Te biztos vagy abban, hogy 1.0 l/1000 km olajfogyival nem felelne meg műszakin az emisszió ?
Amúgy kezdünk elbeszélni egymás mellett, úgyhogy leszögezném: 1.0 l/1000 km olajfogyi szerintem sem normális. Hanem sok. Meglehetősen sok!
Abban is egyetértünk, hogy a gyártók főleg amiatt adnak meg ekkora értékeket, hogy csökkentsék az utólagos vevői panaszokkal szembeni helytállási kötelezettségüket.
De nem erről volt szó - hanem arról, hogy ha eladsz egy használt autót kb. ekkora olajfogyival, és nem szólsz róla a vevőnek, akkor ebbe a vevő utólag, jogilag beleköthet-e. És a válasz: amíg a dolog gyári értéken belül van, addig nem köthet bele. Ennyiről van szó, nem többről (és nem kevesebbről).
Legálisan semmiképpen sem. Ahogy az előbb írtam, úgy meg simán. Persze akkor jól jött az a megoldás, se pénz se posztó, az autónál meg kibújt, hogy átverték a fejemet
A legközelebbinél hála Istennek simán átment, pedig csak 2000 km volt a gyűrűzés után, ugyanazzal (!) a katalizátorral
Szóval amiben nem vagyok matyó hímzés, elismerem, de azt hiszem mindent megtettem, hogy jó legyen a gép
Nem jó szerintem ennyire ragaszkodni a szabályok betűihez (annak ellenére, hogy ez egy ilyen ország lett). Miért?
1. Ki méri meg pontosan, hogy 1 liter-e, vagy 1,1?? Ki bizonyítja be, hogy rosszhiszemű volt az eladó?
2. Hány vevő enné meg, hogy 1 liter még tökjó, mert a gyártó azt mondja? Új autót se vegyen ezen okból, ezt a zsiványságot nem engedném meg a gyártóknak
3. Ha kifog egy eladó egy helyi terminátort, akkor érdekes helyzetet teremthet azzal, hogy (akár csak látszólag!) elhallgat ezt-azt, és akkor már lehet jogászkodni.
Annyi, és többször nem kívánom leírni, hogy ha az ember korrekt, akkor általában nem lesz gond. Persze olcsóbban kell adni emiatt, ahogy
netferry is és Te is mondtad. Az a gond, ha tudta, hogy baja van, de nem szólt és nem is adta olcsóbban. Ha meg nem korrekt az eladó, ne csodálkozzon, ha gondja lesz.
De szerintem már túlbeszéltük a témát. Be is fejezem.