Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353111 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9315 Dátum: 2013.09.11 22:10:53 »
Szerintem ne szopasd magad szándékosan. Csak tárcsát cserélni félmegoldás.
Majd B. eldönti  :yes: ... ha ő azt mondja, hogy csak tárcsát kell cserélni, elhiszem neki. Ő is tudja, hogy használom a kocsit - és direkt meg is fogom kérni, hogy ennek figyelembe vételével döntsön.

Amúgy sok esetben elegendő a tárcsacsere. Pl. a Carinában és a Camryben is elég volt.

De, mondom: ha B. azt mondja, hogy az egészet cserélni kell, akkor az lesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9316 Dátum: 2013.09.11 22:53:46 »
Majd B. eldönti  :yes: ... ha ő azt mondja, hogy csak tárcsát kell cserélni, elhiszem neki. Ő is tudja, hogy használom a kocsit - és direkt meg is fogom kérni, hogy ennek figyelembe vételével döntsön.

Amúgy sok esetben elegendő a tárcsacsere. Pl. a Carinában és a Camryben is elég volt.

De, mondom: ha B. azt mondja, hogy az egészet cserélni kell, akkor az lesz.
Üdv!

Rendben, nyilván Te fogod kifizetni, szép dolog a bizalom is.
Önkéntelenül az a kérdés fordult meg a fejemben, ha esetleg azt mondja ez a bizonyos B., hogy elég, ha csak tárcsát cseréltetsz, aztán véletlenül kiderül, hogy pl. szerkezetet is kellett volna, akkor majd  B. úgymond garanciában ledobja a váltót, és kicseréli amit kell? Mert akkor nincs kockázat.

Carinához pl. egy szett kb. 30.000, egy tárcsa kb. 10.000. Ha még egyszer szét kell szedni, már megvan a különbség, mivel külön a tárcsa és a szerkezet is drágább, mint szettben. A váltóolajat meg nem is említem, én nagyon nem szeretem, mikor ilyenkor felfogják nekem a régit, aztán visszatöltik, de ez gondolom csak az én rigolyám.

Carinát meg Camryt nem gyilkolják a tanulók, ahogy írod is. Marutin nem bántam meg, hogy komplett szettet cseréltettem. Aztán utána vehettem egy harmadik féltengelyszimmeringet, mert a szerelő nem nyomta vissza rendesen a váltóba a féltengelyt, mire hazaértem vele, félig kicsúszott, elfolyt egy csomó váltóolaj, meggyilkolta a szimmeringet, aztán már folyt is, hiába tettem vissza rendesen. Tehát a kuplungcsere miatt kétszer cseréltem váltóolajat  :wacko:

De mondom, ez a Te döntésed, én csak belep*fázok.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9317 Dátum: 2013.09.11 23:26:34 »
Üdv!

Rendben, nyilván Te fogod kifizetni, szép dolog a bizalom is.
Önkéntelenül az a kérdés fordult meg a fejemben, ha esetleg azt mondja ez a bizonyos B., hogy elég, ha csak tárcsát cseréltetsz, aztán véletlenül kiderül, hogy pl. szerkezetet is kellett volna, akkor majd  B. úgymond garanciában ledobja a váltót, és kicseréli amit kell? Mert akkor nincs kockázat.

Carinához pl. egy szett kb. 30.000, egy tárcsa kb. 10.000. Ha még egyszer szét kell szedni, már megvan a különbség, mivel külön a tárcsa és a szerkezet is drágább, mint szettben. A váltóolajat meg nem is említem, én nagyon nem szeretem, mikor ilyenkor felfogják nekem a régit, aztán visszatöltik, de ez gondolom csak az én rigolyám.

Carinát meg Camryt nem gyilkolják a tanulók, ahogy írod is. Marutin nem bántam meg, hogy komplett szettet cseréltettem. Aztán utána vehettem egy harmadik féltengelyszimmeringet, mert a szerelő nem nyomta vissza rendesen a váltóba a féltengelyt, mire hazaértem vele, félig kicsúszott, elfolyt egy csomó váltóolaj, meggyilkolta a szimmeringet, aztán már folyt is, hiába tettem vissza rendesen. Tehát a kuplungcsere miatt kétszer cseréltem váltóolajat  :wacko:

De mondom, ez a Te döntésed, én csak belep*fázok.
Ne viccelj már, miért lenne ez belep*fázás a részedről :) ? Azért írom le, hogy megbeszéljük  :yes:

De bő 10 éve járok ehhez a szerelőhöz, és megbízom benne. Azt az irányzatot képviseli, hogy azt kell kicserélni, amit INDOKOLT.  Kulcsszó: állapot alapján történő üzemeltetés (olaj meg ilyesmi nyilván kivétel ez alól). És én ezt nagyon díjazom a részéről  :yes: ... Több százezres nagyságrendű kiadástól kímélt már meg így. A Camryben pl. szintén csúszott a kuplung - az eredeti tárcsa került vissza, felújítva. Ez 110 ezer km-rel ezelőtt történt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9318 Dátum: 2013.09.12 05:48:19 »
Azért én mérlegelném, hogy ez a kuplingszett kapott egy QRWA nagy pofont mostanában, ami csúszásban nyilvánult meg.  Az a hatalmas rántás véleményem szerint - így látatlanban - nem csak feltétlenül a tárcsa megégését okozta, hanem esetlegesen a szerkezet rugójának/inak/ törését.

Én is cserélném a komplett szerkezetet.

Mint írtad B. megnézi, ha törött, vagy valami nem stimmel, akkor úgyis csere lesz belőle.  Ettől fogva elméleti síkú a beszélgetés e tárgyban.  Kíváncsian várom a tényleges hibafeltárás eredményét.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9319 Dátum: 2013.09.12 09:34:38 »
Azért én mérlegelném, hogy ez a kuplingszett kapott egy QRWA nagy pofont mostanában, ami csúszásban nyilvánult meg.  Az a hatalmas rántás véleményem szerint - így látatlanban - nem csak feltétlenül a tárcsa megégését okozta, hanem esetlegesen a szerkezet rugójának/inak/ törését.

Én is cserélném a komplett szerkezetet.

Mint írtad B. megnézi, ha törött, vagy valami nem stimmel, akkor úgyis csere lesz belőle.  Ettől fogva elméleti síkú a beszélgetés e tárgyban.  Kíváncsian várom a tényleges hibafeltárás eredményét.
Nekem amikor tavaly törött a kuplung, akkor padlón fogott
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9320 Dátum: 2013.09.12 09:42:16 »
Ne viccelj már, miért lenne ez belep*fázás a részedről :) ? Azért írom le, hogy megbeszéljük  :yes:

De bő 10 éve járok ehhez a szerelőhöz, és megbízom benne. Azt az irányzatot képviseli, hogy azt kell kicserélni, amit INDOKOLT.  Kulcsszó: állapot alapján történő üzemeltetés (olaj meg ilyesmi nyilván kivétel ez alól). És én ezt nagyon díjazom a részéről  :yes: ... Több százezres nagyságrendű kiadástól kímélt már meg így. A Camryben pl. szintén csúszott a kuplung - az eredeti tárcsa került vissza, felújítva. Ez 110 ezer km-rel ezelőtt történt.
Nekem a márkaszervizes szerelő azt mondta: kuplungot csak szettben hajlandó cserélni. Ha az ügyfél vállalja ennek költségét, akkor megcsinálja, egyébiránt nem. Miért? Mert, ha kiderül, hogy valami mégsem jó a kuplunggal és újra szét kell szedni, nagyon kellemetlen elkérni ugyanazt a munkadíjat, márpedig el kell, hiszen pontosan ugyanazt a folyamatot kell újból végigjárni. Volt már ebből régebben kellemetlen szituációja, amikor az ügyfél ragaszkodott egyetlen részegység cseréjéhez, majd, amikor kiderült, hogy mégsem lett jó azzal, akkor balhézott, hogy ő nem akarja kifizetni az újbóli szerelést. Ezt elkerülendő, és NEM a lehúzás miatt cserél csak és kizárólag szettben kuplungot.

Szerintem butaság lenne, ha egy tanulóautón részegységben cseréltetnéd. Meg fogja szolgálni az árát az új szett! Eleve ott van a gond, hogy egy használt, 135e km-t futott szerkezethez pászítanak egy vadiúj tárcsát. A használt/bekopotthoz egy újat. Elég valószínű, hogy nem lesz ideális megoldás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9321 Dátum: 2013.09.12 12:39:16 »
A Camryben pl. szintén csúszott a kuplung - az eredeti tárcsa került vissza, felújítva. Ez 110 ezer km-rel ezelőtt történt.

ad 1. a Camry-t nem nyüstöli szerencsétlen tanulók
ad2.  B. egyszer véletlen nem tolta már el a Camry váltóját?  ::) Ez csak a bizalomról jutott eszembe.

más: B. nem akar kapásból mindent cserélni, szép dolog a spórolás(sok szerelő van így ezzel), de gyakran túlzásba viszik. Találkoztam már olyannal, hogy könyörögnöm kellett a szerelőnek, hogy ne fújogassa nekem azokat a szűrőket, hanem dobja ki a fenébe, mert ki akarom fizetni az újat, ugyanis ami tisztának vagy jónak látszik, koránt sem biztos, hogy tiszta is és jó is.

Én tényleg csak a kellemetlenségtől féltelek, hogy nem tervezetten kell majd állnia az autónak, ami adott esetben jóval több költséget fog okozni, mert kiesnek az órák, amire jön majd még rá az újabb munkaköltség.
Ha taxiznál azt mondanám, hogy szard le, mert mindig te vezetsz, de itt nem te vezetsz, nem kímélik és tuti kapott is egy pofont ott a múltkor.

ebay-ről kapsz komplett szettet szállítással 39.000 Forintért http://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Kupplung-Satz-Kit-TOYOTA-YARIS-69-PS-87-PS-BJ-01-06-1-0-1-3-VVT-/181071324868?pt=DE_Autoteile&hash=item2a28b126c4   sőt, 33.000 Forintért is http://www.ebay.de/itm/Kupplungssatz-Kupplung-Satz-Kupplungskit-/271077609146?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AToyota|Model%3AYaris&hash=item3f1d7c0eba  41.000 Forintért LUK is van http://www.ebay.de/itm/LuK-619-3003-00-Kupplungssatz-Kupplung-Satz-Kupplungskit-/271077609100?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AToyota|Model%3AYaris&hash=item3f1d7c0e8c    Aisin is van fent kompletten 45 ezerért. Szállítással együtt az ajtódig viszik őket ezeken az árakon.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9322 Dátum: 2013.09.12 12:54:03 »
A Bárdiból vd1234 segítségével (-30%) egy Valeo szett 28.000-ből kijönne, ezekhez nem kell ebay. Nem éri meg.  ::) És mivel francia összeszerelésű az autó, nem kizárt, hogy a gyári kuplungja is Valeo.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9323 Dátum: 2013.09.12 13:51:13 »
A Bárdiból vd1234 segítségével (-30%) egy Valeo szett 28.000-ből kijönne, ezekhez nem kell ebay. Nem éri meg.  ::) És mivel francia összeszerelésű az autó, nem kizárt, hogy a gyári kuplungja is Valeo.

Na tessék, akkor nem kérdés, hogy nincs értelme csak tárcsával tökölni.  :yes:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9324 Dátum: 2013.09.12 14:24:39 »
A Bárdiból vd1234 segítségével (-30%) egy Valeo szett 28.000-ből kijönne, ezekhez nem kell ebay. Nem éri meg.  ::) És mivel francia összeszerelésű az autó, nem kizárt, hogy a gyári kuplungja is Valeo.
Nekem Szakálnál van 30%, ha kell, pontos adatok alapján rá tudok nézni, szívesen segítek.
Ha nagyon muszáj, megoldható Bárdinál is, csak nem tudom, hogy ott mennyi, mert azt Öcsém révén lehet intézni  :1eye:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9325 Dátum: 2013.09.12 14:28:38 »
Nekem Szakálnál van 30%, ha kell, pontos adatok alapján rá tudok nézni, szívesen segítek.
Ha nagyon muszáj, megoldható Bárdinál is, csak nem tudom, hogy ott mennyi, mert azt Öcsém révén lehet intézni  :1eye:
Úúú, bocs, tényleg, rosszul írtam...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9326 Dátum: 2013.09.12 15:01:18 »
Úúú, bocs, tényleg, rosszul írtam...  :surrender:
Np  ;)

Megnéztem Szakálnál, elvileg 30-ért lenne ott is a Valeo szett kedvezménnyel hozzá.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.12 15:04:56 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9327 Dátum: 2013.09.12 19:48:27 »
Kuplungkészlet
LUK 47.343.-
Valeo 48.462.-
Nipparts 42.689.-

mínusz 40%.

sacc/kb az 24-26E HUF körül valahol.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9328 Dátum: 2013.09.12 20:26:32 »
ad2.  B. egyszer véletlen nem tolta már el a Camry váltóját?  ::) Ez csak a bizalomról jutott eszembe.
Ne bízzak benne, mert egyszer hibázott? Mutass már nekem valakit, aki sosem hibázik  :) !

Utána újra szétszedte, megcsinálta és összerakta az egész váltót. Soron kívül, ingyen. Na, EZ egy jó ok a bizalomra  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9329 Dátum: 2013.09.12 20:36:03 »
Na, ma voltam szerelőmnél; megkonzultáltuk a dolgot. Időpontot is egyeztettem vele.

Azt mondta: figyelemmel a használat módjára, a tárcsán nem szabad spórolni. Úgyhogy gyári eredetit (!) rendeltünk belőle, 30 ezerért (Aisin a japán gyári beszállító amúgy - mutatott is pár japán gyári tárcsát, mindegyik Aisin volt).

Rendeltünk továbbá egy (utángyártott) Aisin-ASCO kinyomócsapágyat. Ezt csak a biztonság kedvéért, mert szerelőm azt mondta, hogy jó eséllyel nem kell majd kicserélni. De ha mégis, akkor ez itt lesz kéznél. Ha pedig nem, akkor vissza tudja küldeni.

Szerkezetet nem rendeltünk. Azt mondta, hogy szinte biztosan felesleges. Tapasztalata szerint majdnem mindig kiszolgálják a Toyota kuplungszerkezetek az autó egész élettartamát - sok esetben háromszor-négyszer is cserél egy autón tárcsát, de a szerkezet bírja. Taxikban is, terepjárókban is. Úgy fogalmazott, hogy az eddig tapasztalatai alapján Toyotákon 500-ból 490-szer nem kell szerkezetet cserélni.

Ha mégis kéne, akkor megrendeli és aznap ki is viszik az alkatrészt.

Örülök ennek (nem is számítottam amúgy másra), mert így is épp elég drága lesz. Ha a csapágyat is ki kell cserélni, 60-70 lesz a művelet. Anélkül is 50-60. Plusz a váltóolaj (2 liter 8000).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )