Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353108 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9765 Dátum: 2014.08.04 08:56:02 »
babrálj te!! ment pü.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9766 Dátum: 2014.08.04 10:04:31 »
Na, nem csodálkozok, hogy nem nagyon van változás a vásárlói/eladói kultúrában... Azért majd ha ti jártok pórul, gondoljatok erre...  :no:

Ezért hagytam fel a hifis cuccok adás-vételével, mert mindig megmondtam a frankót, megmutattam minden kis sérülést, stb... Emellett voltak a gerinctelen eladók, akik árulták a hibás cuccokat, úgy mutatták meg a vevőnek, hogy az ne vegye észre, stb... De itthon mindenki hisz a csodában, úgyhogy tőlem a 4.-5. érdeklődő vásárolta meg a jó, de kopottas, vagy pici hibásat, mások meg rámelegítették az első szerencsétlenre a szart aminek csak egyik oldala szólt, vagy sípolt, vagy szarok voltak a potik.
Amikor rájöttem, hogy a csalóknak/gerincteleneknek áll a világ, inkább abbahagytam, mert többet ér a becsületem, meg a nyugalmam pár 10e Ft-nál...

Igen sajnos ez van még mindig, pedig a helyes hozzállás az lenne amit leírtál. Főleg autó eladásnál, alap dolognak kéne lenni, hogy elmond minden ismert hibát az eladó, és nem sumákol, hogy majd hátha elviszi, és milyen jól jár, mert megkapta a kívánt zsét. Persze utána meg hadd szívjon a köv. tulaj az előző sunyítása miatt. Meg kell mondani mi a probléma az autóval és megegyezni egy árban. Vannak még azért egyenes emberek szerencsére, csak sajnos kevesen.

Azt én sem szeretem, ha telefonban elmondja az árult portékáját hibátlan állapotúnak, mikor odamegyek akkor meg kiderül, hogy azért nem makulátlan az árú és csodálkozik, ha utána nem veszem meg. Á én nem tudom miért van ez, hogy verjük át a másikat, hogy szívjon majd ő, ez gerinctelen dolog.

Nálam is kiderült, hogy olajevős az autó, de persze egy szót nem szólt erről az eladó! Az árát persze tartotta erősen.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9767 Dátum: 2014.08.04 19:54:36 »
Én sem. De ettől még semmiképp nem tekinthető jogilag hibának valami, amire maga a gyártó is azt írja, hogy normális.

Az Opel? Gondolod  :) ? Most néztem meg egy Corolla E10 kezelési utasításban: "It is normal that an engine should consume some oil during normal engine operation. Oil consumption: max 1.0 L per 1000 km." És ezt írják az ÚJ autóra, érted? Na, ezzel aztán te nem fogsz pert nyerni bárki ellen, aki elfelejt neked arról beszámolni, hogy az autója fogyasztja az olajat. A csöppet sem új, csöppet sem 0 km-es autója  :otlet:

No, megint mondom, ez 1,25-öt eszik 1000-en. (A Toyota a VVT-i motoroknál miért cserélte a blokkot? Ha >1 liter olajat evett 1000-en? Nem hiszem...) Mindegy. Másképpen közelítem meg.
Tegyük fel, hogy ennyi normális, hiszen a gyár ezt lazán megengedi, új autónál is ugye, ezt látjuk. Még véletlenül sem azért ír ennyit normálisnak, hogy ha már ekkora orbitális olajfogyasztás van, akkor helyt kellene állnia, mert iszonyúan elszúrtak valamit, dehogyis, ugye ez nyilvánvaló? Phhh.....de nézzük tovább!
Kíváncsi volnék, hogy ha ez normális, akkor melyik E10 teljesítené a környezetvédelmi előírásokat, ha ennyi olajat enne!
Egyszerűen: amelyik gyártó ekkora olajevést enged, azt akkor teheti meg, ha mellette a kibocsátási értékeket is tartani tudja. Mert ha nem, akkor valamelyik érték hazugság. Ez megtévesztés. Jobb helyeken a gyártó ezért felel.
Műszakin meg mit néznek? A kibocsátást  :excl: Ja, akkor ahhoz, hogy ez jó legyen, havonta kellene katalizátort cserélni, és akkor az is normális?! Hát azért ez elég nehezen védhető :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.04 20:03:16 írta vd1234 »

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9768 Dátum: 2014.08.04 20:47:03 »

Műszakin meg mit néznek? A kibocsátást  :excl: Ja, akkor ahhoz, hogy ez jó legyen, havonta kellene katalizátort cserélni, és akkor az is normális?! Hát azért ez elég nehezen védhető :excl:

Ez műszaki vizsgán már elég rég óta nem probléma, ilyen világ van....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9769 Dátum: 2014.08.04 21:05:05 »
No, megint mondom, ez 1,25-öt eszik 1000-en. (A Toyota a VVT-i motoroknál miért cserélte a blokkot? Ha >1 liter olajat evett 1000-en? Nem hiszem...) Mindegy. Másképpen közelítem meg.
Tegyük fel, hogy ennyi normális, hiszen a gyár ezt lazán megengedi, új autónál is ugye, ezt látjuk. Még véletlenül sem azért ír ennyit normálisnak, hogy ha már ekkora orbitális olajfogyasztás van, akkor helyt kellene állnia, mert iszonyúan elszúrtak valamit, dehogyis, ugye ez nyilvánvaló? Phhh.....de nézzük tovább!
Kíváncsi volnék, hogy ha ez normális, akkor melyik E10 teljesítené a környezetvédelmi előírásokat, ha ennyi olajat enne!
Egyszerűen: amelyik gyártó ekkora olajevést enged, azt akkor teheti meg, ha mellette a kibocsátási értékeket is tartani tudja. Mert ha nem, akkor valamelyik érték hazugság. Ez megtévesztés. Jobb helyeken a gyártó ezért felel.
Műszakin meg mit néznek? A kibocsátást  :excl: Ja, akkor ahhoz, hogy ez jó legyen, havonta kellene katalizátort cserélni, és akkor az is normális?! Hát azért ez elég nehezen védhető :excl:
Te biztos vagy abban, hogy 1.0 l/1000 km olajfogyival nem felelne meg műszakin az emisszió  ;) ?

Amúgy kezdünk elbeszélni egymás mellett, úgyhogy leszögezném: 1.0 l/1000 km olajfogyi szerintem sem normális. Hanem sok. Meglehetősen sok!  :)

Abban is egyetértünk, hogy a gyártók főleg amiatt adnak meg ekkora értékeket, hogy csökkentsék az utólagos vevői panaszokkal szembeni helytállási kötelezettségüket.

De nem erről volt szó - hanem arról, hogy ha eladsz egy használt autót kb. ekkora olajfogyival, és nem szólsz róla a vevőnek, akkor ebbe a vevő utólag, jogilag beleköthet-e. És a válasz: amíg a dolog gyári értéken belül van, addig nem köthet bele. Ennyiről van szó, nem többről (és nem kevesebbről).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9770 Dátum: 2014.08.04 21:15:07 »
Ez műszaki vizsgán már elég rég óta nem probléma, ilyen világ van....
Tudom, ott voltam, amikor a srác megoldotta, hogy kék füst heggyel is átmenjen. Akkor tökéltem el, hogy ilyen még egyszer ne legyen vele  :1eye:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9771 Dátum: 2014.08.04 21:28:17 »
Te biztos vagy abban, hogy 1.0 l/1000 km olajfogyival nem felelne meg műszakin az emisszió  ;) ?

Amúgy kezdünk elbeszélni egymás mellett, úgyhogy leszögezném: 1.0 l/1000 km olajfogyi szerintem sem normális. Hanem sok. Meglehetősen sok!  :)

Abban is egyetértünk, hogy a gyártók főleg amiatt adnak meg ekkora értékeket, hogy csökkentsék az utólagos vevői panaszokkal szembeni helytállási kötelezettségüket.

De nem erről volt szó - hanem arról, hogy ha eladsz egy használt autót kb. ekkora olajfogyival, és nem szólsz róla a vevőnek, akkor ebbe a vevő utólag, jogilag beleköthet-e. És a válasz: amíg a dolog gyári értéken belül van, addig nem köthet bele. Ennyiről van szó, nem többről (és nem kevesebbről).
Legálisan semmiképpen sem. Ahogy az előbb írtam, úgy meg simán. Persze akkor jól jött az a megoldás, se pénz se posztó, az autónál meg kibújt, hogy átverték a fejemet :censored: A legközelebbinél hála Istennek simán átment, pedig csak 2000 km volt a gyűrűzés után, ugyanazzal (!)  a katalizátorral  :yes: Szóval amiben nem vagyok matyó hímzés, elismerem, de azt hiszem mindent megtettem, hogy jó legyen a gép  :hmmmm:
Nem jó szerintem ennyire ragaszkodni a szabályok betűihez (annak ellenére, hogy ez egy ilyen ország lett). Miért?
1. Ki méri meg pontosan, hogy 1 liter-e, vagy 1,1?? Ki bizonyítja be, hogy rosszhiszemű volt az eladó?
2. Hány vevő enné meg, hogy 1 liter még tökjó, mert a gyártó azt mondja? Új autót se vegyen ezen okból, ezt a zsiványságot nem engedném meg a gyártóknak  :excl:
3. Ha kifog egy eladó egy helyi terminátort, akkor érdekes helyzetet teremthet azzal, hogy (akár csak látszólag!) elhallgat ezt-azt, és akkor már lehet jogászkodni.

Annyi, és többször nem kívánom leírni, hogy ha az ember korrekt, akkor általában nem lesz gond. Persze olcsóbban kell adni emiatt, ahogy netferry is  és Te is mondtad. Az a gond, ha tudta, hogy baja van, de nem szólt és nem is adta olcsóbban. Ha meg nem korrekt az eladó, ne csodálkozzon, ha gondja lesz.

De szerintem már túlbeszéltük a témát. Be is fejezem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.04 21:31:08 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9772 Dátum: 2014.08.04 21:30:34 »
Annyi, és többször nem kívánom leírni, hogy ha az ember korrekt, akkor általában nem lesz gond. Persze olcsóbban kell adni emiatt, ahogy netferry is  és Te is mondtad. Az a gond, ha tudta, hogy baja van, de nem szólt és nem is adta olcsóbban. Ha meg nem korrekt az eladó, ne csodálkozzon, ha gondja lesz.
Ebben 100 %-osan egyetértünk  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9773 Dátum: 2014.08.05 20:49:22 »
Nem működik a gyári beszerelésű tolatóradar az autómban. Eddig akkor is csipogott amikor betettem hátramenetbe, most már akkor sem, és nem is csipog, amikor kellene.
Van bárkinek ötlete, mi lehet vele a gond, mit nézzek meg stb.?
Pár héten belül úgyis megyek vele szervízbe, de jó lenne ha esetleg meg tudnám oldani.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9774 Dátum: 2014.08.05 21:35:32 »

Nem működik a gyári beszerelésű tolatóradar az autómban. Eddig akkor is csipogott amikor betettem hátramenetbe, most már akkor sem, és nem is csipog, amikor kellene.
Van bárkinek ötlete, mi lehet vele a gond, mit nézzek meg stb.?
Pár héten belül úgyis megyek vele szervízbe, de jó lenne ha esetleg meg tudnám oldani.
A tied csak csipogos, vagy van kijelzője is? Nincs véletlenül valahol egy kapcsoló, amivel a csipogo hangját ki-be lehetne kapcsolni?
Az enyém bár utólagos és kijelzős is, de van rajta egy kis csúszó kapcsoló, amivel némítani tudom...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9775 Dátum: 2014.08.05 21:41:35 »
A tied csak csipogos, vagy van kijelzője is? Nincs véletlenül valahol egy kapcsoló, amivel a csipogo hangját ki-be lehetne kapcsolni?
Az enyém bár utólagos és kijelzős is, de van rajta egy kis csúszó kapcsoló, amivel némítani tudom...
Nem kijelzős, csak csipogós, és amikor megvettem azt mondták nem lehet kikapcsolni (feleségemet zavarja, így többször is megkérdeztem a szervízben). De azért utánanézek.
Tegnap alaposan kiporszívóztam az autót, lehet, hogy akkor nyomtam el valamit.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9776 Dátum: 2014.08.05 21:44:49 »
Legalább az asszonyt nem zavarja...  :D

Amúgy a rükverc kapcsolód működik? (Kigyullad a tolató lámpa? ) Mert ezek a radarok akkor kapcsolnak be, ha behúzod rükibe. Ezért csippan. És ehhez a tolatólámpáról szokták levenni a delejt...
De ha jól értem, neked be sem kapcsol.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9777 Dátum: 2014.08.05 21:49:09 »
Be sem kapcsol, de lehet ez a kapcsoló is hibás, még nem néztem meg, hogy a tolatólámpa világít-e.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9778 Dátum: 2014.08.05 21:58:08 »
Be sem kapcsol, de lehet ez a kapcsoló is hibás, még nem néztem meg, hogy a tolatólámpa világít-e.

Van a csomagtérben bal oldalon egy billenőkapcsoló, azzal lehet ki-be kapcsolni a radart. Nem kapcsoltad át valamivel véletlenül pakolás közben?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9779 Dátum: 2014.08.05 22:00:58 »
Tudtam én, hogy Te leszel az én emberem, reggel ezzel kezdem a napot  :whistling: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...