Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353084 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9420 Dátum: 2013.12.14 13:16:22 »
Köszi, ott tényleg megvan az elsö fékrendszer összes eleme, de nem tudom, hogy erre értetted-e, vagy van egyéb érdekes info is ott (nàlam ez a 32-61-es rész, csak 1 oldal...)

Az az igazság, hogy arra számoltam, hogy az első néhány oldalt a fejezetből (32-2-3-4) is elolvasod, néhány ihletért.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9421 Dátum: 2013.12.14 14:05:08 »
A fék akkor fog kattanást hallatni induláskor, ha mondjuk úgy álltál le, hogy nyomtad a féket és sokáig áll egy helyben, a betét oda fog tapadni a tárcsához, elinduláskor meg kattanik egyet, amikor leválik.
Egyéb esetben nem normális!

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9422 Dátum: 2013.12.14 14:50:18 »
Ertem... Ezert kellene a biztonsàg kedvéért megnézessem a fékeket is, mert nàlam nem csak akkor van koppanàs, ha hosszasan lenyomva tartom a féket... tehàt valami nincs rendben.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9423 Dátum: 2014.01.04 15:17:21 »
sziasztok,

1 hete vettem meg életem első Toyotáját, rögtön egy 2.2-es automata Camry-t, amit kezdek nagyon megszeretni  :wub:
Service manual létezik ehhez letölthető? Illetve úgy néz ki, hátsó lengéscsillapítóra van szükségem. A rugókat előző tulaj cserélte, de olajos a jobb hátsó, annak hamarosan vége lesz. Gólyalábat látok hátul, ezek felújíthatóak, vagy kitől melyiket érdemes venni újat?
Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9424 Dátum: 2014.01.04 16:05:04 »
sziasztok,

1 hete vettem meg életem első Toyotáját, rögtön egy 2.2-es automata Camry-t, amit kezdek nagyon megszeretni  :wub:
Service manual létezik ehhez letölthető? Illetve úgy néz ki, hátsó lengéscsillapítóra van szükségem. A rugókat előző tulaj cserélte, de olajos a jobb hátsó, annak hamarosan vége lesz. Gólyalábat látok hátul, ezek felújíthatóak, vagy kitől melyiket érdemes venni újat?
Köszi!

Esetleg itt megkérdezni?
De majd ránézek valahol, ha lesz időm  :yes:

Szerk.:
Valamit találtam Szakálmetálnál. Bruttó listaár a sarokban.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.04 16:13:21 írta vd1234 »

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9425 Dátum: 2014.01.06 20:50:23 »
Sziasztok!

2.2 D4D "motorosoktól" kérdezném hogy normális e ha elindítom az autót, (amennyiben elindul egyre, ugyanis még mindig azt csinálja néha hogy elindul pöcc-röff, majd leáll s kb 5-10 mp önindítózás után indul el véglegesen. Teszi mindezt önállóan, attól kezdve hogy megnyomtam a start gombot.Izzítógyertyák rendben.) és megemeli az alapjáratot 1200-ra.
Addig nincs is gond amig be nem kapcsolja a fütőventit. Mihelyt az bekapcsol, azonnal 1200 a fordulat és jó sokáig marad is azon, szerintem addig amig el nem éri a beállított hőfokot. A klíma kikapcsolva persze. Viszont ha a klímát rányomom, nem válltozik semmi. Régebben az is megemelte a fordulatot 1000-ig, most csak akkor van válltozás, ha éppen már visszaállt a fordulat 1200-ról, tehát elérte a kívánt hőfokot, nos akkor megemeli a klima is 1000-ig. Ötlet valakinek? (a másik problémára is......) Kösz a válaszokat előre is....
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 136 LE 2007-es.




mikicsabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9426 Dátum: 2014.01.06 20:58:21 »
Sziasztok!

Olyan jellegű problémám lenne, hogy van egy 2001-es évjáratú Toyota Avensis 1.8 benzines autóm. Ennek a belső világítása door állásba kapcsolva a központi zár lezárása után x másodperc után nem alszik el, az ajtó nyitásérzékelők jól működnek. Mi lehet a hiba oka, és vajon hogyan lehet elhárítani?

Üdv, Mikicsabi

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9427 Dátum: 2014.01.06 21:46:39 »
Szóval szerintem a késleltető kütyüt kéne megnézni - Integration Relay. Lehet csak egy kondi halt meg benne.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mikicsabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9428 Dátum: 2014.01.06 23:13:38 »
Köszönöm :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9429 Dátum: 2014.01.07 09:51:35 »
üdv mikicsabi!

Az legegyszerűbb, amit tenni tudsz, hogy egyesével végigellenőrzöd az ajtókapcsolókat, 4 ajtó + csomagtér + motorház, hogy ha megy a belsőtérvillany és az ajtókat külön zárod, illetve kézzel is kipróbálod a gombokat, eloltja-e a villanyt?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9430 Dátum: 2014.01.07 13:58:54 »
Szerintem akkor a visszajelző is jelezne a műszerfalon, és azt írta a ajtó érzékelők jók.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9431 Dátum: 2014.01.07 21:07:56 »
Sziasztok!

2.2 D4D "motorosoktól" kérdezném hogy normális e ha elindítom az autót, (amennyiben elindul egyre, ugyanis még mindig azt csinálja néha hogy elindul pöcc-röff, majd leáll s kb 5-10 mp önindítózás után indul el véglegesen. Teszi mindezt önállóan, attól kezdve hogy megnyomtam a start gombot.Izzítógyertyák rendben.) és megemeli az alapjáratot 1200-ra.
Addig nincs is gond amig be nem kapcsolja a fütőventit. Mihelyt az bekapcsol, azonnal 1200 a fordulat és jó sokáig marad is azon, szerintem addig amig el nem éri a beállított hőfokot. A klíma kikapcsolva persze. Viszont ha a klímát rányomom, nem válltozik semmi. Régebben az is megemelte a fordulatot 1000-ig, most csak akkor van válltozás, ha éppen már visszaállt a fordulat 1200-ról, tehát elérte a kívánt hőfokot, nos akkor megemeli a klima is 1000-ig. Ötlet valakinek? (a másik problémára is......) Kösz a válaszokat előre is....
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 136 LE 2007-es.

A fordulat emelés nem hiba, az enyém is ezt csinálja. Külső hőmérséklet, motor hőmérséklet befolyásolja, hogy meddig tartja magasan a fordulatot.

A másik: amikor elsőre beindul, akkor el is éri az alapjárati fordulatot, vagy még azelőtt leáll? Fülre teker az önindító rendesen? Nem tudom a hiba előéletét, de gondolom, gázolajszűrő cserén már túl vagy? Indítózáskor kéne figyelni a rail-nyomást; a CR motoroknál ez nagyon fontos, és sok dolgot elárul, amikor ilyen indítási nehézségek, üzemanyag probléma gyanúk vannak.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9432 Dátum: 2014.01.07 22:35:39 »
A fordulat emelés nem hiba, az enyém is ezt csinálja. Külső hőmérséklet, motor hőmérséklet befolyásolja, hogy meddig tartja magasan a fordulatot.

A másik: amikor elsőre beindul, akkor el is éri az alapjárati fordulatot, vagy még azelőtt leáll? Fülre teker az önindító rendesen? Nem tudom a hiba előéletét, de gondolom, gázolajszűrő cserén már túl vagy? Indítózáskor kéne figyelni a rail-nyomást; a CR motoroknál ez nagyon fontos, és sok dolgot elárul, amikor ilyen indítási nehézségek, üzemanyag probléma gyanúk vannak.

Szia!

Kösz a választ, akkor megnyugodtam hogy legalább az egyik az nem hiba. Nálam ez az első tele az autónak ezért nem tudtam hogy merre hány méter, akkor ez kilőve.
Természetesen szürők cserélve, meg minden amit autóvétel után illik. Egyedül a vezérmülánc maradt mert nem sokkal előtte cserélték szervízben. Az első hidegebb reggeleken kezdte hogy inditom és csak másodszorra indul el. Ha van köze egyálltalán a hideghez....Most már inkább nem kötném hozzá,  ösze vissza csinálja. Volt hogy hidegebb volt reggel és simán indult, viszont olyan is hogy enyhe időbe produkálta a problémát. Ami közös mindkét esetben hogy gombnyomásra azonnal indul ahogy kell, nem gondolkodik, nem is hallani az önindítót csak a B verzióba ugye leáll...
Minden 3-ik, 5-ik inditásnál, viszont csak reggel. Ha már aznap ment, sohasem csinálja mégegyszer bármennyit állt is. Igen elindul rendesen, épp eléri a 800-as fordulatot és leáll, teker megint, elindul és utánna már nincs semmi probléma egész nap.
Szerelőm a szoftverfrissítést tanácsolta, de mivel nem biztos benne azért kérdezem meg itt is hátha valaki járt már így. Nem olcsó az sem, és ha nem oldja meg a problémát, akkor csak kidobott pénz. Azzal a "rail nyomás" dologgal viszont megfogtál mert azt se tudom mi az és hogy kell mérni stb.....
Azért köszi mégegyszer is

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9433 Dátum: 2014.01.07 23:01:51 »
Esetleg "sima" akku probléma nem lehet?

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9434 Dátum: 2014.01.08 20:52:40 »
Esetleg "sima" akku probléma nem lehet?

Természetesen az sincs kizárva, bár kétlem mert ahogy írtam is, teker mindt állat....