Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355276 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9570 Dátum: 2014.06.01 21:11:54 »
OK, köszönöm a megerösitést, majd figyelni fogom és kiprobàlom ha esetleg ùjbol jelentkezik ez a hang...

Amùgy àltalàban mi szokott elsö lépésben elromlani a vàltoban: a csapàgy vagy màs is lehet esetleg?
Változó. Használat módjától is függ. De amúgy igen: csapágy - vagy szinkrongyűrű. Előbbinek állandó hangja lesz menet közben - utóbbinak csak váltáskor (elkezd recsegni).

Nekem a Camryben évekig (!) zúgott a nyelestengely csapágya a váltóban - ezalatt mentem a kocsival legalább 50-60 ezer km-t. Csak ezalatt rosszabbodott annyira, hogy már zavaróvá vált a hangja, és meg kellett csináltatni.

De sajnos persze ennél jóval gyorsabban is rosszabbodhat a hiba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9571 Dátum: 2014.06.01 21:14:45 »
A vàltoban a csapàgy vagy a szinkrongyürü cseréje dràga mulatsàg amùgy, a szükséges alkatrészek àràt és munkadijat is figyelembe véve?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9572 Dátum: 2014.06.01 21:33:44 »
Amùgy àltalàban mi szokott elsö lépésben elromlani a vàltoban: a csapàgy vagy màs is lehet esetleg?
Ha 2006 második felében gyártott az autód, akkor a szinkron (nekem a 3-asé ment szét), amúgy a csapágy.
Mozsó magyarázta el nekem, hogy ez típushiba az 1.4es váltónál, mert a tengely a szélén és középen van megtámasztva csapággyal, a másik végén nincs, ezért normális, hogy a csapágy aránytalanul nagy terhelést kap.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9573 Dátum: 2014.06.01 21:52:28 »
@mondi
Az én Coroolàm 2005 novemberi, és 1.6-os (110 VVTi). Vajon ugyanaz a vàlto van benne?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9574 Dátum: 2014.06.01 21:58:55 »
Nem, az 1.6-osban komolyabb a váltó. Az áttételek majdnem teljesen ugyanazok, de teljesen más szerkezet. Ha nekem megint gond lesz vele, akkor majd vadászok bele egy 1.6os váltót (kompatibilis).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9575 Dátum: 2014.06.02 12:45:27 »
Történt hogy kifogyott az ablakmosó tartályom majd feltöltve az vezetöoldali spricniböl csak 2 fúvóka fújta a cuccot, majd idövel egysem, majd most mind a három de elég furcsán... szinte porlasztja a cuccot.

Tüvel piszkálgattam de nem sok ereményre jutottam, van valami tisztitó folyadék ehhez? Esetleg ecet vagy az szétmar mást is?

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9576 Dátum: 2014.06.07 12:30:22 »
Sziasztok!

Levegőszűrőben az autómhoz van VASCO Filters 1600Ft, a gyári szervízből kb 6-7e.Ft, MANN-Filter 4560Ft. Erről a VASCO-ról hallottatok már? Ezt választanám a jó ára végett nyilván.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9577 Dátum: 2014.06.07 13:42:37 »
Történt hogy kifogyott az ablakmosó tartályom majd feltöltve az vezetöoldali spricniböl csak 2 fúvóka fújta a cuccot, majd idövel egysem, majd most mind a három de elég furcsán... szinte porlasztja a cuccot.

Tüvel piszkálgattam de nem sok ereményre jutottam, van valami tisztitó folyadék ehhez? Esetleg ecet vagy az szétmar mást is?
Próbálj meg visszafelé belefújni. Így ugyan a szutyok is visszamegy, de ha ezután leveszed a csövet a fúvókákról, és kicsit kiengedsz a folyadékból a csövön át, akkor van esélyed, hogy kijöjjön a rendszerból a gané.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9578 Dátum: 2014.06.11 11:31:49 »
Sziasztok!

Levegőszűrőben az autómhoz van VASCO Filters 1600Ft, a gyári szervízből kb 6-7e.Ft, MANN-Filter 4560Ft. Erről a VASCO-ról hallottatok már? Ezt választanám a jó ára végett nyilván.

" A Vasco Filters szűrök gyártása szigorúan az autó gyártók előírásai szerint történik. A gyártási folyamat az ISO TS 16949 követelményeinek teljes körűen megfelelő, tanúsított minőségbiztosítási rendszer szerint zajlik. Ezért a Vasco Filters szűrők minősége megfelel minden gyári (OEM) előírásnak." Go bele! :)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9579 Dátum: 2014.06.11 19:41:00 »
.... A gyártási folyamat az ISO TS 16949 követelményeinek teljes körűen megfelelő, tanúsított minőségbiztosítási rendszer szerint zajlik. Ezért a Vasco Filters szűrők minősége megfelel minden gyári (OEM) előírásnak....
LOL. A minőségbiztosítás elvileg a dokumentált, egyenletes gyártást szavatolja. Az autógyártó előírásának való megfelelés az autógyártótól, és egy független labortól még hihető, az alkatrész előállítójától azonban csak marketing.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9580 Dátum: 2014.06.15 22:57:14 »
LOL. A minőségbiztosítás elvileg a dokumentált, egyenletes gyártást szavatolja. Az autógyártó előírásának való megfelelés az autógyártótól, és egy független labortól még hihető, az alkatrész előállítójától azonban csak marketing.

Miért is?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9581 Dátum: 2014.06.15 23:21:17 »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9582 Dátum: 2014.06.15 23:31:55 »
Cui prodest!!! ??? !!!

Jó oké tudom... De mért kell mindig ez a negatívum?! Mi van ha egy Cég tisztességes és becsületesen működik, én ebben hiszek.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9583 Dátum: 2014.06.16 09:20:22 »
Jó oké tudom... De mért kell mindig ez a negatívum?! Mi van ha egy Cég tisztességes és becsületesen működik, én ebben hiszek.

:D A mai átlag szerintem nem engedi meg, hogy ilyenekben bízhassunk...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9584 Dátum: 2014.06.30 08:46:48 »
Nos... lévén a Corona elkészült, itt az ideje újra beleásnom magam a "karburátor" témakörbe  :sorcerer: ...

Jelenség: ha alapjáraton/nagyon alacsony (mondjuk, maximum 1200-1300-as) fordulaton rálépek a gázra (pl. lassítás után újra gyorsítani akarok, vagy épp álló helyzetből elindulni), a motor fordulatszáma leesik, vagy akár le is fullad. Utána már felpörög (persze csak ha nem fulladt le), és magasabb fordulaton már rendben működik, gázadásra is normálisan reagál.

Tehát csak alapjáratról nem pörög fel azonnal.

Ha a gázt nagyon lassan (több másodperc alatt), fokozatosan nyomom be, akkor kimarad a "lyuk", a motor rendben felveszi a fordulatot. De mondjuk egy zöldre váltó lámpánál induláskor ez azért nem igazán opció, a többiek megőrülnek mögöttem  :surrender:

Mi lehet ez? Én magam a gyorsítószivattyú hibájára tippelnék. Szerelőm a hidegindítóról magyarázott valamit, de szerintem ennek ahhoz nincs köze, lévén a motor hidegen (is) jól indul, viszont ez a gázadásra fulladás hideg-meleg motornál egyaránt adott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )