Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355500 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9255 Dátum: 2013.09.04 22:42:11 »
Tudom, az elektronika ingoványos terület, de azért teszek egy kísérletet. Az OFF Corsán a rádió 3 osztatú kijelzőjének középső része, ami a rádió kikapcsolt állapotában a dátumot mutatja - aki nem járatos a témában, a bal oldali mutatja az időt (óra-perc) a jobb szélső a hőmérsékletet, a középsőt pedig már írtam - a rádió bekapcsolására elsötétül, és a maradék két kis kijelző is századmásodpercekre kihagy, azaz olyan, mintha hunyorogna. Ha kikapcsolom a rádiót, akkor nincs hunyorgás és szépen mutatja a dátumot. Bosszantó apróság, de igazán apróság.
Érdemes hozzányúlni, - nem nekem, tehát pénzért történne a dolog -  avagy nem ér annyit, amennyibe kerül a hiba feltárása és kijavítása, avagy nem ér annyit, ráadásul még ilyen öreg autónál (14) ha hozzányúlnak valamihez, találnak mást is, és ha egyszer megbontják, sosem lesz a régi?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.04 22:44:16 írta music »
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9256 Dátum: 2013.09.04 23:20:07 »
Tudom, az elektronika ingoványos terület, de azért teszek egy kísérletet. Az OFF Corsán a rádió 3 osztatú kijelzőjének középső része, ami a rádió kikapcsolt állapotában a dátumot mutatja - aki nem járatos a témában, a bal oldali mutatja az időt (óra-perc) a jobb szélső a hőmérsékletet, a középsőt pedig már írtam - a rádió bekapcsolására elsötétül, és a maradék két kis kijelző is századmásodpercekre kihagy, azaz olyan, mintha hunyorogna. Ha kikapcsolom a rádiót, akkor nincs hunyorgás és szépen mutatja a dátumot. Bosszantó apróság, de igazán apróság.
Érdemes hozzányúlni, - nem nekem, tehát pénzért történne a dolog -  avagy nem ér annyit, amennyibe kerül a hiba feltárása és kijavítása, avagy nem ér annyit, ráadásul még ilyen öreg autónál (14) ha hozzányúlnak valamihez, találnak mást is, és ha egyszer megbontják, sosem lesz a régi?
Azon a Corsán meg, amit korábban árultam, olyan probléma volt, hogy ugyanez a kijelző teljesen elsötétült, ha bekapcsoltad a világítást. Ha jól emlékszem, anno kérdeztem erről autóvillamossági szaki ismerősömet, de vmi olyasmit magyarázott, hogy nem igazán éri meg hozzápiszkálni  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9257 Dátum: 2013.09.04 23:27:43 »
Azon a Corsán meg, amit korábban árultam, olyan probléma volt, hogy ugyanez a kijelző teljesen elsötétült, ha bekapcsoltad a világítást. Ha jól emlékszem, anno kérdeztem erről autóvillamossági szaki ismerősömet, de vmi olyasmit magyarázott, hogy nem igazán éri meg hozzápiszkálni  :hmmmm:
Ettől tartok én is...
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9258 Dátum: 2013.09.04 23:33:46 »
üdvv music!

A csatlakozó lábainak forrasztása nem erős rész, illeetve maga a panel is szokott "elfolyni".
Ismerősnek 1000 Ft-ért szereztünk bontásból...

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9259 Dátum: 2013.09.05 13:22:13 »
Tudom, az elektronika ingoványos terület, de azért teszek egy kísérletet. Az OFF Corsán a rádió 3 osztatú kijelzőjének középső része, ami a rádió kikapcsolt állapotában a dátumot mutatja - aki nem járatos a témában, a bal oldali mutatja az időt (óra-perc) a jobb szélső a hőmérsékletet, a középsőt pedig már írtam - a rádió bekapcsolására elsötétül, és a maradék két kis kijelző is századmásodpercekre kihagy, azaz olyan, mintha hunyorogna. Ha kikapcsolom a rádiót, akkor nincs hunyorgás és szépen mutatja a dátumot. Bosszantó apróság, de igazán apróság.
Érdemes hozzányúlni, - nem nekem, tehát pénzért történne a dolog -  avagy nem ér annyit, amennyibe kerül a hiba feltárása és kijavítása, avagy nem ér annyit, ráadásul még ilyen öreg autónál (14) ha hozzányúlnak valamihez, találnak mást is, és ha egyszer megbontják, sosem lesz a régi?

Igen, ez van a Corsáknál. Fórumokon keress rá, mi anno majdnem kijavíttattuk, de aztán mégsem, egyébként pár ezer forint lett volna. Sok helyen leírják a hibát, valami a kábelekkel van ott gond úgy emlékszem.
Mindenesetre mi adtunk neki mindig egy "tockost" és világított. Tudtunk vele élni, néha meg nem is volt vele gond. Hasonló volt egy 85-ös Mistubishi Coltnál is, ott meg a napi első indulásnál a fordulatszámmérő nem mozdult el az alsó végállásból, az is mindig kapott egy kisebb pofont felülről és gyorsan magához tért.  :D Nem egy nagy hiba és könnyen orvosolható nincs ott semmi bonyolult elektronika.


  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9260 Dátum: 2013.09.06 17:27:54 »
Blue Print fékbetétről hallottatok már? Nekem ma ajánlottak az autóhoz ilyet, a szerelők tapasztalati állítólag elég jó vele és mindössze 7200Ft a 2pár előre. Van textar 11500 körül és Nipparts 13500ft-ért, de pl a textar-t már annyi mindenki gyártja hogy... :wacko: Eléggé sürgős a csere mert majdhogynem fém éri a tárcsát  :wacko:

Más: Csapágy cseréje megtörtént szervízben és úgynézki ez a 20km alatt jó lesz, SKF :cool2:
Csapágy présgéppel csinálták, azért egy kis kalapácsolás volt (ahogy a múltkor volt róla szó) itt is, de az elején a illesztésnél ahogy láttam. JHA azon meg bexartam kb mikor a műhelyben bent a munkafelvevő csávó kiejti a csapágyat a dobozából a földre!! :ph34r: Mondom rem nem lett baja... "á nem aranyból van ez..." szerintem meg de!!!

Megint más: Eddig úgy volt lukas a hűtőm mert a szerelő óta 700km után eltűnt a kiegy. tartályból a víz(6-7dl), azaz legalul volt és láttam is pár folyást és kis tócsát a betonon, amiről tettem is fel képet, de ma nézem hogy semmi folyás a környékén, gondolom lukas még ettől csak most valamiért nem nyomta ki a vizet, de miért???
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.06 17:30:01 írta djbogy »
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9261 Dátum: 2013.09.06 17:32:16 »
a blueprint egy feltörekvő márka.
bilstein kisvállalata.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9262 Dátum: 2013.09.06 20:54:17 »
Valaki a csináld magad topicba leírná az első (de mehet a hátsó) fékbetétek cseréjét? Vannak youtube-os linkek is de azokon van pár homályos rész...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9263 Dátum: 2013.09.06 20:59:18 »
jutúbon van videó.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9264 Dátum: 2013.09.06 22:52:15 »
A csatlakozó lábainak forrasztása nem erős rész, illeetve maga a panel is szokott "elfolyni".
Ismerősnek 1000 Ft-ért szereztünk bontásból...
Mármint panelt? Mert az max. 1 évvel lehet fiatalabb a miénknél, mi a garancia, hogy nem lesz ugyanilyen...De mindegy, mert azóta meg kilyukadt a kipufogó, az most sürgetőbb.
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9265 Dátum: 2013.09.07 11:53:39 »
Valaki a csináld magad topicba leírná az első (de mehet a hátsó) fékbetétek cseréjét? Vannak youtube-os linkek is de azokon van pár homályos rész...

üdv djbogy!

Yutubról akarsz féket javítani???!! :eek: :eek: :eek:
Szerintem bizd olyanra aki már csinált párat, ha meg is akarsz állni utána!
-- csak jóindulat --  :flowers:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9266 Dátum: 2013.09.07 12:16:05 »
nehogy jutúbról szerelj,én csak vicceltem.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9267 Dátum: 2013.09.07 12:57:29 »
Mármint panelt? Mert az max. 1 évvel lehet fiatalabb a miénknél, mi a garancia, hogy nem lesz ugyanilyen...De mindegy, mert azóta meg kilyukadt a kipufogó, az most sürgetőbb.

Igen a kijelző panelre gondoltam!

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9268 Dátum: 2013.09.07 14:12:17 »
üdv djbogy!

Yutubról akarsz féket javítani???!! :eek: :eek: :eek:
Szerintem bizd olyanra aki már csinált párat, ha meg is akarsz állni utána!
-- csak jóindulat --  :flowers:

Már megcsináltam :)
Nem volt nehéz, sőt nagyon könnyű volt. Lassan okosan figyelmesen csináltam 8km mentem már vele teszt gyanánt sok fékezéssel! Jó lesz ez.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9269 Dátum: 2013.09.07 14:14:03 »
akkor jó,ügyes vagy.
de azért figyelj.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки