:10:23 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10391 Dátum: 2016.06.22 18:59:16 »
Motorolaj szintedet nézd meg.
Szia! Köszi a tippet. Ez most megfogott... megnézem majd a motortartó bakokat illetve a váltó rögzítéseket is, viszont nagyjából 2 hete kezdte ezt a rezonanciát és 1 hete cseréltem olajat... mire gyanakszol? Túl kevés vagy túl nagy lehet az olajszint? Hogyan okozhatja ezt a problémát?

Tapatalkkal küldve az én SM-N920C eszközömről


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10392 Dátum: 2016.06.22 20:23:40 »
mire gyanakszol? Túl kevés vagy túl nagy lehet az olajszint? Hogyan okozhatja ezt a problémát?
Enyémben ha 4,3-ról 4 alá esik, elkezd rezonálni. Nem nagyon, talpközéppel meg tenyérközéppel érezni a gázon meg a váltón. 4,3-ra feltöltve azonnal megszűnik. Azért említettem meg, mert ez a leggyorsabban ellenőrizhető dolog. A hardverhibák lehetősége, amit a srácok írtak macerásabb. Persze ha nem olajszint okozza, akkor mindegy. :)

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10393 Dátum: 2016.06.22 20:50:07 »
Az égési levegő szűrőháza alatt van egy rezgéscsillapító rugalmas massza (tömeg). Mivel a gázbowden, a szűrőházra csavarozott nyitott huzalba van fűzve (távtartás és pozícionálás céljával), erzért a massza hiánya okozhat nemkívánt rezonanciát, remegést.
Köszi a tippet neked is! Hosszas keresés után sem találtam meg még a kép alapján sem amiről írsz pedig átkutattam érte mindent. Valószinű béna vagyok

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10394 Dátum: 2016.06.22 20:54:13 »
Enyémben ha 4,3-ról 4 alá esik, elkezd rezonálni. Nem nagyon, talpközéppel meg tenyérközéppel érezni a gázon meg a váltón. 4,3-ra feltöltve azonnal megszűnik. Azért említettem meg, mert ez a leggyorsabban ellenőrizhető dolog. A hardverhibák lehetősége, amit a srácok írtak macerásabb. Persze ha nem olajszint okozza, akkor mindegy. :)
Hát nekem a gyári az 3,7liter és ugyan csak szemre mértem ki de 3,8nál mem ment bele több. A nívópálca is azt jelzi h a maximum szintnél van az olaj. Gyanítom nem itt lesz a bibi, de értékelem a segítséget!

Tapatalkkal küldve az én SM-N920C eszközömről