Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355813 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10260 Dátum: 2015.08.21 08:31:07 »
Igen, a mester szerint rendben. Hangja semmi és csak ritkán jelentkezik, leginkább mikor majd 90 fokban tolatok be (vagy állok ki)  a fix parkolohelyemre, ugye a kormány teljesen elfordítva és akkor egy ponton úgy "megmozdul, megnyekken (érzésre, nem hangra), megúszik" az autó. A szaki is érezte, bár nehezen jött elő a dolog. Egyből mondta hogy ez felniméret, majd miután a rázópadon is hibátlan volt, csak tovább mondogatta. Hétfőn megyek hozzá olajcserére, mondom neki megint a toronycsapágyat.
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10261 Dátum: 2015.08.21 09:20:30 »
Igen, a mester szerint rendben. Hangja semmi és csak ritkán jelentkezik, leginkább mikor majd 90 fokban tolatok be (vagy állok ki)  a fix parkolohelyemre, ugye a kormány teljesen elfordítva és akkor egy ponton úgy "megmozdul, megnyekken (érzésre, nem hangra), megúszik" az autó. A szaki is érezte, bár nehezen jött elő a dolog. Egyből mondta hogy ez felniméret, majd miután a rázópadon is hibátlan volt, csak tovább mondogatta. Hétfőn megyek hozzá olajcserére, mondom neki megint a toronycsapágyat.

Hát, ja, a hétésfeles felni pöppet széles, habár a Scenicen is ilyen volt, de annál nem volt hasonló kúszás, 205/55-R16 gummákon.

A toronycsapágyat, viszonylag egyszerű ellenőrizni. Felemelt gépkocsival, kézzel a kormányzott kereket végállástól, végállásig kell forgatni, közben lehet érezni a toronycsapágy állapotát. Morog, akadozik stb. Valamit felemelésnél, illetve leengedésnél figyelni kell a felső futómű bekötési pontját a toronyban, ha van vertikális mozgás, akkor toronycsapágycsere indokolt lehet.

Még egy teszt: mélygarázsban, ahol van a betonon még műgyantás fedőréteg kitekert állásnál nézni kell, hogy mennyire alulkormányozott.

Ha lenne olyan kolléga, akinek van gyári méretes télikereke, amit próbára fel lehetne a Tiédre tenni, akkor piszok gyorsan igazolható, vagy kizárható lenne a bug.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10262 Dátum: 2015.08.22 13:11:32 »
A téli szettem gyári, igaz, acélfelnin szerelt gumikkal. Lehet viszem is hétfőn.
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10263 Dátum: 2015.08.24 20:16:29 »
Na, voltam a szerelőmnél + egy gumis-felnisnél + a Toyota szervizben (igaz, itt csak pult mögül véleményeztek  :yawn:):
mindenki érzi és látja a problémát - kanyarodós tolatásnál a befejezés előtt az autó kicsit odébbmegy-megcsúszik, mindent megnéztek rajta, sehol semmi hiba, így - a gumis-felnis kivételével - mindenki a felniméret hibájára szavazott.
Amúgy egyenesben az autó hibátlan.
Vagy nem foglalkozom vele, vagy lemezfelnire váltok, vagy nézek gyárit (Lasi segített, de alig találni 1-2 értékelhetőt az ország másik felében), vagy nézek nem gyárit, de a gyári paraméterekkel rendelkező ET 45-ös felnit egyszerűen nem találtam.  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.24 20:18:19 írta Bratac »
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

Hajtókar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10264 Dátum: 2015.08.25 22:01:57 »
Üdv, most regisztráltam.
 MMT-váltó ügyben szeretnék új témát indítani és még nem jöttem rá a módjára.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10265 Dátum: 2015.08.26 05:22:35 »
Üdv, most regisztráltam.
 MMT-váltó ügyben szeretnék új témát indítani és még nem jöttem rá a módjára.

Köszöntelek a fórumban!

Nem kell új témát indítani, az MMT váltónak meglehetősen nagy előzménye van már.
A keresőbe írd be, elvileg kidobja.

Új belépőként egyébként nem tudsz azonnal témát nyitni.

Ha az MMT váltó hibáiról akarsz eszmét cserélni, akkor nagyon jó helyen van ebben a topicban.

További jó fórumozást kívánok!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10266 Dátum: 2015.08.26 08:51:26 »
Üdv, most regisztráltam.
 MMT-váltó ügyben szeretnék új témát indítani és még nem jöttem rá a módjára.
De annyit tudsz konkrétabbá tenni, hogy amikor kijön a válasz küldése oldal, akkor fent a Téma ablakban kitörlöd azt, hogy Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika és beírod helyette, hogy MMT váltó.
music     

Hajtókar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
MMT váltó
« Válasz #10267 Dátum: 2015.08.26 09:51:34 »
Kösz az útbaigazításért!
Lehet hogy most kimoderáltok innen, de automata váltó javítással foglalkozom (többek közt ), és a minap volt szerencsém egy MMT-s Yarishoz. Eddig elhatárolódtam az ilyen váltóktól, és csak Hidromatic, DSG meg fokozatnélküli (pl. Multitronic) felújítását vállaltam. Ügyes kis holmi ez, jó is lett a végeredmény, ezért megtetszett a többi, tulajdonképpen (ehhez képest) atombonyolult szerkezethez képest. Senki érintett ne haragudjon meg, de olvastam elég sok téves infót, következtetést váltások közötti bólogatásról, lámpánál kötelező üresbe rakásról stb. Szivesen válaszolok problémás kérdésekre, ha ez nem minősül tolakodó önreklámozásnak.
Üdv.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:MMT váltó
« Válasz #10268 Dátum: 2015.08.26 21:44:18 »
Kösz az útbaigazításért!
Lehet hogy most kimoderáltok innen, de automata váltó javítással foglalkozom (többek közt ), és a minap volt szerencsém egy MMT-s Yarishoz. Eddig elhatárolódtam az ilyen váltóktól, és csak Hidromatic, DSG meg fokozatnélküli (pl. Multitronic) felújítását vállaltam. Ügyes kis holmi ez, jó is lett a végeredmény, ezért megtetszett a többi, tulajdonképpen (ehhez képest) atombonyolult szerkezethez képest. Senki érintett ne haragudjon meg, de olvastam elég sok téves infót, következtetést váltások közötti bólogatásról, lámpánál kötelező üresbe rakásról stb. Szivesen válaszolok problémás kérdésekre, ha ez nem minősül tolakodó önreklámozásnak.
Üdv.
Szerintem hiánypótló leszel itt a fórumon, kéne még egy CR dízeles szaki is, mert ugye eddig az az ökölszabály, hogy csak benyás és kéziváltóst (abból is az 5 fokozatút) szabad venni :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Hajtókar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10269 Dátum: 2015.08.28 08:18:23 »
CR ügyben van megbízható, mérsékelt áron dolgozó, 100%-os minőséget produkáló emberem. Igaz, eddig csak merci, volvo magasnyomású pumpát, porlasztókat vittem neki. Sokáig csak újat építettem be, mert az összes felújító csalódást okozott, de vele tényleg nincs gondom.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10270 Dátum: 2015.09.05 13:06:13 »
Sziasztok,

Rossz minöségü utakon, de föleg macskaköves utcàn normàlis iramban haladva elég sok kopogo, lötyögö stb. hangot hallok a futomü felöl (tehàt nem csak a gumiabroncsok ilyenkor tipikus hangjàt...)
Ez azért is meglepö mert màr szinte minden gömbfej, kutyacsont, (külsö/belsö) csuklo, stb. cserélve volt elöl ùgy jobb mint bal oldalon... Allitolag a szilentek is még jo àllapotban vannak. 105.000 km van az autoban.
Azonban még nem volt cserélve semmi a felfüggesztésnél, sem a féltengelyek (bàr a hatàrozott indulàsokkor egyre sürübben hallhato koppano hang egyre inkàbb a féltengely gyengeségére utal...)

Van esetleg tippetek, ötletetek, hogy honnan jöhet ilyen zörej föleg a macskaköveken?

Elöre is köszönöm a segitséget.
« Utoljára szerkesztve: 2015.09.05 13:32:37 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10271 Dátum: 2015.09.05 15:20:11 »
Tornycsapágy, gátló, hátsó lengőkar szilent...

matyi316

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10272 Dátum: 2015.10.27 19:19:04 »
 :helpsmilie:
Sziasztok!
 A következő probléma adódott a D4D motorral szerelt Aurisomnál: néha nagy gázzal való induláskor füstfelhő jelenik meg mögötte. A színe olyan halvány kékesfehér, tehát nem az a tipikus dízeles koromfelhő. A jelenség ritkán fordul elő, a motor szépen, egyenletesen jár, teljesítményveszteséget sem tapasztaltam, mindig időben megkapott minden szervízt, és rendes gázolajat tankolok bele. Elképzelhető, hogy csak a részecskeszűrő tisztítja magát, vagy az nem ilyen? Előre is köszönöm a segítséget!
matyi316

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10273 Dátum: 2015.10.30 23:46:57 »
Dízel, füstöl. Tehát működik.  :D

Amúgy ha tényleg kékes árnyalatú (és nem csak a fényszórók színezik meg), akkor utalhat a turbó labirint tömítésének a kopására. Ezt legegyszerűbben a levegő cső kompresszor oldalon történő megbontásával ellenőrizhető. Ha jelentősebb mennyiségű olaj van a csövekben, akkor érdemes megnézetni a dolgot komolyabban, mert ha felkapja az olajat, akkor ott csúnya dolgok fognak történni...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10274 Dátum: 2015.11.19 09:52:33 »
Mik az első jelei annak, ha kuplung kezdi feladni a harcot? És mikor van, amikor már cserélni kell? Azért kérdezem, mert inkább megelőzni szeretném a dolgot, mint egyszer hirtelen megoldani, amikor sürgős. Köszönöm!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...