Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355453 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10125 Dátum: 2015.02.21 18:35:58 »
Sziasztok.

Adódott egy problémám a yaris versoval.
A bal első ablakot ha fölhúzom, amint fölér már jön is vissza félállásba.
Utána ha megpróbálom fölhúzni csak centiket megy.
Olyan mintha elemes lenne és merülne az elem.
Valakinek van ötlete mitől csinálhatja ezt?
(elektromos ablak)
Valamilyen okból elfelejtette a végállást. Újra kell tanítani. Szerintem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10126 Dátum: 2015.02.21 18:59:22 »
Sziasztok.

Adódott egy problémám a yaris versoval.
A bal első ablakot ha fölhúzom, amint fölér már jön is vissza félállásba.
Utána ha megpróbálom fölhúzni csak centiket megy.
Olyan mintha elemes lenne és merülne az elem.
Valakinek van ötlete mitől csinálhatja ezt?
(elektromos ablak)

Ilyen jelenséget olyan esetben is tud produkálni az elektromos ablakemelő, ha a mozgási pályán valahol egy kicsit szorul az ablak (pl. ezeknél az utólagos Szatunás ablak-légterelőknél szokott ez jelentkezni, amit a csúszópályába kell illeszteni) és az akadályérzékelő így reagál rá az ablak vezérlésében, hogy visszaengedi félútig.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10127 Dátum: 2015.02.21 20:52:06 »
Ilyen jelenséget olyan esetben is tud produkálni az elektromos ablakemelő, ha a mozgási pályán valahol egy kicsit szorul az ablak (pl. ezeknél az utólagos Szatunás ablak-légterelőknél szokott ez jelentkezni, amit a csúszópályába kell illeszteni) és az akadályérzékelő így reagál rá az ablak vezérlésében, hogy visszaengedi félútig.
De ő azt írja, hogy az ablak rendben fölmegy - csak aztán visszaereszkedik.

99 %, hogy az van, amire Trotter Mester is tippelt. Elfelejtette a felső végállást az ablakemelő, újra kell tanítani. Ez egy rövid és egyszerű folyamat, korábban itt a fórumon is többen, több helyen leírták - de nem emlékszem a pontos mikéntjére. Rá kell keresni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10128 Dátum: 2015.02.21 21:38:00 »
De ő azt írja, hogy az ablak rendben fölmegy - csak aztán visszaereszkedik.

99 %, hogy az van, amire Trotter Mester is tippelt. Elfelejtette a felső végállást az ablakemelő, újra kell tanítani. Ez egy rövid és egyszerű folyamat, korábban itt a fórumon is többen, több helyen leírták - de nem emlékszem a pontos mikéntjére. Rá kell keresni.
Hosszan kell nyomni a két végállásban (pár másodperc) az ablakemelő gombját.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10129 Dátum: 2015.02.22 10:11:27 »
Nekem az Avensis bal első ablaka nyit vissza nagy kánikulában auto üzemmódban, valószínű, hogy a hőtágulás miatt szorul meg, és az elakadás érzékelő hatására nyit vissza. Nekem azt javasolták, hogy ilyenkor ne auto üzemmódban csukjam be, hanem manuálban (végig húzni a gombot a teljes csukásig), állítólag ilyenkor ki van iktatva az elakadás érzékelő. Ez nekem minden esetben működött. Persze, ha tényleges szorulás van, érdemes utánajárni, hogy miért akad.
Egyébként nálam áramtalanítás után ha felejt az automatika, akkor nem nyit vissza, hanem úgy viselkedik, mintha manuál módban használnám.
Felokosítani úgy kell emlékeim szerint, hogy alsó állásból manuálisan teljesen felhúzod, majd visszanyitod. Arra már nem emlékszem, hogy ezt egyszer, vagy kétszer kell csinálni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.22 10:18:00 írta gbucus »

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10130 Dátum: 2015.02.22 11:19:05 »
Megpróbáltam az ötleteket, sajnos nem jöttek be.
Elsőre lement, felment, a második alkalommal felfelé már csak szakaszosan ment.
Olyan mintha lemerülne az elem, várok 1-2 másodpercet, utána megint megy pár centit.
De csak a baloldali.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10131 Dátum: 2015.02.22 11:24:02 »
Nem lehet, hogy "valódi" szorulás van és ezért akad? :hmmmm:

Esetleg levenni az akku sarut, visszatenni és úgy újra tanítani...

hátha segít... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10132 Dátum: 2015.02.22 12:03:03 »
Ilyen jelenséget olyan esetben is tud produkálni az elektromos ablakemelő, ha a mozgási pályán valahol egy kicsit szorul az ablak (pl. ezeknél az utólagos Szatunás ablak-légterelőknél szokott ez jelentkezni, amit a csúszópályába kell illeszteni) és az akadályérzékelő így reagál rá az ablak vezérlésében, hogy visszaengedi félútig.

Ez nem egy egyszerű "elfelejti a felső végállást" eset. Biztos, hogy akadály van valahol a rendszerben. Láttam olyat, amikor pl. a a mozgató szerkezet egy kis műanyag eleme törött el és a bowden emiatt egy ponton megszorult a házában és emiatt akadt meg az ablak.
Nyilván ez is csak egy lehetőség, de az is lehet, hogy mégis az az 1% lesz az oka, nem a 99.

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10133 Dátum: 2015.02.22 14:03:25 »
Találok valahol leírást az ajtókárpit leszedéséhez, hogy bele tudjak nézni?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10134 Dátum: 2015.02.23 22:02:39 »
Megpróbáltam az ötleteket, sajnos nem jöttek be.
Elsőre lement, felment, a második alkalommal felfelé már csak szakaszosan ment.
Olyan mintha lemerülne az elem, várok 1-2 másodpercet, utána megint megy pár centit.
De csak a baloldali.
Akkor szerintem is sanszos, hogy mégiscsak szorul valahol, és/vagy sérült a szerkezet - ahogy a többiek is írják.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10135 Dátum: 2015.02.25 21:00:33 »
Sziasztok!

Féltengely szerelésben tudtok valakit ajánlani? Szervizben azt mondták nem éri meg szerelni, egészet kompletten cserélni csak, mert hogy nehezen jön szét, meg egy autószerelő szaki is azt mondta, hogy volt már olyannal dolga amit nem tudtak leszedni (agy felőli oldalról beszélek) viszont a youtube-on elég sok videó van ahol leügyeskedik és kicserélik.
Köszönöm a segítséget!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10136 Dátum: 2015.02.25 21:10:11 »
Milyen jelek teszik indokolttà a féltengelycserét az autodon? Melyik oldalon kell cserélni?

Azt meg tudtàk mondani a szerelök, hogy a belsö (vàlto felöli), vagy a külsö (kerék felöli) oldalon van-e gond?

Szerintük nehéz csak e két végleten lévö féltengelycsuklokat cserélni, vagy màs megfontolàsbol ajànlottàk, hogy inkàbb az egészet cseréld?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10137 Dátum: 2015.02.25 21:14:36 »
Milyen jelek teszik indokolttà a féltengelycserét az autodon? Melyik oldalon kell cserélni?

Azt meg tudtàk mondani a szerelök, hogy a belsö (vàlto felöli), vagy a külsö (kerék felöli) oldalon van-e gond?

Szerintük nehéz csak e két végleten lévö féltengelycsuklokat cserélni, vagy màs megfontolàsbol ajànlottàk, hogy inkàbb az egészet cseréld?

Kanyarban kattog nagyon. Agy felőli ahogy írtam is, szóval kerék felől, jobb oldal. Szerintük nehéz, nem is szokták, de lehet nem is akarják mert macerás szerintem.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10138 Dátum: 2015.02.25 21:18:51 »
Hàt nem is tudom... Majd màsok, akik jobban értenek hozzà megmondjàk itt a forumon, de szerintem, nem véletlenül àrulnak mindenhol külön és elég jo àron agy felöli féltengely csuklot... Szerintem kérdezd meg egy màsik szervizben is, mert szerintem azért nem egy lehetetlen feladat csak azt a bizonyos alkatrészt cserélni, amelyet valoban szükséges.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10139 Dátum: 2015.02.25 21:27:39 »
Féltengely szerelésben tudtok valakit ajánlani? Szervizben azt mondták nem éri meg szerelni, egészet kompletten cserélni csak, mert hogy nehezen jön szét, meg egy autószerelő szaki is azt mondta, hogy volt már olyannal dolga amit nem tudtak leszedni (agy felőli oldalról beszélek) viszont a youtube-on elég sok videó van ahol leügyeskedik és kicserélik.
Köszönöm a segítséget!
Most bunkó leszek:
- Ne ő döntse el, hogy megéri-e. Mondjon egy árat és majd eldöntöd.
- Leszerelést pedig oldja meg, ez a dolga. Az én dolgaimmal sem foglalkozik senki, hogy oldom meg. A megrendelő elmondja mit akar, azt megcsinálom és fizet. A részletek nem érdeklik és ez így van rendjén. Be kell árazni a várható szívást és ennyi.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...