Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353135 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10200 Dátum: 2015.07.01 12:12:36 »
Az OFF Meriva most van a kötelező szervizen. Azt az infót kaptam, hogy az indexemnél valami központi egység szar. Ki volt égve a jobb első és gyorsan és fura hangon kattogott az index, azt hittem izzócsere megoldja, de azt mondják valami központi egységet is cserélni kellene. Mi lehet a központi egység? Maga az indexkar? Azt is mondták, hogy le is szarhatom és közlekedhetek vele így. Árat még nem mondtak.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10201 Dátum: 2015.07.01 13:57:03 »
Az OFF Meriva most van a kötelező szervizen. Azt az infót kaptam, hogy az indexemnél valami központi egység szar. Ki volt égve a jobb első és gyorsan és fura hangon kattogott az index, azt hittem izzócsere megoldja, de azt mondják valami központi egységet is cserélni kellene. Mi lehet a központi egység? Maga az indexkar? Azt is mondták, hogy le is szarhatom és közlekedhetek vele így. Árat még nem mondtak.

Valaha úgy emlegettük, hogy tik-tak relé. Ma biztosan valami modern neve lehet, de a funkcijá ua. sztem.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10202 Dátum: 2015.07.01 18:04:36 »
Szerintem ez már nem relés, hanem CAN-BUS technológiás.  Egy kicsi vezérlőegység számos egységet vezérel.  Ezekben, amikor indexet kapcsolsz, akkor nem közvetlenül az indexhez tartozó áramkörön csücsülő relét helyezed áram alá, csak kiadsz egy parancsot a vezérlőegység felé.

10-20E lehet nagyságrendileg a cseréje.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10203 Dátum: 2015.07.01 20:17:31 »
Szerintem ez már nem relés, hanem CAN-BUS technológiás.  Egy kicsi vezérlőegység számos egységet vezérel.  Ezekben, amikor indexet kapcsolsz, akkor nem közvetlenül az indexhez tartozó áramkörön csücsülő relét helyezed áram alá, csak kiadsz egy parancsot a vezérlőegység felé.

10-20E lehet nagyságrendileg a cseréje.

Ez mondjuk egy bárdinál milyen néven futhat?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10204 Dátum: 2015.07.02 05:10:17 »
Ez mondjuk egy bárdinál milyen néven futhat?
Sajnos nem tudom, Bárdinál nem szoktam vásárolni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10205 Dátum: 2015.07.02 10:23:57 »
Egyelőre így marad, majd meglátjuk mit mondanak, hogy mennyibe kerül a csere. Ma délután megyek majd érte. A motordiagnosztika az EGR szelep hibát jelzett, azt kipucolták, valamint a pillangószelep is nagyon retkes volt, azt is kipucolták, azt mondják az eddigi rángatás ezek miatt volt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10206 Dátum: 2015.07.02 10:57:49 »
Egyelőre így marad, majd meglátjuk mit mondanak, hogy mennyibe kerül a csere. Ma délután megyek majd érte. A motordiagnosztika az EGR szelep hibát jelzett, azt kipucolták, valamint a pillangószelep is nagyon retkes volt, azt is kipucolták, azt mondják az eddigi rángatás ezek miatt volt.

Időnként használj üzemanyagadalékot majd, és akkor a pályán egy kicsit meg kell hajtani.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10207 Dátum: 2015.07.02 11:22:35 »
Időnként használj üzemanyagadalékot majd, és akkor a pályán egy kicsit meg kell hajtani.

Ha építenek erre pályát meghajtom, tehát nem. Bár gondolom, ha 3.-ban hajtom ki közúton az is jó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.02 11:50:45 írta diegho »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10208 Dátum: 2015.07.02 17:02:34 »
Ha építenek erre pályát meghajtom, tehát nem. Bár gondolom, ha 3.-ban hajtom ki közúton az is jó.

3-4E rpm közt, a 3E-hez simítva.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10209 Dátum: 2015.07.02 20:52:37 »
Megvolt a szerviz.
Végösszeg 166200 ehhez vettem még injektor tisztító adalékot 3500-ért.
Ami cserélve volt:
olaj, levegő, pollen, üzemanyagszűrő
gyertyák
vízpumpa
vezérműszíj görgővel
hosszbordásszíj görgővel
fagyálló
3 izzó
kulcsház és a mikrokapcsolók
kartercsavar
5w30 Mobil1 Super3000 XE olaj

Volt EGR szelep és pillangószelep tisztítás, hibakódolvasás, komplett átvizsgálás (elektromos is).

Észlelt, de nem javított hibák:
- pollenszűrő tartó mögött műanyag valami el van törve - valami zörgött ott, nem szóltam nekik, ezek szerint ez volt az, most nem zörög
- index visszajelző néha jó, néha nem, komplett műszeregység (műszerfal) cserével oldható meg 20+munkadíj a bontott, vagy néha ránézek, hogy égnek-e az indexek - utóbbi lett
- jobb axiál enyhén lóg - még nem törődünk vele
- jobb első lengéscsillapító enyhén ereszti az olajat - kimérve teljesen jó, még nem foglalkozunk vele
- első és hátsó billegésgátló kigyengülve - még nem foglalkozunk vele
- hátsó dob előtti toldásnál rozsdás a kipufogórendszer - még nem foglalkozunk vele
- féktárcsák csíkosak, hullámosak, vállasak - ne foglalkozzak vele, ha majd morog, akkor szóljak
- klímakompresszor zajos - imádkozunk, hogy még bírja jövő nyárig
- első szélvédőn kavicsfelverődések - szakszerűen feltöltve, leszarom

Mindenből prémium alkatrész ment bele, szerintük a 131000 km, amit az óra mutat valós.


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10210 Dátum: 2015.07.03 00:03:08 »
5w30 Mobil1 Super3000 XE olaj
Összeöntötted vmelyik Mobil1 olajat a Mobil Superrel? Nem egy kategória a kettő. A Super jóval gyengébb.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10211 Dátum: 2015.07.03 00:06:33 »
Igen 60-40 arányban keverem. Mobil olajról van szó, ez teljesen megfelel a gyári előírásnak, gm minősített.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10212 Dátum: 2015.07.03 07:50:54 »

Észlelt, de nem javított hibák:

sztem amit csináltak szerviz korrekt áron volt.
ellenben erre az észlelt nem javított dolgokra elmehet még simán 2-300e .  :hmmmm:


most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10213 Dátum: 2015.07.03 08:01:51 »
Pont 200-ál a piaci ár alatt vettem. 1,1 alatt nem volt gányolás mentes klímás. Szinte mindre azonnal 2 garnitúra gumi meg pluszban kellett volna. Csak az 120. A klíma lehet fájó dolog, de amíg birja nem foglalkozok vele. A többi mind csak észrevétel, ha a jövőben valamire panaszkodom, meg tudják nézni a rendszerben, hogy előtte mit vettek észre. Én kb erre számítottam, sőt rosszabbra.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10214 Dátum: 2015.07.03 10:53:06 »
most az index hol rossz? a kocsin kint indexel csak bent a müszerfalon nem? az annyira nem gáz
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002