Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355256 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9540 Dátum: 2014.05.12 20:52:55 »
Távirányítóban elem rendben van? Akku rendben van az autóban?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9541 Dátum: 2014.05.16 09:34:06 »
Sziasztok!

Ismét segítséget/tanácsot kérnék.  :surrender:
Kezd ez a Verso picit morcosítani.
Szóval kimész a kocsihoz, beülsz (nem volt bezárva), benyomod a kulcsot, kuplung be, start gomb be,...
és nem történik SEMMI.  :censored:
No akkor már nézem ezt a rutint, ki a kulcs, vissza a kulcs, kuplung+gomb be... SEMMI:
Se kép se hang, körülnézek, s olyan mintha még akksi sem volna a kocsiba.
Akkor látom hisz nem is zár/nyit, nincsenek zöld és sárga ledek a gombon. Nem villog az immo ledje.
Teljesen süket.
Végig taper mindent, pedálokat nyomkod. Gondol egyet, feléled a zöld led. Indít, a motor jár.
Az órát valami kiütötte, tehát nem a pontos időt mutatja.
Aztán ma ismét. Hazajöttem melóbol, no para. Megtankoltam no para.
Asszony viszi csemetét oviba, no para.
Aztán csörög a telefonom, hogy nem tudja a kocsit kinyitni,nem tud már visszajönni vele--> szal PARA  :cry:
Kocsiért sétál. Látom megint sötétség, valóban nem nyitja a táv, nem villog az immo.
A mechanikus kucslal bejutok. Teljes csend és hullaszag  :no:
Kucsl nyílásba , nincs semmi. Mintha ki lenne kötve az akksi.
Nyomkod kuplungot, s minth akkor megmozdulna a két óra (seb, ford).
Mintha.
Aztán megéled a zöld/narancssárga led is. Motor indul. Óra megint kiütve. Akksi helyén, saruk rögzítve.
(Bár még rámérek hány voltot ad). De az indításnál nem erölködik. Olybá tűnik mintha valami zárlatos lenne.
s újra indítaná a rendszert (illetve kiütné).
Kuplungnál esetleg a kapcsoló?
Azért übergáz már, hogy az utcán nézegetem egy Toyonak a motorterét!  :no:
Ötlet? Valaki találkozott már ezzel?
Köszi



micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9542 Dátum: 2014.05.16 11:53:05 »
Sziasztok!

Ismét segítséget/tanácsot kérnék.  :surrender:
Kezd ez a Verso picit morcosítani.
Szóval kimész a kocsihoz, beülsz (nem volt bezárva), benyomod a kulcsot, kuplung be, start gomb be,...
és nem történik SEMMI.  :censored:
No akkor már nézem ezt a rutint, ki a kulcs, vissza a kulcs, kuplung+gomb be... SEMMI:
Se kép se hang, körülnézek, s olyan mintha még akksi sem volna a kocsiba.
Akkor látom hisz nem is zár/nyit, nincsenek zöld és sárga ledek a gombon. Nem villog az immo ledje.
Teljesen süket.
Végig taper mindent, pedálokat nyomkod. Gondol egyet, feléled a zöld led. Indít, a motor jár.
Az órát valami kiütötte, tehát nem a pontos időt mutatja.
Aztán ma ismét. Hazajöttem melóbol, no para. Megtankoltam no para.
Asszony viszi csemetét oviba, no para.
Aztán csörög a telefonom, hogy nem tudja a kocsit kinyitni,nem tud már visszajönni vele--> szal PARA  :cry:
Kocsiért sétál. Látom megint sötétség, valóban nem nyitja a táv, nem villog az immo.
A mechanikus kucslal bejutok. Teljes csend és hullaszag  :no:
Kucsl nyílásba , nincs semmi. Mintha ki lenne kötve az akksi.
Nyomkod kuplungot, s minth akkor megmozdulna a két óra (seb, ford).
Mintha.
Aztán megéled a zöld/narancssárga led is. Motor indul. Óra megint kiütve. Akksi helyén, saruk rögzítve.
(Bár még rámérek hány voltot ad). De az indításnál nem erölködik. Olybá tűnik mintha valami zárlatos lenne.
s újra indítaná a rendszert (illetve kiütné).
Kuplungnál esetleg a kapcsoló?
Azért übergáz már, hogy az utcán nézegetem egy Toyonak a motorterét!  :no:
Ötlet? Valaki találkozott már ezzel?
Köszi




Csak nincs meg a folyamatos galvanikus kapcsolat (érintkezés), ami laza saru, oxidált póluskivezetés és v. saru amennyiben a ∑ cellafeszültség rendben van.Ezeket vizslatnám először.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9543 Dátum: 2014.05.16 20:48:35 »
Sziasztok.

Nagy problémám lenne a kocsimmal ./2005 corolla 1.6 sol/ Indítás után is világít a SECURYTI  led ,de a kocsi hibátlanul működik ./nyit - zár az összes kulcsal/  A hibatárolók ki lettek olvasva ,de üres volt mind.
Ha valaki tud valami ötletet az írjon .

Köszi
Semmi más hibajelenség nincs? Akkor mi a probléma ;) ?

Lett utólag beszerelve riasztó?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9544 Dátum: 2014.05.16 20:53:34 »
Mintha ki lenne kötve az akksi.
Ez a kulcsmondat. Innen kell kiindulni. Mert szemlátomást teljesen áramtalanítódik a kocsid, random módon. A legbiztosabban a nullázódó óra támasztja ezt alá.

Rá kéne szabadítani egy kompetens autóelektronikai/villamossági szakembert.

Mit tudsz a kocsi előéletéről? Törés? Utólag beszerelt immobiliser, riasztó, lopásgátló, akármi?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9545 Dátum: 2014.05.17 09:30:56 »

A mechanikus kucslal bejutok. Teljes csend és hullaszag  :no:
Kucsl nyílásba , nincs semmi. Mintha ki lenne kötve az akksi.


Szerintem is itt a kulcsa a dolognak. De ne csak az akku srukat ellenőrizd, hanem a kábel másik végét is. Nem feltétlenül a pozitív ágon lesz a hiba. Az akku negatív sarkán lévő kábel oda van rögzítve a vázhoz, azt is nézd meg, illetve a váz és a váltó közti test-kábelt is megkeresném.
Első körben ezek. Utána jöhet a főrelé, annak csatlakozásai, illetve maga a relé. Ha van hozzá huzalmad és egy kis érzéked, az ECU tápját is megnézheted. Itt fontos, hogy a kocsitesthez képest is, meg az ECU csatlakozóba vezetett testhez képest is meg kell mérni a tápot. Mivel mindened halott, szerintem test gondod lesz.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9546 Dátum: 2014.05.17 12:51:48 »
Szerintem is itt a kulcsa a dolognak. De ne csak az akku srukat ellenőrizd, hanem a kábel másik végét is. Nem feltétlenül a pozitív ágon lesz a hiba. Az akku negatív sarkán lévő kábel oda van rögzítve a vázhoz, azt is nézd meg, illetve a váz és a váltó közti test-kábelt is megkeresném.
Első körben ezek. Utána jöhet a főrelé, annak csatlakozásai, illetve maga a relé. Ha van hozzá huzalmad és egy kis érzéked, az ECU tápját is megnézheted. Itt fontos, hogy a kocsitesthez képest is, meg az ECU csatlakozóba vezetett testhez képest is meg kell mérni a tápot. Mivel mindened halott, szerintem test gondod lesz.

Teljesen igazad van!! :yes:
Ellenben így, ha minden szóba jöhető galvanikus kapcsolat egyszerre van ellenőrizve és feljavítva, akkor nagyon nehezen elhatárolható a probléma gyökere. Amennyiben nem számít a spot ahol a baj gyökerezik, akkor magam is így járnék el. A későbbiekben elő jöhető hasonló hibák megelőzése valamint a hatékonyabb akksi kapacitás felhasználás érdekében, kialakítanék - mint tettem - néhány extra testkapcsolatot a m és h tömb és a kasztni és az akksi testkivezetése között.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9547 Dátum: 2014.05.17 22:00:41 »
Ez a kulcsmondat. Innen kell kiindulni. Mert szemlátomást teljesen áramtalanítódik a kocsid, random módon. A legbiztosabban a nullázódó óra támasztja ezt alá.

Rá kéne szabadítani egy kompetens autóelektronikai/villamossági szakembert.

Mit tudsz a kocsi előéletéről? Törés? Utólag beszerelt immobiliser, riasztó, lopásgátló, akármi?

Hello!

A kosi előélete majdhogynem makulátlan.
Utólag nem volt elektronikusan bolygatva.
nincs plussz immo, riasztó sincs. Hifi is echte.
Zúzva nem volt.

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9548 Dátum: 2014.05.17 22:11:16 »
Teljesen igazad van!! :yes:
Ellenben így, ha minden szóba jöhető galvanikus kapcsolat egyszerre van ellenőrizve és feljavítva, akkor nagyon nehezen elhatárolható a probléma gyökere. Amennyiben nem számít a spot ahol a baj gyökerezik, akkor magam is így járnék el. A későbbiekben elő jöhető hasonló hibák megelőzése valamint a hatékonyabb akksi kapacitás felhasználás érdekében, kialakítanék - mint tettem - néhány extra testkapcsolatot a m és h tömb és a kasztni és az akksi testkivezetése között.

Igen, igen. Bár valszeg laikusabb vagyok nálatok, az óra "kiesése" miatt én is arra gondoltam  :clap:, hogy megszűnik a tápellátás.
Annyit néztem, hogy az akksinál a saruk rendben vannak.
Nem lötyög. Nem feltünően oxidált.
Majd mérek egy akksi feszültséget is (össz).
Ennyit meg udok tenni.
A testkábeleket merre hol találom? Az oké, hogy indul az akksi negatív sarujától  :yes:
A többit ( kaszni- váltó, motor-kaszni, stb) van esélyem "fentről megtekinteni, ellenőrizni vagy akna nélkül esélytelen?
Kb hány db testkáblet kell találjak? S nagyjából hol keresem?
Bár, ha kontakt akkor menet közben (amikor ugye regzések, mozgások vannak) miért nincs problémám?
Ezidáig álló autónál fordult elő.
Köszönöm.
Még valami. Ebben ha jól látom még gyári akksi van (hacsak nem vett bele az elöző tulaj
szakszervizben gyári  :wacko: ).
A papírosa persze már lekopott, de nem tűnik úgy hogy erőlködik. Viszont jó lenne tudni a teljesítményét
(mekkora kell bele-->Ah, indító áram ?)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9549 Dátum: 2014.05.17 22:58:19 »
barizo:

A toyodiy.com-on alvázszám (VIN number) szerint azonosítsd be a kocsidat, és aztán az alkatrészeknél az "Electrical" fülnél keresd a "Wiring & Clamp" részt, elvileg ott kellene lennie, Carinánál 12 lapja van, szerintem itt meg fogod találni. A gyakorlatban meg segít, hogy egy testkábel valahol mindig a vázra/motorra/váltóra/(zárhídra)/akkumulátorra csatlakozó, közepes vagy nagyobb átmérőjű kábel, viszonylag erősebb csavarkötéssel (pl. M6-os hlf. csavar és nagyobb) rögzítve. Közben persze lehet csatlakozó is akár.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.17 23:00:12 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9550 Dátum: 2014.05.18 02:04:37 »
Igen, igen. Bár valszeg laikusabb vagyok nálatok, az óra "kiesése" miatt én is arra gondoltam  :clap:, hogy megszűnik a tápellátás.
Annyit néztem, hogy az akksinál a saruk rendben vannak.
Nem lötyög. Nem feltünően oxidált.
Majd mérek egy akksi feszültséget is (össz).
Ennyit meg udok tenni.
A testkábeleket merre hol találom? Az oké, hogy indul az akksi negatív sarujától  :yes:
A többit ( kaszni- váltó, motor-kaszni, stb) van esélyem "fentről megtekinteni, ellenőrizni vagy akna nélkül esélytelen?
Kb hány db testkáblet kell találjak? S nagyjából hol keresem?
Bár, ha kontakt akkor menet közben (amikor ugye regzések, mozgások vannak) miért nincs problémám?
Ezidáig álló autónál fordult elő.
Köszönöm.
Még valami. Ebben ha jól látom még gyári akksi van (hacsak nem vett bele az elöző tulaj
szakszervizben gyári  :wacko: ).
A papírosa persze már lekopott, de nem tűnik úgy hogy erőlködik. Viszont jó lenne tudni a teljesítményét
(mekkora kell bele-->Ah, indító áram ?)
Csak tipp, ezt előre bocsátom... De én egy ilyen fiatal, és mint írtad törésmentes, nem gányolt autónál marha nehezen tudnám elképzelni, hogy korrodált testkábel-csatlakozás vagy ilyesmi okozhatná a gondot.

Pláne álló kocsinál!

Szóval én első körben mégiscsak valamilyen utólagos belenyúlásnak tulajdonítanám. És az immo/riasztó vonalán indulnék el. Utóbbit többnyire nem a gyár, hanem már itthon a márkaszerviz szereli be  :otlet: ... talán előbbit is, de ezt passzolom.

És, mondom, előadnám az egészet egy szakembernek, hogy mit mond rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9551 Dátum: 2014.05.18 08:56:26 »
Igen, igen. Bár valszeg laikusabb vagyok nálatok, az óra "kiesése" miatt én is arra gondoltam  :clap:, hogy megszűnik a tápellátás.
Annyit néztem, hogy az akksinál a saruk rendben vannak.
Nem lötyög. Nem feltünően oxidált.
Majd mérek egy akksi feszültséget is (össz).
Ennyit meg udok tenni.
A testkábeleket merre hol találom? Az oké, hogy indul az akksi negatív sarujától  :yes:
A többit ( kaszni- váltó, motor-kaszni, stb) van esélyem "fentről megtekinteni, ellenőrizni vagy akna nélkül esélytelen?
Kb hány db testkáblet kell találjak? S nagyjából hol keresem?
Bár, ha kontakt akkor menet közben (amikor ugye regzések, mozgások vannak) miért nincs problémám?
Ezidáig álló autónál fordult elő.
Köszönöm.
Még valami. Ebben ha jól látom még gyári akksi van (hacsak nem vett bele az elöző tulaj
szakszervizben gyári  :wacko: ).
A papírosa persze már lekopott, de nem tűnik úgy hogy erőlködik. Viszont jó lenne tudni a teljesítményét
(mekkora kell bele-->Ah, indító áram ?)

A testkábelek; az én autómból indulok ki, mert feltételezem, hogy egyezik a tiédben történt kialakítással. Szerintem felülről kis keresgélés után, könnyen rátalálsz a keresett vezetékekre.
Az indulási pontot leírtad, annak a végpontját a hajtóműház felső részén,közel a hajtómű  rugóterhelésű szellőző sapkájához közel, egy kábelköteg tartókonzoljával együtt rögzítve keresd. A motor és hajtómű ház között közvetlen fémes (galvanikus) kapcsolat van, ott kábelt ne keress.Emlékeim szerint innen indul a motor és hajtómű (m és h) tömb testpontja és végződik a égési levegő szűrőház alatt, közel a motortéri erőátviteli doboz ("biztosíték tábla")-hoz, a karosszériához hegesztett csavaranyában. Az én vasménesem egy korosabb darab,ezért döntöttem az extra testelések kialakítása mellett. Így a téma szakmai irányelvei  figyelembe vételével került kialakításra, a motortömb és tűzfal, a mt és a homlokfal (16 mm2-es mkh vezeték) és az akksi és mh tömb között (35 mm2 vezeték) felhasználásával. Így próbálva szembeszálni az idővel jelentkező - kikerülhetetlen - vezetőképesség csökkenésen. Néhány cartársnak is segítettem a hasonló extra kialakításában, reményeim szerint megelégedésükre. Természetesen semmi nem zárja ki, hogy a hiba máshol lesz, de az nagyon valószínűnek tűnik, hogy a vázolt jelenség mögött kontakt hiba áll.   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9552 Dátum: 2014.05.18 09:24:15 »
Igen, igen. Bár valszeg laikusabb vagyok nálatok, az óra "kiesése" miatt én is arra gondoltam  :clap:, hogy megszűnik a tápellátás.
Annyit néztem, hogy az akksinál a saruk rendben vannak.
Nem lötyög. Nem feltünően oxidált.
Majd mérek egy akksi feszültséget is (össz).
Ennyit meg udok tenni.

(mekkora kell bele-->Ah, indító áram ?)

Szia,

Amikor akku feszültséget mérsz, akkor ne csak az akku sarkain mérj, hanem a kocsiszekrény és az akku pozitív sarka közt, majd a kocsiszekrény és a pozitív sarkon lévő saru között, stb... Ahol nagy az átmeneti elenállásod, ott meg fog változni a feszültség a közvetlenül az akkun mért feszültséghez képest. Minél nagyobb terhelő áram folyik (izzítás, fűtőventilátor, hátsó ablak fűtés, indítózás), annál nagyobb lesz a feszültségesés a hibás szakaszon. Mivel neked már a legkisebb terhelés esetén sem jut el a 12V (vagy a test) a táppontokhoz, ez nagyon rossz kontaktust kellene, hogy jelentsen. Én a méréseken kívül a helyedben, amikor nem indul, megkopogtatnám a relé foglalatokat (dobozokat) a motortérben.
Nem akarok nagyon előre szaladni, mert a Te problémád nagy eséllyel valami "egyszerű" dolog lesz, de az én D-CAT Avensisemen van "energia menedzsment". (Méri az akku aktuális áramát, de még az akku hőmérsékletét is, és pl. a töltést mindíg a lehető legkisebb árammal végzi, kímélve az akkut és a fogyasztást is)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9553 Dátum: 2014.05.18 10:10:34 »
+ a zsenerátor töltőfeszültségét is érdemes, ha már kézben van a multiméter. Mindezekkel elég jó kó(o)rképet kapsz a részrendszerről.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kirigabor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9554 Dátum: 2014.05.19 21:01:14 »
Sziasztok!

Adott egy 2003-as 1,4 vvt-i Corolla. Vásárlást követő héten motorhibajelző kivillant. Rádugtuk Autocom szoftverrel ellátott gépre, de ott tempomatot és egyéb nem létező dolgok hibáját írta... Így gondolom a megoldás az lenne, ha hivatalos márkaszervibe vinném, ahol gyári szoftverrel néznék meg a hiba okát. Valakinek esetleg ismerős vagy tipp ahová elvihetném? Esetleg egyéb észrevétel?