Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353079 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9915 Dátum: 2014.10.28 07:22:06 »
Köszi!
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9916 Dátum: 2014.10.31 10:45:58 »
Kis érdekesség:

A héten kényszerűségből kellett cserélni az autómon hosszbordásszíjat. Íme néhány kép a Gates 6PK1910 típusú szíjról 1,5 év és 26.000km használat után. Tekintettel, hogy a csereperiódusa 105.000km, elég elgondolkodtató, hogy hogyan tud ilyen állapotba kerülni, pláne, tudva, hogy én igen vigyázva és defenzív stílusban vezetek...

http://www.kephost.com/image/zmH
http://www.kephost.com/image/zmI
http://www.kephost.com/image/zme
http://www.kephost.com/image/zmr

Kafa, mi?  :eek: :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9917 Dátum: 2014.10.31 11:04:58 »
üdv!
Sajnos nagyon szar minőségűek a gumialkatrészek... Benzincső, szilent akármi.
Mondjuk egy hosszbordásszíj csere nem akkora munka (nálad), mint mondjuk egy lengőkar szilent.
Mindenesetre bosszantó...  :censored:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9918 Dátum: 2014.10.31 11:14:46 »
Kis érdekesség:
Kafa, mi?  :eek: :ph34r:

durva.  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9919 Dátum: 2014.10.31 11:32:56 »
üdv!
Sajnos nagyon szar minőségűek a gumialkatrészek... Benzincső, szilent akármi.
Mondjuk egy hosszbordásszíj csere nem akkora munka (nálad), mint mondjuk egy lengőkar szilent.
Mindenesetre bosszantó...  :censored:
Azért én ezt nem állítanám, pláne a gyári alkatrészekre nem. Lesz jövő héten egy szilentpár cserém is (első lengőkar hátsó szilentje). 229.000km és 14 év elteltével vált szükségessé. Ez azért nem rossz. ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9920 Dátum: 2014.10.31 11:34:02 »
Kis érdekesség:

A héten kényszerűségből kellett cserélni az autómon hosszbordásszíjat. Íme néhány kép a Gates 6PK1910 típusú szíjról 1,5 év és 26.000km használat után. Tekintettel, hogy a csereperiódusa 105.000km, elég elgondolkodtató, hogy hogyan tud ilyen állapotba kerülni, pláne, tudva, hogy én igen vigyázva és defenzív stílusban vezetek...

Kafa, mi?  :eek: :ph34r:
Tudjuk mikor gyártották, vagyis mennyit állt valahol a polcon mielőtt bekerült az autódba?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9921 Dátum: 2014.10.31 11:38:37 »
Íme néhány kép a Gates 6PK1910 típusú szíjról 1,5 év és 26.000km használat után. Tekintettel, hogy a csereperiódusa 105.000km, elég elgondolkodtató, hogy hogyan tud ilyen állapotba kerülni, pláne, tudva, hogy én igen vigyázva és defenzív stílusban vezetek...
Most milyen szijat tettél fel?
Lehet, hogy a gyàri szijak jobbak és azok többet birnak? Az vajon nem fordulhat elö, hogy tùl szorosra vagy tùl tàgra volt beàllitva, ezért lett ilyen àllapotù?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9922 Dátum: 2014.10.31 11:47:16 »
daycot rakjatok. az jól bírja.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9923 Dátum: 2014.10.31 11:50:21 »
Tudjuk mikor gyártották, vagyis mennyit állt valahol a polcon mielőtt bekerült az autódba?
Fogalmam sincs. Gyári csomagolásban érkezett hozzám, pontosan ugyanolyanban, amilyennel a Corollámhoz is vettem anno. Azon semmi gond nincs.
De én is erre gondoltam, hogy egy korábbi gyártmány lehet és elöregedett a szíj. Nem tudom, van-e jelzés a gyártási évre a szíjakon, vagy azok dobozán.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9924 Dátum: 2014.10.31 11:51:30 »
Most milyen szijat tettél fel?
Lehet, hogy a gyàri szijak jobbak és azok többet birnak? Az vajon nem fordulhat elö, hogy tùl szorosra vagy tùl tàgra volt beàllitva, ezért lett ilyen àllapotù?
Dayco ment fel.
Nincs olyan, hogy gyári szíj. A Toyota nem gyárt hosszbordásszíjat. A gyári beszállító a Mitsuboshi és a Dayco.
Automatán állítja a feszességet, így ez a lehetőség sem releváns.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9925 Dátum: 2014.10.31 11:52:58 »
Egyébként TZoli több, mint 10 éve használja a Gates-et - elmondása szerint - és 99%-ban elégedett volt vele ezalatt. Emiatt sem gondolom, hogy a Gates maga szar lenne, sztem inkább csak kifogtam egy hibás darabot.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9926 Dátum: 2014.10.31 11:55:18 »
Azért én ezt nem állítanám, pláne a gyári alkatrészekre nem. Lesz jövő héten egy szilentpár cserém is (első lengőkar hátsó szilentje). 229.000km és 14 év elteltével vált szükségessé. Ez azért nem rossz. ::)

Az a gyári!
Én utángyártottakról beszélek!
Nekem a következő szilentcsere, ha pár éven belül kell, akkor poliuretán (lila/kék) "örökszilenteket" szeretnék.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9927 Dátum: 2014.10.31 13:52:57 »
Ez azért nem rossz. ::)

Az a durva Bepi hogy mindent de mindent megbocsátasz az autónak.  ::)
de most tényleg.  :flowers:  bammeg rengeteg dolgot kicseréltél már van ahol a kicserélt darabot újra -lásd ez a szij-és mindenki a világon tehet róla de a toyota nemnemsoha semmiről.  ::)  csak mosolygok már  :flowers: 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9928 Dátum: 2014.10.31 14:13:44 »
Az a durva Bepi hogy mindent de mindent megbocsátasz az autónak.  ::)
de most tényleg.  :flowers:  bammeg rengeteg dolgot kicseréltél már van ahol a kicserélt darabot újra -lásd ez a szij-és mindenki a világon tehet róla de a toyota nemnemsoha semmiről.  ::)  csak mosolygok már  :flowers:
Vicces, ja én is néztem, de csak csendben mosolyogtam  :D .
Ilyen ha valaki elvakult  :hug: . Amivel még nem lenne baj, csak ne tagadja  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9929 Dátum: 2014.10.31 14:18:41 »
Fogalmam sincs. Gyári csomagolásban érkezett hozzám, pontosan ugyanolyanban, amilyennel a Corollámhoz is vettem anno. Azon semmi gond nincs.
De én is erre gondoltam, hogy egy korábbi gyártmány lehet és elöregedett a szíj. Nem tudom, van-e jelzés a gyártási évre a szíjakon, vagy azok dobozán.
Megnéztem a szíjat - nem dobom ki -, 2012.40. hetében gyárották. Az autómra 2013. februárban került fel, tehát, nem eltárolt darab... akkor vagy tényleg szar let a Gates, vagy egyszerűen egy hétfő reggeli gyártmány.

murray: nem jól látod.  :hug: Mi mindent cseréltem ki?  :szemez: Egy feszítőgörgőt és egy csapágyat. Itt vannak azok is nálam, elkoptak, elvégre, majd' 230e-t futottak. Na, bumm. A szilentek a futóművemben a mai napig gyári MIND! Most kell ezekből 1 párat cserélni, mert picit kotyog már, de kiszakadva nincs (stabpálcák, miegymás mind-mind gyári!). Csak előre készülök a műszakira. 14 év alatt, ha elöregszik egy-két gumi alkatrész, arra nem gondolom, hogy haragudnom kellene, a gyártóra pláne nem.

A hosszbordás szíj most az eddigi egyetlen dolog, ami necces:
1. vagy a szíj volt szar és kész, vagy
2. a görgők, csapágyak keltette káros rezgések miatt ment így tönkre.
Szerintem, nincs most az az ember, aki ezt tutira meg tudja mondani...

Minden más, amit költöttem eddig az autóra csak az önszorgalmam miatt volt.  :surrender:

Amúgy, picit pontosítanék: amit eddig kicseréltettem rajta, az mind  egy szálig új alkatrészre történt.  ;)

kieg.: Amúgy, eddig ez az összes anyagköltségem 20e Ft volt. Ha esetleg vízpumpát is kellene cserélni, az még 12e.
Te mennyit költöttél a Skodára? És mennyit foglalkozol vele hétvégéken? Mert én eddig a mosásokon kívül nem sokat... :winkiss: :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.31 14:25:06 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i