Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355270 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10290 Dátum: 2015.11.22 10:18:24 »
Egy kis vakarózás az tüza. rendszer körül nem ártana sztem.
1.) Amennyiben mostanában volt rá példa, hogy a tankot "szárazra" kipumpáltattátok, akkor a párod kétségbe esése ennek betudható. :yes: Hamahama helyre jön, de nem érdemes ismételni. :no: :no:

2.) Érdemes átnézni az égési légellátó rendszer minden porcikáját, a légtömörtelenség okát keresve. :yes:
Amikor fals levegőt tud szívni a motor, akkor a jármű kis buksija odarak egy adag tüzát. kompenzációnak, a helyesnek vélt keverék arány helyrehozása érdekében. Ekkor a "borda as.párod" 2ségbe es (okkal?!) és telefonál. :innocent:
Sosem pumpáljuk üresre, még a szegénységlámpát sem szoktam megvárni.
Ha még egyszer előfordul, akkor majd odafigyelek és kezdünk vele valamit.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10291 Dátum: 2015.11.23 19:47:53 »

Egy kis vakarózás az tüza. rendszer körül nem ártana sztem.
1.) Amennyiben mostanában volt rá példa, hogy a tankot "szárazra" kipumpáltattátok, akkor a párod kétségbe esése ennek betudható. :yes: Hamahama helyre jön, de nem érdemes ismételni. :no: :no:

2.) Érdemes átnézni az égési légellátó rendszer minden porcikáját, a légtömörtelenség okát keresve. :yes:
Amikor fals levegőt tud szívni a motor, akkor a jármű kis buksija odarak egy adag tüzát. kompenzációnak, a helyesnek vélt keverék arány helyrehozása érdekében. Ekkor a "borda as.párod" 2ségbe es (okkal?!) és telefonál. :innocent:
A 2. esetben 100%, hogy jönne a P0171 hibakód is, sztem nem ez a gond.
Nekem elég fura olvasni ezt a fajta tünetet, meg kellene figyelni a valóságban. Ha nincs hibakód, akkor használni kell így tovább.
A hideg beköszöntével tovább működik az automata dúsitás és érezhetőbb is, mint nyáron, meleg időben.
Ha mégis a kuplung kezd kopni, akkor, pedig az okozhat ilyen jelenséget, ha egyébként ugyanabban a stílusban vezeti az autót az ember.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10292 Dátum: 2015.11.23 20:24:05 »
Elektromos gázpedálod van?  ::)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10293 Dátum: 2015.11.23 22:20:36 »
Elektromos gázpedálod van?  ::)
Igen, de bovdenes, tehát nyomod a gázpedált és egy bovden húzza a potmétert a túloldalon  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10294 Dátum: 2015.11.23 22:22:26 »
A 2. esetben 100%, hogy jönne a P0171 hibakód is, sztem nem ez a gond.
Nekem elég fura olvasni ezt a fajta tünetet, meg kellene figyelni a valóságban. Ha nincs hibakód, akkor használni kell így tovább.
A hideg beköszöntével tovább működik az automata dúsitás és érezhetőbb is, mint nyáron, meleg időben.
Ha mégis a kuplung kezd kopni, akkor, pedig az okozhat ilyen jelenséget, ha egyébként ugyanabban a stílusban vezeti az autót az ember.
Ezt tudom, de ez a tünet egy Budapesti indulással Veszprém után jött elő, tehát már bőven 100 kilométerrel indulás után. Azóta nem jött elő, figyelek...
Aztán ha tényleg valami komoly gond van, úgyis előkerül újra.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10295 Dátum: 2015.11.23 22:39:10 »
Igen, de bovdenes, tehát nyomod a gázpedált és egy bovden húzza a potmétert a túloldalon  ::) .

Hát akkor bovden szőrösödés, koszolódás, megtörés, vagy TPS szenzor hiba is lehet. Előbbinél ugye egyszerűen nem tér vissza a pedál, utóbbinál az ECU egy előre beállított, emelt fordulatra állítja be az "alapjáratot", hogy valahogy haza tudj mászni.

Esetleg fojtószelep- /ház koszolódás, ami miatt nyitva marad a fojtószelep... Bár ez valószínű hibaüzenetet dobna (műszerfalra is.)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10296 Dátum: 2015.12.07 21:45:27 »
Need help!
Ismét előjött, amit a múltkor írtam, a magas üresjárati fordulatszám, ezúttal nálam. Elindultam a munkahelyemről haza és kb 2 és fél km araszolás után beállt az üresjárati alapjárat 4400-re (fordulatszám mérő alapján). Sebességbe téve, és kuplung ráengedve, tehát terhelésre ezt csökken, de közben gyorsul az autó, tehát kb olyan, mintha felakadt volna a gázpedál. Az autót leállítottam, éb kb 2 óra múlva mentem érte vissza (nem tudtam vele így hazajönni a délutáni csúcsban), remélve, hogy lehült, és jó lesz, de nem. Ezt csinálja hideg motornál is...
Hazahoztam, az autót és nem tudom mi legyen vele. A gázpedál nem esik be, (lábbal próbáltam kitámasztani, nem számít), a motortérben a pillangószelep ránézésre nincs felakadva. Segítsetek, így a szervízbe sem tudom elvinni...
Hideg motornál pedig azért is aggódom, hogy hidegen indítva ez a stabil magas fordulat, azért nem tesz jót...

Gázbovden ránézésre rendben van, nincs kiszőrödve, levegőrendszert a sötétben lámpával végignéztem, rendben lévőnek tűnik.

Segítsetek!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10297 Dátum: 2015.12.07 22:36:52 »
Én levenném a szívócső gumi részét, és megnézném milyen helyzetben van a fojtószelep. Ha nem csak résnyire van nyitva (pár fok), akkor ott valami nem stimmel. Ha levett gyújtással jól áll, akkor meg kellene nézni rátett gyújtással, és járó motornál, gázpedált rugdosva. Lehet csak valami szennyeződés miatt megakadt a tárcsa, vagy a tengely.

Ha gyújtásra nyitottabb helyzetbe ugrik, akkor TPS hiba.

Légszűrő nélküli járatással óvatosan, nehogy felkapjon valamit...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10298 Dátum: 2015.12.08 16:35:03 »
Jó ötlet, megnézem. Csak sajnos nincs garázsom, utcán este szerelni kevésbé funny.
Amúgy ha nincs megoldás, akkor megvan már a tréler, aki holnap beviszi a szervízbe...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10299 Dátum: 2015.12.09 00:16:30 »
Jó ötlet, megnézem. Csak sajnos nincs garázsom, utcán este szerelni kevésbé funny.
Amúgy ha nincs megoldás, akkor megvan már a tréler, aki holnap beviszi a szervízbe...
Toyota, tréler, szerviz egy mondatban. Biztos nem megy az lábon? Én törött kuplunggal, meg rossz kuplungmunkahengerrel is átgurultam szakihoz, egyszer meg is jegyezte hogy nem tudja hogy csináltam.
Igaz így utólag nem éppen a legfelelősségteljesebb döntésem volt.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10300 Dátum: 2015.12.09 21:09:27 »
Ma bevittük trélerrel. Nem mertem elindulni a budapesti forgalomban, folyamatos gáz mellett. Arról nem is beszélve, hogy a múltkor amikor jött a probléma, leállítottam pár sarokra itthonról, majd este elmentem érte, és erős kuplungszag volt, mire hazaértem azon a kb 600 méteren.
Elég jó áron trélerezték, annyiért inkább nem kockáztattam...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10301 Dátum: 2015.12.09 21:17:26 »
Jól tetted, hogy így nem lábon vitted az autót.  :yes:

Majd a diagnózist írd be, kíváncsi vagyok.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10302 Dátum: 2015.12.09 21:40:27 »
Jól tetted, hogy így nem lábon vitted az autót.  :yes:

Majd a diagnózist írd be, kíváncsi vagyok.
Holnap hívnak a szervízből. Azt mondták, hogy egy eltörött rugóra/csavarra gyanakodnak, az szokta ezt csinálni, de rosszabb esetben a gáz potméter is lehet, amire szintén azt mondták, hogy nem drága dolog, csak idő, mire megérkezik.

Azért sz*r érzés volt tréleren látni az autót.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10303 Dátum: 2015.12.10 14:13:37 »
Fojtószelepházban ment tönkre az az érzékelő, ami a gázpedál állását figyeli és állandó 99%-ot érzékelt. A szenzor ára 30 ezer körül van, és elméletileg holnap mehetek érte.

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10304 Dátum: 2015.12.11 15:13:18 »
Szuper hír! Gondolom, nem létezik belőle utángyártott (bár, nem is biztos, hogy érdemes lenne vele foglalkozni). Kíváncsi lennék a fojtószelepházad felépítésére. Amikor pár hete szétkaptam az Avensisét, és töviről hegyire kitakarítottam, nem láttam benne érzékelőt. Vagyis, ami benne volt, az nem érzékelőnek nézett ki.  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i